Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-08-18 12:30:55 följande:
    Ja, en sån jäääävla idiot. Sitter och skakar för jag är så arg.
    Rektorn kan säkert hjälpa, men jag vill försöka lösa detta enbart med läraren först eftersom jag är rädd att det hela blir värre om jag kontaktar rektorn. Kommer göra det tillslut ändå, men vill försöka lösa det med denna läraren som jag ändå haft bra kontakt med.

Jag har inget bevis på vår deal så, men jag har pratat med min rektor om det mycket och han vet om det. Han har förmodligen pratat med min lärare om det med . Har en hel del sms från min lärare dock och andra saker som kan skada hans karriär som lärare rätt rejält och förmodligen kosta honom jobbet men som sagt, vill inte börja köra fulspel för fort. Men snart blir jag ju tvungen.

Gillar familjeliv för övrigt, gjorde en tråd www.familjeliv.se/Forum-5-70/m54039324.html
     om detta och självklart är läraren en ängel och allt är mitt fel. Ibland tror jag att folk bara är medlemmar här för att kunna hoppa på andra människor. Kanske uttryckt mig lite klumpigt men vafan, folk fattar väl vad jag skriver ändå. Shit. Blir bara ännu mer arg av sånt. Önskar man kunde stänga trådar.
    Men har ju en hel del kompisar plus min mamma och sambo som vetat om detta, och jag har ju mina bilder (kursen är fotografisk bild b) som bevis på att jag gjort grejer nu i våras. Och som sagt, vår sms-konversation.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-08-18 12:58:47 följande:
    Moma: Men vilken idiot.. Jag hade också en sådan deal med min historialärare.. Han höll dock sitt ord.. Man blir maktlös i en sådan situation.. :/ Hoppas verkligen att det löser sig utan alltför mycket trubbel, sådant där kan gnaga hål på en innifrån.. :/ Idioterna här på FL (host) behöver du inte bry dig om. I vissa ämnen så är det bara bittra gamla käringar o gubbar som svarar och dom gillar helt enkelt att göra det surt för vissa..
    Ja, jag tar inte åt mig så, eftersom jag har rätt och dom fel (haha) men det är så jävla irriterande. 
    Det är såna där typiska personer som aldrig vågat käfta (kanske en av 20 hade vågat det) emot och hålla på som dom gör om jag pratade med dom face to face, men tyärr så gör internet att det är väldigt lätt för såna fega personer att hoppa på människor.

Jag kan också ha en vass ton i trådar, men jag skriver aldrig sånt jag inte hade kunnat säga rakt till en person och så.

FAN vad irriterad jag blir. Men det blir jäkligt fint här hemma iaf. Frostar av frysen och har mig, så aggressioner kan väl hjälpa även om jag hellre haft det betyget jag skulle haft.  
  • Momalicious
    ansi skrev 2010-08-18 14:19:11 följande:
    Momalicious: jag kollade som hastigast i tråden. Jag förstår att du blir upprörd av svaren du fått där. Det verkar vara en trend i vissa trådar här på FL att hänga upp sig på ovesäntligheter och bara göra ner trådstartaren. De flesta ber ju om hjälp och stöd i sina trådar och får mest bara skit. Bry dig inte om den! Läs den inte mer! ;)

Jag hoppas det löser sig med dina betyg. Man kan känna sig hemskt maktlös i sådana lägen. Men det kommer säker att lösa sig!

En bra ska med att vara arg är att det blir väldigt städat hemma! Jag brukar okcså köra på det. Blir liksom ändå nåt kontruktivt av alla negativa känslor. Kanske känns det lite bättre efteråt?
    Ja, vårat kök är finare än när vi flyttade in i princip haha. Stod och grät i en timme när jag diskade och grejade, skönt. Nu är frysen avfrostad och organiserad. Från knökfull till lite mer än halvfull, enbart av att jag frostat av och organiserat. Trevligt! 
    Ska unna mig nånting ikväll när jag är färdig, VAD vet jag inte men ändå

