Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2011-06-23 08:40:16 följande:
    Åhh tjejer! Jag plussade igår

Vi skulle börja försöka i Juli hade vi bestämt men nu vart jag gravid innan. Lite tråkigt att inte ens få försöka, det är ju ganska kul och spännande, men nu är det som det är Enligt mina beräkningar är BF 20 feb, alltså v. 5+3 idag.. 

Hur ska jag orka?! Obestämd 
    Men OJ Skrattande å GRATTIS!!{#emotions_dlg.flower}
  • mamma smurfen

Har hållt på som en TOK med att tapetsera i hallen de senaste dagarna, får ju inte jort allt på n gång för lillan vill ju inte bara ligga snällt på lekmattan hela tiden*ler*

Det mesta är nu klart iaf, och så fick jag min photowall på posten idag!! Skrattande

Specialbeställd bild:

Den blir blir i formatet 180 bred och 245 hög....vad tycks?
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-06 11:27:07 följande:
    Så sött och massa hår *fnissar*

Vilken tapet blev det i väggen ?  

En borås tapet på de andra väggarna, storblommiga ritade blommor i ljust beige och grått, med svart tunn "ådring", heter "ETAGE 2801" ( http://www.borastapeter.se/Kollektioner.aspx?k=E5&l=1 ), ska ta å lägga ut en bild här sedan när det är klart, men först ska sambon lägga golvet, å lister ska på plats, så tar nog någon vecka till*ler* Som tur är så börjar hans semmester nu på fredag

Jenni78 skrev 2011-07-06 11:32:52 följande:
    Ha, ha! Då har vi samma utmaning... Ha lyckats tapetsera vardagsrummet klart nu och ställt in möbler. Så skönt att ha ett rum klart iaf. Vanja kryper inte framåt än, men hon tar sig ju bakåt och snurrar och vänder sig och det duger inte att leka själv jämt heller så... puh! Det är inte lätt att totalrenovera med en numera krypande bebis. Har fimpat en rulle pga att våderna fått ligga och vänta för länge. Blir nog Easy Up i nästa rum.
    Vi använde oss av en Easyup/non wowen, såååå mycke lättare att få bra, den töjjer sig inte så får man bara 1a våden rak är det bara att köra påSkrattande
  • mamma smurfen

Nu har vi äntligen "benat" upp hur/vad vi ska göra på semesternSkrattande

Den sista denna månaden åker vi till sthlm för 2 dagar på hotel, å eftersom jag jobbar innom branschen, så fick vi det förmånliga priset på 1530totalt för ett stooort familjerum i 2 dagar...visserligen en liten bit från stan, men bara 15 min med tunnelbanan så är man vid slussenSolig

Ska gå på Gröna lund, å förhoppningsvis hinna med gamla stan med....

Sedan bär det av till Skara Sommarland för en natt där med inträde till parken.

Just nu är lilla killen på läger, har vart där sedan i måndags, men ikväll kommer han hem å då ska vi berätta om våra planer för killarna....kommer bli såååå kul att se deras miner*S*

Sedan blir det "de vanliga" med...några dagar i Lysekil, i stugan, å resten blir det att greja hemma, å givetvis en dag på liseberg oxå.

Nästa år har vi bestämt oss för att hyra stuga på öland, Böda camping, ska boka redan nu, så man får en BRA stuga=)

Vad är era planer för sommaren?

Måse oxå "skryta" lite...min sötis sitter själv nu *stolt* hon bara kom på hur man skulle göra häromdagenHjärta

• mamma smurfen

Hej alla,

Kom hem från vår "mini semester" från göteborg till sthlm, sedan via skara å sedan hem.

Lillan skötte sig exemplariskt, trots all dramatik med att bilen gick sönder, och vi blev fast strax utanför Nyköping med en bil som rök värre än värsta rökmaskinen på en rock konsert....

Som tur var så fick vi rum på Ibis hotellet i Nyköping, och felet med bilen visade sig vara att Turbon var kaput, men en UNDERBAR verkstad satte oss på prio-listan så bilen var klar för att köras dagen efter på eftermiddagen!!

(Ni som har en saab turbo, om ni inte vet det så bör Turbon bytas runt 17000mil, så lång är livsängden fick vi veta. Vår hade gått ca 18200 innan den dog)

Mina stora killar blev såklart väldigt besvikna över att vi inte fick gå på Gröna Lund som planerat, men otroligt glada över att vi iaf kom iväg till Skara Sommarland, och trotts lite regn under någon timme där, så åkte dom järnetSkrattande

På Skara sommarland hade vi hyrt en stuga på 12kvm på campingen, ganska mysigt men ack så nedgånget....

inget vatten eller toa fanns det heller i stugan, så jag rekomenderar andra att ta in på hotel eller hyra större stuga MED vatten, kostnaden inkl biljetter för 2 dagar var 2795, då tog i även städning av stugan, kostnad 300.

Ellie skötte sig som sagt exemplariskt igenom hela resan, och i Skara upptäkte vi att hon fått en tand till Solig

Ser ut om en hörntand uppe, och det är VÄLDIGT "bubbligt" så verkar som att det kommer 3 tänder till ganska snart i överkäken=) Hon sitter stadigt, men kan inte sätta sig själv än, å hon drar/hasar sig fram, så nu ska vi barnsäkra hemmet innan emmestern är över för sambon, han börjar jobba igen den 15e.

Ang mitt problem med grabbarnas pappa, så har nu åklagaren beslutat sig för att ta saken till rätten, rubriceringen är misshandel på stora killen, dels för en händelse i slutet av januri (det som drog igång det hela) men även bakåt i tiden fram till 2007Förvånad

Är sååå arg, och ledsen....mycke tankar i huvudet som far omkring, speciellt VARFÖR jag inte märkt något, och vad jag kunnat göra annorlunda för att detta inte skulle hända ALLS....men som sambon säger....detta är inte MITT fel, eller barnas, JAG har inte kunnat göra annorlunda, å hade jag VETAT så hade jag ju dragit igång en prosess lååångt tidigare....

