• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Vet ni vad jag ska göra idag för mysigt typ om några min ja och sambon ska ta oss upp till vinden och ta fram alla pojkkläderna som sonen hade och lägga dom in i en annan låda kanske ta ner men det får vi se men vi ska gå igenom alla bebis kläder tillsammans ååh jag älskar min sambo min stolta man som är så stolt över att få en fotbolslag snart *Skrattar*
    Nästa vecka ska jag köpa nappflaskor och nappas och lämna min libero medlems lista till posten och skriva in mig på Libero och hämta startpaket osv
    Det får bli smått lite då o då inte allt på samma gång men man e ju så sugen ..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-07-24 20:44:25 följande:
    2barns: Elias är fint. Här i byn döptes varannan unge till Elias för några år sen så lite för vanligt för min smak. Men absolut fint!!
    Tänk vad olika det kan vara! Här heter typ INGEN Elias. 
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 20:51:11 följande:
    Vet ni vad jag ska göra idag för mysigt typ om några min ja och sambon ska ta oss upp till vinden och ta fram alla pojkkläderna som sonen hade och lägga dom in i en annan låda kanske ta ner men det får vi se men vi ska gå igenom alla bebis kläder tillsammans ååh jag älskar min sambo min stolta man som är så stolt över att få en fotbolslag snart *Skrattar*
    Nästa vecka ska jag köpa nappflaskor och nappas och lämna min libero medlems lista till posten och skriva in mig på Libero och hämta startpaket osv
    Åh vad kul! Vi var på apoteket idag för att köpa myggspray och vi var tvunga att ha en speciell sort eftersom det är farligt om den innehåller ämnet DEET när man är gravid. Iaf så stod jag och kollade på "bebisapoteket" och jag ville bara köpa allting nuuuu! Men nej, jag ska vänta med såna saker till efter vi flyttat! Men de där smååå små prematurblöjorna alltså. Jisses. Hoppas dock jag slipper köpa såna! 
    MajMamman08 skrev 2010-07-24 20:46:04 följande:
    ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då  låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll
    linn78 skrev 2010-07-24 14:34:42 följande:
    Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
    Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
    Jag fick inga papper på de Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
    Men om det är en föreliggande moderkaka vid RUL så är det rätt vanligt att den flyttar på sig tills det är dags att föda, men man får ju ett till UL då för att kontrollera. Tror det är typ mindre än 5 % som har föreliggande moderkaka när det är dags att föda

• ondar
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?

MajMamman08 skrev 2010-07-24 20:46:04 följande:
    JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då  låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll Jag fick inga papper på de Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
    Min Bm sa inte heller vart moderkakan var placerad o i mitt fall missade hon ju att jag har min lååångt ner, vilket istället upptäcktes vid ett akutbesök då det gör ONT (oftast) att ha den placerad där så läkaren såg det på UL och gjorde ett VUL och konstaterade att den inte ligger i vägen för bebis framfart i december:). Och att den kommer flytta på sig i takt med att bebis växer- jag känner det och det är inte skönt;).
    Det var även först då jag fick reda på att jag har min i framvägg.

Min Bm sa all fakta om bebis väldigt snabbt så jag o Pappan hann inte med alls, man e ju rätt upptagen med att titta på bebis också så infon borde kommit lite tydligare. Men allt såg iaf bra ut och det får man ju va nöjd med:P.
  • Smurfen83
    Gomorron Tjejer!!!

Nu måste ja bara fråga!
    Såg att ni hade pratat om Bröst igår....
    Igår kväll när ja tor av mig min BH så känndes de super knasigt...
    De känns som att ja har en minivibrator, typ en eltandborste som ligger å vibrerar i min högra tutte...
    Är det nån mer som har de??