Jag hoppas också det löser sig, annars kommer jag nog åka ner och träffa den där läraren och ta ut mina aggressioner på honom.  
  • Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-08-18 18:38:46 följande:
    Idag har det verkligen ÖST ner här, usch. Men å andra sidan betyder det att ajg utan att skämmas kunde spendera halva dagen på favvofiket med bästa kompisen och hennes dooter och tillika min guddotter
    Resten av dagen( eller tja resten av den aktiva dagen) tillbringade jag på Åhlens, där är det 50% på reapriset på barnkläder hittade två fina byxor åt Jullan. Kunde ha handlat mer, men jag försöker vara ltie eftertänksam och köpa sådant som jag har användning av som är praktiskt.

Moma: det kommer nått gott ur allt, och rent hem är inte fy skam. Jag dessvärre inga andra råd att ge dig än att gå till rektorn, det är den enda som kan sätta press på läraren. Däremot måste jag verkligen säga att det är skärmmande att det är så många lärare som gör "deals" med sina elever. Det bör inte finnas överhuvudtaget. Min man är lärare och han skulle bli mörkrädd om han fick höra att lärare " utlovar" betyg. Jag har aldrig under hela min skoltid+ 5 år på universitet varit med om något sådant. Jag säger inte att det är ditt fel, och det är klart att din lärare ska hålla sin del av avtalet. Däremot vänder jag mig mot att det ska förekomma avtal/ deals överhuvudtaget eftersom det är så stor risk att det blir missförstånd, samt att man faktiskt har svårt som elev att bevisa att man har "rätt" till det eller det, för det är ju stoooor skillnad på IG och MVG. Dessutom ska aldrig en lärare lämna ut sig så pass till en elev att eleven har "makt" över läraren, det är väldigt väldigt farligt, men det har din lärare gjort så då får han stå sitt kast
    På universitet/högskola blir inte kurser avslutade förrens man lämnat in alla uppgifter, betyget sätts efter kvalitén på det inlämande, men även på om man håller deadlines etc, vilket man inte gör om man kompletterar 1 år efter en kurs, som jag gjort med elektronisk dokumenthantering B ex.
    Nej, men på gymnasiet måste man ju sätta ett betyg så det var därför den dealen kom. Men skitsamma.
    Tycker dock inte jag har någon makt över honom, hade jag haft det hade det varit fixat redan. Det hade varit en sak om jag fick ett för lågt betyg, typ hopp mellan mvg och vg eller liknande, men det hoppet drar ju ner mitt snitt nåt sjukt mycket.
    Det var ju aldrig tal om nåt IG liksom, utan det var bara för att han inte ville sätta lägre än MVG på mig för att han vet att jag kan bättre. Han sa till och med att jag är en bättre fotograf än honom, vilket är trevligt att höra såklart. Nu känns det dock som att när det här väl är ordnat, oavsett hur resultatet blir, så kommer jag aldrig prata med honom igen. Skadan är för stor liksom.
    Hade jag kunnat spola tillbaka tiden så hade jag skaffat garantier, kontrakt, allt möjligt, men nu kan jag inte det.
    ondar skrev 2010-08-18 19:26:28 följande:
    Skönt att det finns andra som vet iaf vad han har sagt, usch vilken idiot:(
    Jag håller alla tummar att det ordnar sig FORT!

Duktig du är som har fixat iordning hemma iaf! Ibland är det bra att vara arg;).

Usch, forum överlag är hemska när det kommer till såtnd är. Så fort man behöver prata av sig och få ur sig sin ilska så är det som om folks empatiska förmåga är som borta med vindenSkrikandes
    Ja, jag har änna väntat länge nog. Jag ska faktiskt gå och lägga mig nu, är helt slut på alla sätt. Varit vaken sen 7 och bara varit arg och ledsen hela tiden i princip. Åt frukost klockan 10 och sen åt jag inget förrän 18, bara för att jag inte hade nån matlust. 

