Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Hej alla

Ellie fick ingen feber av sprutorna, å inte blev hon gnällig heller<3

Fler som vaknat upp till ett vinterlandskap??
    ( börjar verkligen HATA snö nu....) 

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-18 10:27:03 följande:
    Hoppas det åker neråt och inte kommer hit. Här kommer det mini, miniflingor men inget som lägger sig så det är fortfarande grönt (brunt) ute.
    Snön kom under natten, så sambon fick skotta innan han åkte till jobbet, stackarn...

Ellie ligger i babygymmet å jollrar*ler*
    Hon fyller 3 månader idag, liten börjar sakta bli storSkrattande

Själv så förbereder jag lite för kvällens tacco-kväll med ungar å sambo

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-03-20 01:52:09 följande:
    Emil kan ha några 56, annars kör vi på 62. Han blir 3 månader i veckan(vart tog tiden vägen?!!)

Delii, gravidförsäkringar e värdelösa! Jag tog en jag med (trygghansas som man betalar). Jag blev sydd i inre blygdläppen under förlossningen o stygnen släppte utan att jag märkte nått så det läkte fel, jag har numera en tvådelad läpp, HETT :P

Får inte ett öre för det eftersom det uppkom efter förlossningen...
    Hade oxå gravidförsäkring via trygg hansa,
    fick utbetalt 2000 kr pga stor blodförlust under förlossning, och för att jag sprack "hela vägen"....Ringde bara in å berätta vad som hänt, 3 dagar senare hade jag pengarna på kontot...
    Men ärr ger tyvär inga pengar, iaf inte på grav försäkring, men har du en annan priv försäkring så borde du kunna få ersättning tycker man. 

Här använder vi oss av storlek 62, fast vissa börjar bli för små, så snart dax att köpa 68 så roligt att köpa kläder till henne=) 
  • mamma smurfen
    Christel83 skrev 2011-03-20 09:45:52 följande:
    Jag har heller ingen känsel runt ärret på magen
    Jag har fortfarande heller ingen känsel  i ärret efter mitt ks...för snart 12 år sedan*ler*

Tror att ni får leva med det, är ju ett jätte ingrepp de gör...så att man får känselbortfall är nog inte så konstigt. 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-21 10:00:01 följande:
    Elliot sov 10 (!!!!) timmar i sträck, gissa om jag är lycklig?! :D
    *ler* vist e de härligt
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-21 10:02:56 följande:
    Ohja! Han hade nog sovit längre men JAG vaknade och tyckte att han skulle äta ;)
    *S* ja DET känner jag igen
  • mamma smurfen

En rolig sida med info om 3 månader babyns utveckling=)
    http://www.babyvarlden.se/Har-barn/Manad-for-manad/Maned-3/

Ellie e för go...
    När jag ger henne flaskan, så brukar hon hålla i mitt ena pekfinger, nu har hon kommit på att om hon drar i mitt finger, bort från henne, så åker flaskan ut ur hennes mun (pipen då) så först äter hon typ halva, sedan leker hon en stund, drar undan, å sedan drar hon "mot sig" så flaskan åker in igen...å så ler hon*S*

Vet inte om ni fattar hur jag menar*S* men kul e de, att se medvetenheten hos henne, orsak/verkanSolig 

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-21 12:01:56 följande:
    Mammasmurfen: så har Elliot hållit på nån månad med :) samma sak med nappen. Igår kunde han t.om. Stoppa in den själv. Han tog tag i den och körde in den i munnen och så blev han jätteförvånad, typ "oj kunde jag det?" haha
    Ja, Ellie gör det med med nappen, när hon sover så håller hon en hand över munnen/nappen, å den andra har hon under kudden å trycker upp mot öratSolig
    LokesMammi skrev 2011-03-21 11:59:15 följande:
    Det gör Loke med mig också ungefär. Jag ammar honom o jag håller i bröstet när han äter o då håller han i mitt ena finger med sin hela hand. Så söt! =)
    MM de e sååå underbart att känna lilla lilla handen om sitt eget fingerHjärta
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2011-03-21 22:01:30 följande:
    Ni som ger ersättning, när har ni tänkt ge 2.an? Om två månader blir Sixten 4 månader, ska man börja byta ut lite då eller börjar ni före 4 månader? Gav aldrig min dotter ersättning så har nollkoll..
    Jag har börjat med att blanda semper 1 och 2...på en flaska med 210, ger jag 5 skopor av 1an, å 2 med 2an...jämförde 1an å 2an på semper å de som skillde va sockret, mindre i 2an å fibrer som var mer av i 2an. sedan var de mer järn i 2an oxå
    Ellie är 3 mån å 1 vecka på fredag.... 
    BVC tanten sa att de e oki, att börja så smått, men blir hon hård i magen, eller får magkjnip så ska jag vänta... just nu sover hon iaf gott*ler* 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)