Den 15e så kommer "min" advokat tillbaka från semestern, då "ävlars" ska jag stämma fanskapet på enskild vårdnad om barna.

Indragen umgängesrätt för stora killen och så lite umgänge med lill killen jag bara kan få till, hellst inte alls, men det blir nog svårt iom att han VILL träffa sin pappa.

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-05 12:32:22 följande:
    Vilken härlig semester ni haft

Detta om ensamvårnad + rättegången får pappan sitta inne nu för misshandel ?
    Har han slagit älsta killen ?
    Herregud du går igenom massa nu tänker på sig gumman och NEJ det är inte dit fel du ska inte tro det häller.
    Hoppas dom tar ett rätt beslut att ingen blir mer lessen än nu för det är skitjobbigt !
    Hoppas din advokat är en toppen människa och tänker på dig och barnen, 

Fick papprena från åklagaren förra veckan,men NÄR det ska upp i rätten har jag ingen aning om.

Och om han får fängelse har jag heller ingen vetskap om,

men efter att ha kollat runt lite här på nätet, så verkar det mest som att han får böter och eventuellt får grabben skadestånd utdömt till sig, men det innebär att åklagaren ska bevisa det hela, och det finns inga "konkreta" bevis iform av bilder eller ögonvittnen, bara barnas egna berättelser.

Är helt förbluffad över att det hela kommer gå så långt som till rätten, med tanke på att vi inte HAR bevis för vad som försigått hemma hos deras pappa, och han nekar ju till ALLT, såklart :-/

delifi2 skrev 2011-08-05 12:35:08 följande:
     Det är inte ditt fel kom ihåg det.
    Min dotter som bodde med sin pappa blev misshandlat ibland, han slog på henne, sparkka henne drog henne i håret osv.
    Det var inte förrens hon ringde till mig gråtandes för att berätta vad som hade hänt som jag fick veta nåt.
    Trodde aldrig i livet att han skulle slå henne och jag kommer ihåg själv att jag var så lessen och förbannad på mig själv att jag inte såg tecknen, jag har ju själv blivit misshandlat av honom så jag om nån borde ju veta hur det hela låg till.
    Hade så dåligt samvete för det hela att jag inte såg nåt eller märkte nåt. 

TACK för dina ord....och för att du skriver om vad du själv gått igenom.Nalle

Precis som du, så trodde jag inte att det fanns i hans värld att SLÅ barnen...han har adrig visat de tendenserna under de åren vi var ett par nämligen, att han hatar MIG är en sak, men när han tappar det hela så FULLSTÄNDIGT att han ger sig på grabbarna........

En sådan person har förverkat sin rätt att vara förälder i mina ögon...

Visst om han visade sig ångersfull, tog till sig råden om att gå föräldra kurser, kuratorstöd, och bad barnen innerligt om ursäkt, och VERKLIGEN VISA att han aldrig kommer göra om det igen, så kaaanske jag skulle kunna tänka i andra banor, men som det ser ut NU?

Över MIN döda kropp!!!!!

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-08-05 14:35:45 följande:
    Jag orkar inte längre! Jag ger upp! Nu vill jag o vill inte sluta amma! Han är rödprickig o kliig igen! Vette fan vad det kan vara nu? Majs? Har maizena i hans såser, majsvälling, majs gröt. Kanske blev för mkt majs! :( Han får kött o potatis o sås o grönaker till lunch, majs gröt till frukost, risgröt till kvällen o majs välling inför natten! Han äter bara halvaportioner o dricker inte vatten så jag ammar efter varje mål! Men får väl ge ersättning ist. Om det är inte är den han reagerar på, men borde ha gjort det tidigare tycker jag!
    Orkar inte längre! När ska detta sluta????? :(
    Lättare o sluta amma helt o bara ge honom mat, då är det lättare o se vad han reagerar på. Som jag sa till sambon, svårt o veta om jag får i mig ngt han inte tål, enklare om det var JAG som hade all denna allergi, då märkte jag om det var ngt tok, men nu när det är han så blir det mkt svårare! :/

Kan inte så mycket om utslag, men tycker det ser ut som någon form av kontakteksem?.

Hade det "bara" suttit i vecken så hade jag gissat på fukteksem och rekomenderat zinksalva i alla vecken, men ryggen är ju oxå prickig...stackaren

Hoppas verkligen att det snart ger med sig, och att ni hittar vad problemet är!

Kram till er

• mamma smurfen

Hej flickor=)

Idag fick jag vakna av att familjen sjöng "ja må hon leva" Hjärta

Kaffe tårta å några presenter landade i sängen, men den bästa presenten stog Ellie för.....

hon sa nämligen MMMMMMAAAMMMMMAA Skrattande

• mamma smurfen

Tack tjejer för era grattisar Skrattande

Hade en underbar dag med grillning, min lillebror dök upp dagen till ära*ler* så grabbarna mina var i extas hela kvällen, dom avgudar lillebrorsan nämligen. Han åkte hem vid halv 2 inatt, och då gick vi och la oss....

Som tur är så sov Ellie fram till 9 idag, men resten av familjen sussar forfarandeSkrattande

Ang bilstol så köpte vi en maxicosi mobi förra månaden, vi valde den pga att den är ställbar och verkade så ombonad och lätt att dra av tyget för att tvätta det, Ellie sitter gärna iden och är nöjd hela färden den var/är oxå väldigt lätt att montera i bilen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)