Det värsta med allting är att jag får väldigt onda sammandragningar varje gång jag blivit såhär ledsen, och jag har haft det hela dagen i princip. Om det här gör så att det händer något med bebis, då kommer jag mörda honom på riktigt och då skiter jag i om jag hamnar i fängelse alltså. Att man kan behandla människor, eller ännu värre - vänner, såhär är för mig helt jävla ofattbart. Det är nästan det som gör mig mest ledsen, att vi haft en så jäkla bra relation och så förstör han allting. Resten av situationen är jag bara förbannad på. Önskar jag kunde göra mig osynlig och skada honom typ. Känner mig helt ond men jag kan inte hjälpa det. Dessa månader har varit förjävliga alltså.

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-18 22:15:26 följande:
    suck, okej....får nog allt denna grav.... Tur jag fått min själsfrände iaf vid min sida denna gången....Hjärta
    De på magen kliade inte, men de i knävecket kliade som fan. Så jag vetti sjutton, det är nog olika. Vet att min svärmor berättade att när hon väntade sina tvillingar så satt hon hos en kompis och fikade och det började klia som sjutton på magen, och när hon kom hem hade hon fått massor av bristningar. 
    Kan säga att oavsett så kommer du vänja dig vid dina bristningar! :)
    Mrs TH skrev 2010-08-18 22:20:33 följande:
    Jag hoppas verkligen att det löser sig, och mitt råd är iaf att prata med rektorn, eftersom h*n verkar insatt. Har man gjort det man blivit tillsagd att göra så ska man ha det man blivit lovad, inter mer än så.
    Jag hoppas att allt ordnar sig så att du kan lägga det bakom dig och ta hand om dig och magen.
    Ja, det hade varit superskönt. Det är jäkligt påfrestande, gravid eller ej, att ha en såndär sak hängandes över huvudet hur länge som helst.
    ludicrous skrev 2010-08-18 23:44:37 följande:
    jag börjar längta lite efter magen, alla säger "oj det syns ju inte", eller " du e så liiiiten".. Jag var större förra gången.. Det känns ju ändå, jag får ont i höfter o rygg, men det är ju ingen som fattar varför man vaggar fram om man inte ens ser gravid ut. Men o andra sidan kan jag fortfarande dölja det utan problem..
    Återigen det där klassiska, folk ska alltid hålla på att ha åsikter och säga vad som helst bara för att man är gravid. Tycker iaf du har jättefin mage, och jag hade gärna haft lite mindre för det är inte kul att den är såpass i vägen som den ändå är. Särskilt nu när jag börjat få ont lite varstans, känner mig handikappad.
    Jag tycker iaf din mage är superfin, och den kommer ju bli stor tids nog! :)
    ondar skrev 2010-08-19 08:32:56 följande:
    Här får man en broschyr, trodde ja alla fick, på den står det vilka veckor man går till BM och vad man kommer göra där. Både hos provtagningen och hos själva barnmorskan
    Så på min står det:

V10-12: Vikt BMI,Hb,Blodsocker,urinprov,Infektionsscreening,blo dgrupp och immuniseringsprov, P-ferritin. Hos BM: ABCD- samtal och AUDIT, blodtryck. (Hon frågade massvis om mig,min bakgrund och min o Pappas relation)

V16-18- Ultraljud efter önskemål, görs hos Spec MVC

V20 Extrabesök vid behov

V24 Hb,Blodsocker och vikt. Hos BM: Blodtryck,fosterljud,symfys-fundus mått. Ev inbokning till FU-grupp.

Och så fortsätter det till v 41 som står inom parantes eftersom inte alla (som tur e) går så länge. Fosterljud står med vid varje besök.

Och så är det för alla, det kvittar alltså om man har fått barn tidigare- de gör samma undersökningar på bebis osv ändå:). Däremot behöver de som har fått barn tidigare inte gå dit både vecka 28 o 31 utan räcker med v29. {#emotions_dlg.flower}
    Jag har inte fått nån broschyr. Fick en bok på inskrivningen där det står massa om såna saker, men det är nog mer generellt och inget hon sa skulle gälla här. Tror den hette "Vänta barn" eller nåt sånt. Får alla den?