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-24 21:28:32 följande:
    Åh vad kul! Vi var på apoteket idag för att köpa myggspray och vi var tvunga att ha en speciell sort eftersom det är farligt om den innehåller ämnet DEET när man är gravid. Iaf så stod jag och kollade på "bebisapoteket" och jag ville bara köpa allting nuuuu! Men nej, jag ska vänta med såna saker till efter vi flyttat! Men de där smååå små prematurblöjorna alltså. Jisses. Hoppas dock jag slipper köpa såna!  
    Hehe ja man blir så sugen på att bara ha allt nu nu nu
    Jag och sambon pratade om att min sotter har stora rummet här och sonen har lilla rummet nu när sonen får en lillebror och an själv blir 2år 14 aug så skiljer det bara 4 månader mellan dom sen så ska han och bebisen (lillebror) ta dotterns rum och ha tillsammans och dottern får lilla rummet men har den för sig själv.
    Så vi ska bara måla sen rosa så kommer hon trivas som fisken i vattnet haha

I dottern stora rum som vi ska byta kommer vi ha en spjälsäng sen skötbord och en fotölj där jag sen kan sitta och hålla om amma eller ge ersättning sen nattlampa babyspeldosa och små tjärnor på taket ..
    Sonen kommer ha sin växsäng och målartavla och allt som han har i sit rum
    Det kommer vara så musigt att bara ta fram alla kläder och lägga dem i skåpen tillsammans med hans kläder
    Lääääängtar blir tokig av väntan haha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-24 21:28:32 följande:
    Tänk vad olika det kan vara! Här heter typ INGEN Elias. 
    Åh vad kul! Vi var på apoteket idag för att köpa myggspray och vi var tvunga att ha en speciell sort eftersom det är farligt om den innehåller ämnet DEET när man är gravid. Iaf så stod jag och kollade på "bebisapoteket" och jag ville bara köpa allting nuuuu! Men nej, jag ska vänta med såna saker till efter vi flyttat! Men de där smååå små prematurblöjorna alltså. Jisses. Hoppas dock jag slipper köpa såna! Men om det är en föreliggande moderkaka vid RUL så är det rätt vanligt att den flyttar på sig tills det är dags att föda, men man får ju ett till UL då för att kontrollera. Tror det är typ mindre än 5 % som har föreliggande moderkaka när det är dags att föda

jo men det är väl ändå viktigt o veta att den inte ligger för,så man vet de o de inte kommer som en chock sen???
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-25 06:03:40 följande:
    Min Bm sa inte heller vart moderkakan var placerad o i mitt fall missade hon ju att jag har min lååångt ner, vilket istället upptäcktes vid ett akutbesök då det gör ONT (oftast) att ha den placerad där så läkaren såg det på UL och gjorde ett VUL och konstaterade att den inte ligger i vägen för bebis framfart i december:). Och att den kommer flytta på sig i takt med att bebis växer- jag känner det och det är inte skönt;).
    Det var även först då jag fick reda på att jag har min i framvägg.

Min Bm sa all fakta om bebis väldigt snabbt så jag o Pappan hann inte med alls, man e ju rätt upptagen med att titta på bebis också så infon borde kommit lite tydligare. Men allt såg iaf bra ut och det får man ju va nöjd med:P.
    usch...hemskt o få ont o åka in akut Man blir ju så orolig!!! Skönt att den låg bra till sen
  • Trollungarnasmamma

Hej i regnet!! Tycker det är rätt skönt faktiskt, börjar jobba imorgon...Bläääää

Idag har varit en riktig seg söndag, bara varit på kalas & ätit & degat....
    men snart kommer trollälsklingarna hem & då blir det livat igen Det har fått nya gardiner med Fifi & Blixten på så de blir nog glada

IMon ska jag även ringa BM, måste ändra tid, ska juh dit snart Ska få journal & gå igenom UL.....tror inte man börjar mäta magen denna gången utan det är nästa....ska även fråga då om jag  kommer ihåg om jag kan få journalerna från de andra två så man kan jämföra lite

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Sandragumman

Ja på tal om det... journaler alltså...

Jag ville jämföra lite vikt uppgång nu och med förra men har kastat min för jag fick en pappers journal sist, men visst läggs det även in i datan..... har för mig det....

Är de någon som vet om de finns kvar eller hur länge sånt sparas???

Svar på tråden December Bebis 2010 :)