• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-07-24 17:14:15 följande:
    Det stod att kilar finns i typ välsorterade babybutiker, som babyproffsen antar jag. 
    Så att den glider stod det nåt om att folk satt typ silikon"pluppar" på "fötterna" så att den står stabilt. Ska se om jag kan hitta tråden åt dig!  
    Nae, jag kunde inte hitta ett smack! Jävla FL's sökfunktion. Det funkar ju inte att hitta nåt, inte ens om man vet EXAKT vad tråden heter. Sjukt störande. Nu vet jag inte vad den heter men jag kan tyvärr inte hitta den
  • Momalicious
    blondinkermit skrev 2010-07-24 12:38:29 följande:

nästa v 22 i morron... tänkte kolla på vagn nästa löning...

e de otur att ha vagnen i källaren så länge? de e kanske skrock att man inte sk köpa nåt innan man fått ut knodden.. men om man inte har de direkt hemma kan de väl inte göra nåt.. eller?

när ska ni andra börja kolla på säng,vagn kläder mm??

Det beror väl på om man är skrockfull. Jag tycker snarare det känns HEMSKT att inte ha nåt hemma innan bebis kommer. Fy sjutton för att behöva fixa allting med bebis, oavsett om man köpt det och har det nån annanstans eller ej. Vi har säng, vagn, och nästan alla kläder vi behöver. Vi har en hel del kläder hemma redan men allt annat vi har (som är i princip allt stort och en del mindre grejer) står hos några vänner som vi köpt sakerna av. Vi har så liten lägenhet så har ingenstans att förvara det.
  • Momalicious
    Idag är jag i vecka 18! Känns skönt att man börjar komma någon vart i graviditeten Idag har vi varit och köpt allt vi behöver för vår campingtripp typ. Det enda vi behöver handla nu innan vi åker är batterier och lite mat Köpte även en sån där fläkt med stativ, SÅ skönt att ha den i sovrummet! 
    Längtar såååå mycket tills vi åker. Ska bli superskönt att komma iväg lite
    Även Ullared ska bli trevligt. Kommer förmodligen inte köpa allt vi behöver då bilen kommer vara rätt full redan men en del ska vi nog få med. Framförallt mindre skrymmande  saker. Kanske väntar med badbaljen och tar den på IKEA nån gång istället. Ska ju ändå köpa skötbord och lite annat där!

Update på min mamma: Vi skickade sms förut och frågade hur de hade det och att vi var väldigt nyfikna, det enda svaret vi fick var "Nice!" så det hjälpte ju knappast nyfikenheten. Men men, det är ju bra att det är nice i alla fall haha.  
  • Emynem
    JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    Var lika för mig, hon kollade jätte länge på hjärtat och jag blev nervös.
    Jag fick inte heller veta moderkakans placering och fick inget papper med mig därifrån heller.
    men BM har ju all information sen så ska fråga henne nästa gång jag är där. 
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-07-24 20:27:05 följande:
    Magbild kommer upp om en stund! :)
    ja, jag har ju också en ny magbild men jobbar tills imorgon bitti och när jag kommer hem ska vi köra direkt till Sthlm på mini-semester jag o sambon. Lill-fisen stannar hemma och semestrar med mormor o morfar. Kan vara skönt för honom att bli helt bortskämd ett par dagar=) Sen vet jag inte vad vi ska göra resten av semestern, vi skulle till Lalandia med ett par kompisar men deras dotter bröt armen igår så då är det ju inte så kul att åka till ett badland...
        Gör ni nåt speciellt med era små under semestern? Det känns som vi bara blir sittandes hemma om vi inte planerar något, och så flyttar vi ju om 1 månad så vi har inget husjobb som ska göras direkt.
        Ni som bor i/nära skåne, vet ni något bra för en nästan 2-åring?
  • Sandragumman

Nu har då jag fått tummen ur mitt *************** å lagt upp en bild på V.19
    På tisdag är de RULSkrattande längtar

• linn78

2barns: Elias är fint. Här i byn döptes varannan unge till Elias för några år sen så lite för vanligt för min smak. Men absolut fint!!

• MajMamman08
    JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då  låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll
    linn78 skrev 2010-07-24 14:34:42 följande:
    Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
    Minifer skrev 2010-07-24 14:17:15 följande:
    oj vad det blir spammigt nu, sorry!!! Linn, vad gött att det funkade för er =) Vi får nog köpa en Gulliver till helt enkelt! :)
    Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
    Jag fick inga papper på de Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-07-24 20:44:25 följande:
    2barns: Elias är fint. Här i byn döptes varannan unge till Elias för några år sen så lite för vanligt för min smak. Men absolut fint!!
    Haha jobbigt var e min elias var är din elias ja hennes elias var där och åt sand men du vet deras elias vad på byn med hans kompis och hans kompis elias

Skönt att det inte är många är som heter Elias
    Tack gumman..
    Det blir nog elias om inte emanuel eller någon annan.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)