• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mrs TH
    Småstadsbönan skrev 2010-07-24 11:19:51 följande:
    När man tar av ena sidan på ikeas sängar så måste man ha madrassen på lägsta höjden och då kan det vara så att den lilla inte ligger på samma höjd som er.
    Mrs TH skrev 2010-07-24 10:56:38 följande:
    En sådan här funderar jag på att köpa, den är dyr, men  för oss är d

et värt det. Man hakar fast den på den egna sängen så att man vet att den står intill hela tiden.

Babybay
    www.familjetorget.se/bilder/st_babybay_sang.j...
    Kan man inte hitta en sådan på blocket lite billigare?? ser ju inte ut som dom kan ha dom så jätte länge??
    Jag har kollat på blocket, de ligger runt 1500kr beg, men sen så kan man använda dem som soffa till lite större barn alt som ritbord. Vi lägger dock hellre ner 1500-2000kr på den här sängen än på en vagn som är 2 år yngre än den vi köpte De kan itne ha dem speciellt länge, det är sant, men det finns så många jättebilliga spjälsängar på blocket att vi har råd att köpa en stor spjälis den dagen bebben behöver större
  • Mrs TH
    Småstadsbönan skrev 2010-07-24 11:33:13 följande:
    Jag har känt våran lilla flera dagar i rad nu och det blir bara tydligare och tydligare

Jag har vill ha akta gracos lila babyskydd men vi funderar på att hyra då vi inte planerar fler barn och för att det är billigare då, men man kan inte få ett lila om man hyr. Vad tror ni om att köpa beg? tror ni att folk är så fräcka och skulle sälja ett skadat skydd. Jag personligen skulle aldrig ha hjärta till det.
    Jag personligen tror inte att folk säljer ett krockat babyskydd, men där skulle ja gnog gå på vilka det är som säljer det...
    Vi ska köpa ett beg babyskydd av en kompis, du kanske har ngn kompis som har ett?
  • 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-07-24 12:05:25 följande:
    Har alla fått veta kön som velat de på RUL??

Ska till BM om 2 veckor,då hoppas jag verkligen att jag kommer få göra ett nytt för henne o då veta kön!!!
    Känner mig inte trygg att bebis verkligen mår bra då den vi hade bara haffsade igenom bebis,oh ja som e så orolig ändå över att något ska vara fel på den
    Jag behövde inte fråga utan hn frågade oss om vi ville veta vad det var för skön
    Men det kommer du oxå få jag lovar du kommer inte ha samma idiot sm sist hoppas vi iaf inte.
    Men det kommer gå bra ch din bebis mår lika bra som våra alla andra små oliver
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • linn78

vi tog bort ena sidan på spjälisen och satte den intill vår sän, det fungerade perfekt i höjd till vår säng.  Vår säng är ca 5 cm högre men det var bara bra för när Axel började rulla runt i sängen så kom han liksom ändå inte ur sin egen säng. En liten glipa blev det mellan vår madrass och bebisens men vi la bara en filt där tror jag det var.

Ang namn så är det vårt stora problem, herregud det är 4 mån kvar och redan är vi riktiga ovänner om namn... Ja, vilka i-lands bekymmer man harTungan ute

Bebis slåss och bråkar i magen ungefär hela tiden så att han lever behöver jag inte bekymra mej om. När Jag var gravid med Axel så drömde jag att Henrik Larsson var pappa till honom och nu inatt drömde jag igen att det var en mörk man ( en neger alltså, får man skriva så?) som är pappa till nya bebben. Okänd pappa denna gång men ändå, mina gravidhormoner dras tydligen åt mörkhyade mänSkrattande

• Emelle
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    Jag har haft 3 år mellan och haft syskonvagn, helt i onödan. Har varit bra till dagis tidiga morna och om det varit snöstorm. Men inte alls nödvändigt som i måste...
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-07-24 12:28:09 följande:

vi tog bort ena sidan på spjälisen och satte den intill vår sän, det fungerade perfekt i höjd till vår säng.  Vår säng är ca 5 cm högre men det var bara bra för när Axel började rulla runt i sängen så kom han liksom ändå inte ur sin egen säng. En liten glipa blev det mellan vår madrass och bebisens men vi la bara en filt där tror jag det var.

Ang namn så är det vårt stora problem, herregud det är 4 mån kvar och redan är vi riktiga ovänner om namn... Ja, vilka i-lands bekymmer man harTungan ute

Bebis slåss och bråkar i magen ungefär hela tiden så att han lever behöver jag inte bekymra mej om. När Jag var gravid med Axel så drömde jag att Henrik Larsson var pappa till honom och nu inatt drömde jag igen att det var en mörk man ( en neger alltså, får man skriva så?) som är pappa till nya bebben. Okänd pappa denna gång men ändå, mina gravidhormoner dras tydligen åt mörkhyade mänSkrattande

asg hahaha kanske han som spelar golf vad han nu heter elller värd boxaren tajzon hahahaha

• blondinkermit

nästa v 22 i morron... tänkte kolla på vagn nästa löning...

e de otur att ha vagnen i källaren så länge? de e kanske skrock att man inte sk köpa nåt innan man fått ut knodden.. men om man inte har de direkt hemma kan de väl inte göra nåt.. eller?

när ska ni andra börja kolla på säng,vagn kläder mm??

• Jaya

vi ville inte veta kön på ul. men det hade inte gått att se för bebben var karatekid i magen haha

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • Karttikeya

Jag ska börja fundera att köpa vagn efter ultraljudet nästa vecka och när jag vet att allt ser bra ut. Händer något efter det känns det som väldig otur.. Då är jag i vecka 20.

Är det någon vars bröst har börjat bli jättehårda? Mina har ju växt litegrann men inte så mycket, men nu börjar dom bli HÅRDA och vårtgårdarna har växt och börjat bli lite "bulliga". undrar just vad dom fylls av ^^

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-07-24 12:45:57 följande:
    Jag ska börja fundera att köpa vagn efter ultraljudet nästa vecka och när jag vet att allt ser bra ut. Händer något efter det känns det som väldig otur.. Då är jag i vecka 20.

Är det någon vars bröst har börjat bli jättehårda? Mina har ju växt litegrann men inte så mycket, men nu börjar dom bli HÅRDA och vårtgårdarna har växt och börjat bli lite "bulliga". undrar just vad dom fylls av ^^
    Vi köper vagn när jag är i vecka 30 typ jag kan hålla mig hehe men i vecka 27-30 om jag kan hålla mig ska jag ta fram alla pojk läder och tvätta och vika och ligga dom i hyllan

Min bröst är hårda stora ÖMMA tunga och jobbiga !!
    Ingen plats på Bh:n denna problem har jag aldrig i hela mitt liv haft hehe kanske kanske kan kanske kommer att amma denna gången HOPPAS!!!
    Bröstvårtorna är stora bröstgårdarna med och brösten är så ÖMMA så och bröstvårtorna med jobbigt att ducha när man får strålen på dem och när man ska vara utan Bh:n på nättrena när täcket kommer imot
    Hålla om brsöten när man ska gå och lägga sig oxå hahaha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)