Hittills för mig har det varit:
    Inskrivning/hälsosamtal: v 6. Fick info, väga mig, ta massa prover, ställa frågor osv.
    Ultraljud: v 20
    BM: V 20. Kolla blodsocker, järnvärde, vikt, hjärtljud (behövde inte fråga), allmänt samtal
    BM: v 24. Antar att det blir typ samma som senast, kanske SF mätning då också? Vet inte riktigt. Hört att det ska börja v 25 men sen har jag inget besök förrän v 27 typ. 
    ondar skrev 2010-08-19 08:39:07 följande:
    Uscha:((. Jag hoppas verkligen att det löser sig snart så att kroppen din och DU kan koppla av *kram*
    Blir sammandragningarna värre tycker jag nog du ska ringa in till Gyn även om du vet vad det beror på så det inte händer något med ditt lilla mirakel! Gör det det så får han mig efter sig också Skrikandes
    Förstår inte hur svårt det kan vara för honom och bara svara på frågan och ändra det där betyget så att det blir rätt. Är så sjukt tråkigt att han saboterar eran relation på det här viset:(.

Ta hand om dig idag, hoppas du får lite mer mat i magen o att du har fått sova inatt Hjärta
    Ja, jag ska kolla om de om de fortsätter. Absolut! Vill ju absolut inte att nåt ska hända och att de jäkla sammandragningarna ska påverka tappen eller nåt :( Men förhoppningsvis löser det sig så snart som möjligt. Ja, jag tror det är fler än jag som kommer efter honom om nåt händer. Garanterat min mamma, min sambo, och alla våra vänner. Våra manliga vänner har blivit väldigt överbeskyddande vad gäller mig sen jag blev gravid, så det hade nog varit ett gäng hahaha. 

Nej det är väl det som är det mest störande för mig med. Skulle inte ta alls lång tid för honom att kolla upp betyget, ändra och sedan få det utskickat till mig. Sån jäkla dålig stil alltså! 
    Idag är jag i alla fall lite lugnare. Har äntligen fått sovit ut i natt vilket var väldigt skönt och välbehövligt!

Tack hjärtat! Hjärta
    Mrs TH skrev 2010-08-19 09:12:14 följande:
    Bebisen sparkade så att jag vaknade i morse, synd bara att hon sparkar nedåt, mot blåsan...
    Imortaelis skrev 2010-08-19 09:48:52 följande:
    det roade sig min bebis med i natt, tror nästan jag tillbringade största delen av natten på toa !
    Samma här! Har vaknat typ 10 gånger i natt av att bebis sparkat hårt på blåsan och jag fått springa upp för att inte kissa ner mig. Helt galet!
  • Momalicious

Vill bara tacka alla ni som varit vänliga och stöttat mig i dethär med min lärare! Efter den där jäkla tråden jag startade så kändes det som att allt var mitt fel, även om jag vet att det verkligen inte är det. Så tack för att ni sa det som jag behövde höra!
    STOR kram på er alla! Hjärta 

• Momalicious
    Lillkillen skrev 2010-08-19 11:06:04 följande:

Ojojoj vad ni skriver...

Mamal: Tänker på dig! Inte kul att få sammandragningar för att man går och är förbannad...

Jag äter oxå järntabletter, har gjort i en månad, 2 om dagen.

Har för mig att man börjar mäta SFmåttet from v 24.

Härom kvällen sparkade lillskruttan som bara den - hon sparkade mer den kvällen än vad sonen gjorde totalt hela graviditeten....skönt =)

Min mage har varit hård sen runt v 18-19 men denna vecka har den mjuknat - så nu känner och ser jag bara ut som en tjockis...inge roligt alls =( är nu i vecka 25.

Ja vilda debatter!  
    Tack vännen! Nae, känns jäkligt dumt faktiskt!
    Jag har helt missat att ni väntar en tjej, grattis!
  • Momalicious
    Lillkillen skrev 2010-08-19 11:17:28 följande:
    Tack, är fantastisk glad över att det är en liten tjeje!!!!

