Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-04-10 21:11:23 följande:
    Tappen är stängd och befinner sig högt uppe men det är kväll Och vita tjocka fil aktiga typ..Molvärk ont i ryggen..hmm tappen känndes mjuk lite hård vet ej men som den var då jag var gravid 09 som jag kommer ihåg iaf..hoppet finns lite kvar iaf + jag kissade oxå igen hihi
    Ja kalrt du e välkommen vännen=) Ja det är rfsu som finns i affären!!!

Du får uppdatera på måndag=) Hur kollar man sin tapp??? vågar man va där inne o gräva själv??? hihi....hur ska den va dåe om man e gravid??? noll koll! haha
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-10 21:20:02 följande:
    ok,då finns de hopp dåe

ja ok,kommer du få betala de själv då?? För är man inskriven på MVC så får man de la gratis va??
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-10 21:21:56 följande:
    Om man är gravid är tappen stängd och ligger morgonen gömd långt ner svårt att hitta och mjuk typ lite hård olika alltså.. men oxå öppen om man fött barn innan lite..på kvällen rör sig tappen men är stängd ända fram tills mensen kommer men kan öppna sig 1 sek INNAN mensen kommer oxå..Tappen rör sig alltid på kvällen och man ska känna på morgonen bara igentligen..
    ok,de lät rörigt Hehe!!!
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-10 21:29:58 följande:
    Ta 1 ben på toa stolen och sen så för du in långfingret och pekfingret låååångt in till du hittar ''kulan'' den GÅR EJ att missa jag LOVAR..när du hittat den så tar du försigtikt långfingret och letar efter en rund ring antingen ligger den gömmd eller redan högt upp på själva kulan den känns som en o eller om den är stängd som ett - tvätta händerna innan och stoppa inte in en finger i denn lilla hålet...
    hehe,ne de låter jag nog bli...vågar inte Läskigt med jue
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-11 09:08:36 följande:
    Jag har ju varit tusen ggr på gyn och gjort VUL, undersökningar och provtagningar i samband med vårt MA så jag har frikort nu så jag slipper betala....Men hur det är om man får remiss från BM vet jag inte...Alla VUL vi gjorde fick vi betala för iallafall.Men det var ju nästan bara på akut tider. Inte tider vi fått av vår BM. Jag tror inte det är farligt att göra ett par extra UL.Har fått gjort tillväxt och fostervattenskoll extra många ggr med två av mina tre barn och dom är helt normala Den här ggn ska vi göra:VUL v.7 (pga av rädsla för MA igen )UL+KUB ca v.12RUL ca v.16Könsbestämmande 3D/4D UL ca v.24Sen brukar det alltid bli något mer UL i slutet då jag inte brukar bli så stor...Ett tillväxt alltså.Så jag har många UL. Egentligen har man bara rätt till ett RUL här.Känsbestämmande gör vi dock på privat klinik.
    Ska du göra ul+kub privat med el får du det oxå?? Sådant skulle jag med vilja göra!! vart ska ni göra könsbestämmande och 3/d?? Får man inte veta könet på RUL?? när jag väntade min son frågade de om vi ville veta eller inte,men de ville vi inte då! denna gången ska jag nog ta reda på könet
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 11:00:47 följande:
    Ja det ska bli skönt att få se det!! Har ju fått VUL nu för att jag blödde för 2 veckor sen.. Inte mycket men ändå.. Jag är så RÄDD för att dom kommer att säga att det inte finns nåt Knytt där inne..Idag har jag lite molvärk i magen (inte mycket alls..), tuttarna gör ont, har ganska mycket flytningar o jag mår lite illa... Tänker att det BORDE vara gravsymptom, men att det kanske bara är jag som VILL ha symptom o liksom "hittar på" det undermedvetet... Jag HOPPAS så klart att min oror o rädsla bara är nojor o att allt är som det ska!!
    kommer gå super bra jue
    Nästa vecka ska ja ringa o skriva in mig om jag vågar

Brukar ALDRIG behöva gå upp på natten o kissa! Men i natt,jo va händer,jo jag måste kissa Hoppas de e gravsymptom!!!
    lite,lite smått illa har jag börjat o få med,men mest för dofter o sådant!!
  • MajMamman08
    jessika1988 skrev 2010-04-11 10:03:13 följande:
    Plussat den 6 April. =) Hur spännande som helst, BF enligt familjeliv 9 december.Lycka till allihopa!KRAM J
    Grattis o välkommen
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-11 11:27:56 följande:
    Hej flickor jag gjorde ett pregg test nu i morse med morgon urin och det blev neg..Så jag skippar att testa mer och väntar spänt på att mensen kommer så det kanske kanske kanske blir får bli en maj + hoppas jag..Bim imon eller tisdag..
    Ja,skit i testarna nu! man blir bara depp av dem,vänta mensen!!! Hoppas i varje fall att du plussar o att mensen inte kommer!
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 16:11:09 följande:
    Så var BLODET här igen... Jag blir så J**LA LEDSEN... VAD ÄR DET FÖR FEL????? Finns det nåt knytt?? Är mina symptom FEJK?? Bara jag som HITTAR på dom???FY F**N vad jag är ledsen, arg o nere nu....Blöder väl inte JÄTTE mycket men det är nog lite mer än sist.. O sist hade vi ju haft sex dagen innan.. Den här gången har jag inte gjort NÅNTING som jag inte BRUKAR göra... Dammsög iofs hela huset på förmiddagen.. Kan det vara det som är orsaken?? Jag blir GALEN på att ha en MASSA frågor men INGA SVAR....//Malin
    Hoppas verkligen inte att det är någon fara!!! Som Jenny skriver så borde mängden blod öka och sedan vara massa koagler i m,m!!! När jag fick MF hade jag inte speciellt ont utan mer som kraftig mensvärk!!! Men förstår om du e sjukt orolig!! Min kompis va gravid i v 10 o en natt vaknad hon i sängen som var helt blodig,hon trodde självklart att hon fått MF,men på UL tickade hjärtat fint!!! o bebis levde=) de visade sig att hon hade sköra blodkärl i livmodern el va de va som sprack,därav blodet!!! och vissa blöder ju i grav.....så länge de inte är massa  grejer i blodet så borde de inte vara någon fara!!!! Cyberkramar!!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-11 19:29:24 följande:
    JAg vet precis hur frukatansvärt det känns. Och värst är att få gå och vänta på svar.Håller tummarna för er, verkligen! Jag väntar med VUL tills v.7 för att då ska man ju verkligen kunna se ett hjärta slå. Tyckte det var skulle vara så jobbigt om dom var osäkra på vad dom såg bara för att det är så yttepytte litet! På vårat MVC gör de BM som inte är färdig utb. KUB test som en öving ungefär. Ska ju bli rutin på det men har inte blivit det ännu. Vi blev tillfrågade om vi ville vara "försökspersoner" sist men då hann vi ju inte. Men vi tänker be om att få göra det den här ggn.En del BM vill inte säga könet på RUL här, jag har fått veta det två av tre ggr. Men tycker det vore fint att få ett 3D/4D Ul med ...
    Ok ja ett 3d /4d vore vore skoj,ångrar lite att ja inte gjorde de med min första! ångrar mycket jag inte gjorde,som tex en gips mage och gravidfoton!!! Men denna gången ska jag göra de,lite orättvist mot den lille
    jag redan har kanske,heheh! men men kan inte hjälpas
Svar på tråden December Bebis 2010 :)