• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Vad är ni fortfarande sugna på och MÅSTE ha

Jag har min j*vla lakris hahaha den kan jag bara inte leva utan sen den hämska halsbrännan nu oxå som börjat igen

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-25 22:10:09 följande:

Jag har min j*vla lakris hahaha den kan jag bara inte leva utan sen den hämska halsbrännan nu oxå som börjat igen

Äppeljuice och iste( ett speciellt märke ifrån USA som finns på citygross, Arizona).
    Halsbrännan har aldrig gett sig här, jag har haft det sen innan jag fick +, det var mitt första "tecken". Måste ha minst en karta novalucol med mig vart jag än går
  • Mrs TH

Vi har nog namn klara, med ett par backup namn. Det är klart att det kan komma ut ngt annat än .... men det är inte troligt att jag skulle känna att nä men det här är ju en Åke om jag inte tyckt om det namnet från början.

Min man och jag är oftast ganska oense, och det brukar ligga stora förhandlingar bakom större beslut( kyrka/ rådhus/ mitt namn/ hans namn etc) Så därför känner vi att vi måste bena ut typ ett kill och ett flicknamn, med ett par backuper. Det har vi gjort nu och vi väntar med spänning och hoppas att julle vill visa upp sig för oss på tisdag.

Idag firar vi vår 1a bröllopsdag, då var det bara vi, nu är vi 3 eller 2.5 som min man säger

• Jaya

vecka 20 idag! halvvägs!

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • MFJG

Varit på mini semester en vecka (vaktat svägerskan hus). Har hur mycket som helst att läsa ikapp. Ni skriver så himla flitigt. =)

Jag har iaf UVI. Är inne på sista dagen med Furadantin nu. Dock känns det inte som att jag blivit bra. Tror det är min GBS som spökar. Jag får molvärk och onda sammandragningar bara jag anstränger mig.
    Halsbränna och blödande tandkött + näsblod hör till vardagen.

Någon som har stickningar i livmodertrakten? Känns som det är en nål som sticks rakt in. 

• Karttikeya

Nej inga stickningar, men jag har liten anings molvärk igen. Antar att det växer igen därinne. Sen har jag magknip och är halvt och halvt förstoppad också, det är ju bara såå underbart.

Vägde mig igår och står fortfarande bara på +2kg. Det känns otroligt skönt, eftersom jag snart gått halvvägs. Behöver ju inga extrakilon, om man säger så ^^

Idag är det dags för nytt TSH-prov. Ligger det bra idag ska det tydligen dröja 6 veckor innan jag tar nytt prov igen. Så får mina stackars dåliga kärl vila lite ^^

• Emelle

Jag har börjat må illa igen. Har ju haft ganska många veckor nu då jag mått riktigt bra, men nu kommer skiten krypandes på kvällarna igen. BLää.

Idag åker vi en vecka för att ha mammas hus medans hon är på vandring i norge. Vi som hade planer på att ligga på altanen och läsa och sola medans barnen badade i poolen och lekte i skogen. Haha, regn hela veckan. Skitbra!

• MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-25 22:10:09 följande:

sura godisar e mina favoriter:)
    Momalicious skrev 2010-07-25 21:45:46 följande:
    Jo jo det är klart, men som sagt är det ju så ovanligt att den inte flyttar sig så har man föreliggande moderkaka vid RUL så behöver man inte direkt oroa sig. Men klart det är trevligt att veta var moderkakan sitter osv :)
    Emelle skrev 2010-07-26 10:42:33 följande:
    Jag har börjat må illa igen. Har ju haft ganska många veckor nu då jag mått riktigt bra, men nu kommer skiten krypandes på kvällarna igen. BLää.

Idag åker vi en vecka för att ha mammas hus medans hon är på vandring i norge. Vi som hade planer på att ligga på altanen och läsa och sola medans barnen badade i poolen och lekte i skogen. Haha, regn hela veckan. Skitbra!
    Trist me regn.....får man ändå så de räcker i höst så nu vill vi ha soooolSolig
    Min enda semstervecka o de ska regna....illa!
    Men man får passa på o städa o röja o packa nu innan flytten sen!
  • MajMamman08

Nu har vi inte bara känt bebis sparka utanpå utan även sett den sparka!! Gud...trodde de skulle dröja lite till,men inte I går kväll låg ja o kikade på magen för den sparkade så himla dant o lite mer intensivare än förut...o då ser ja sparkarna,åh så underart!
    Tyvärr va ju inte sambon hemma i går kväll o kunde dela upplevelsen med mig
    Men går ju fler tåg,hihi!

Nån mer som sett eran bebis sparka utanpå??

• MajMamman08
    MFJG skrev 2010-07-26 07:56:14 följande:
    Varit på mini semester en vecka (vaktat svägerskan hus). Har hur mycket som helst att läsa ikapp. Ni skriver så himla flitigt. =)

Jag har iaf UVI. Är inne på sista dagen med Furadantin nu. Dock känns det inte som att jag blivit bra. Tror det är min GBS som spökar. Jag får molvärk och onda sammandragningar bara jag anstränger mig.
    Halsbränna och blödande tandkött + näsblod hör till vardagen.

Någon som har stickningar i livmodertrakten? Känns som det är en nål som sticks rakt in. 

Hur e de o ha UVI när man e gravid??misstänker att ja kanske har de?! gör inte ont när ja kissar osv,men kissar heeeeeela tiden o ibland kommer de bara små droppar. känner mig jämnt kissig!
    Kanske e bebis som trycker ? Tänkte kolla nästa vecka då ja ska till BM om hon kan kolla så ja inte har de. Men kanske dumt o vänta så länge om de nu skulle va de??
    vad är BGS??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)