Härom kvällen lade jag upp en del auktioner på Tradera...vet inte om ni är traderare eller inte...men länk finns i min presentation här på FL Tungan ute
    Förstår det! Kul att ha en av varje ju! 
    Ska kika på dina auktioner! :)
    ondar skrev 2010-08-19 11:18:38 följande:
    Jaså inte? Jag fick massa papper i vecka tolv, bla en lila, kanske fel att kalla den broschyr egentligen för det är ett vikt A4 papper;)  Som heter VÄLKOMMEN TILL BARNMORSKEMOTTAGNINGEN Uddevalla
    Finns lite nyttiga nummer till olika ställen, det här schemat för när man går dit och vad man gör där osv.

--
    SFmått tog de på mig idag, de börjar från v 24 så vitt jag vet.

Bebishjärtat slog 158slag per minut, lite fort sa BM men inte för fort, hon sa att det är normalt hos väldigt aktiva bebisar- som hos oss när vi springer typ:P

SFmåttet var 27, lite över "normalvärdet" så lite stor för sin vecka men inte onormalt stor:).

Mina järnvärden pratade lite emot varann. Sist hade jag 130 o nu har jag 118 så där sa de att jag borde äta järn. Men något annat värde låg på 66 och tydligen ska man inte äta järn om det ligger över 60. Men hon tyckte att jag skulle börja nu ändå och äta en tablett varannan dag så ser vi nästa gång hur det ser ut:)
    Haha, det fick inte jag. :) Men vi bor ju i olika kommuner så det kan säkerligen skilja på så kort avstånd också :)
    Vad kul med SF! Ska bli kul att se hur högt livmodern går, för jag kan inte känna min.
    Är det kanske dina järndepåer som låg på 60? Äsch, kroppen tar ju bara upp järn om den behöver det så man behöver ju inte vara orolig för det :)
    NhjärtaD skrev 2010-08-19 11:22:28 följande:

Kännt av halsbränna inatt, & nu med, sådär kul.....

Imorgon ska jag iaf fixa mitt hår, ska bli skönt med en liten makeover nu i tjockistiderna!!!

Halsbränna suger! :( 
    Skönt att fixa håret, det behöver jag med göra, håret är äckligt tjockt nu sen jag blev gravid också eftersom jag inte fäller nåt. Och jag har tjock hår i normala fall. Vill bleka lite slingor också!
    Mrs TH skrev 2010-08-19 11:27:02 följande:
    Ska åka iväg med 2 av 3 missar snart. Jag har så ont i händerna pga karpaltunnel symdromet att ajg tine kan borsta perserna ordentligt, får raka av pälsen tills vidare, iofs brukar jag göra det på sommaren eftersom de gillar att ligga ute på gräsmattan i solen och det blir så himla glada när de slipper pälsen. Men det är ju snart höst nu, nåja, det spelar ingen roll så länge missarna har det bra. Badade ska de bli också eftersom ajg itne orkar stå på knä vid badkaret  alt föna dem i timmar själv längre. Var itne så väldigt dyrt, 800kr för två rakningar och badningar.

Tänkte försöka kamma ur det värsta och klippa klorna nu innan vi åker alltid nått iaf. Men jag hatar att inte klara av allt som jag tidigare klarat av, usch,

Sammandragningar har jag dagligen en del gör lite ont andra känns inte, men å andra sidan vore det väl konstigt om jag inte hade nå sammandragningar som lyfter run 1-3 ton per arbetspass. Det brukar lugna ner sig när jag får vila mig.
    Förstår att det är jobbigt! Samma här! Har inte karpaltunnel men jag har skitsvårt att göra helt vanliga grejer, typ komma upp ur vår låga soffa, böja mig ner för att plocka upp nåt, komma upp från golv osv. Blir så jäkla förbannad liksom, för jag vill ju kunna komma upp ur soffan själv för sjutton!

• Momalicious

Insåg precis att det är exakt fyra månader sedan jag plussade idag! Sinnessjukt vad tiden går fort! Snart har vi våra bebisar ju!

• Momalicious

Det verkar som att det ordnat sig med min lärare och betyget! Känns superskönt verkligen! Ska berätta lite mer ingående sen men blev så trött så jag ska vila lite.
    Gud vad skönt, känns som en sten fallit från mitt bröst!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)