NhjärtaD skrev 2010-08-18 22:15:26 följande:
suck, okej....får nog allt denna grav....

Tur jag fått min själsfrände iaf vid min sida denna gången....

De på magen kliade inte, men de i knävecket kliade som fan. Så jag vetti sjutton, det är nog olika. Vet att min svärmor berättade att när hon väntade sina tvillingar så satt hon hos en kompis och fikade och det började klia som sjutton på magen, och när hon kom hem hade hon fått massor av bristningar.
Kan säga att oavsett så kommer du vänja dig vid dina bristningar! :)
Mrs TH skrev 2010-08-18 22:20:33 följande:
Jag hoppas verkligen att det löser sig, och mitt råd är iaf att prata med rektorn, eftersom h*n verkar insatt. Har man gjort det man blivit tillsagd att göra så ska man ha det man blivit lovad, inter mer än så.
Jag hoppas att allt ordnar sig så att du kan lägga det bakom dig och ta hand om dig och magen.
Ja, det hade varit superskönt. Det är jäkligt påfrestande, gravid eller ej, att ha en såndär sak hängandes över huvudet hur länge som helst.
ludicrous skrev 2010-08-18 23:44:37 följande:
jag börjar längta lite efter magen, alla säger "oj det syns ju inte", eller " du e så liiiiten".. Jag var större förra gången.. Det känns ju ändå, jag får ont i höfter o rygg, men det är ju ingen som fattar varför man vaggar fram om man inte ens ser gravid ut. Men o andra sidan kan jag fortfarande dölja det utan problem..
Återigen det där klassiska, folk ska alltid hålla på att ha åsikter och säga vad som helst bara för att man är gravid. Tycker iaf du har jättefin mage, och jag hade gärna haft lite mindre för det är inte kul att den är såpass i vägen som den ändå är. Särskilt nu när jag börjat få ont lite varstans, känner mig handikappad.
Jag tycker iaf din mage är superfin, och den kommer ju bli stor tids nog! :)
ondar skrev 2010-08-19 08:32:56 följande:
Här får man en broschyr, trodde ja alla fick, på den står det vilka veckor man går till BM och vad man kommer göra där. Både hos provtagningen och hos själva barnmorskan
Så på min står det:
V10-12: Vikt BMI,Hb,Blodsocker,urinprov,Infektionsscreening,blo dgrupp och immuniseringsprov, P-ferritin. Hos BM: ABCD- samtal och AUDIT, blodtryck. (Hon frågade massvis om mig,min bakgrund och min o Pappas relation)
V16-18- Ultraljud efter önskemål, görs hos Spec MVC
V20 Extrabesök vid behov
V24 Hb,Blodsocker och vikt. Hos BM: Blodtryck,fosterljud,symfys-fundus mått. Ev inbokning till FU-grupp.
Och så fortsätter det till v 41 som står inom parantes eftersom inte alla (som tur e) går så länge. Fosterljud står med vid varje besök.
Och så är det för alla, det kvittar alltså om man har fått barn tidigare- de gör samma undersökningar på bebis osv ändå:). Däremot behöver de som har fått barn tidigare inte gå dit både vecka 28 o 31 utan räcker med v29.

Jag har inte fått nån broschyr. Fick en bok på inskrivningen där det står massa om såna saker, men det är nog mer generellt och inget hon sa skulle gälla här. Tror den hette "Vänta barn" eller nåt sånt. Får alla den?
Hittills för mig har det varit:
Inskrivning/hälsosamtal: v 6. Fick info, väga mig, ta massa prover, ställa frågor osv.
Ultraljud: v 20
BM: V 20. Kolla blodsocker, järnvärde, vikt, hjärtljud (behövde inte fråga), allmänt samtal
BM: v 24. Antar att det blir typ samma som senast, kanske SF mätning då också? Vet inte riktigt. Hört att det ska börja v 25 men sen har jag inget besök förrän v 27 typ.
ondar skrev 2010-08-19 08:39:07 följande:
Uscha:((. Jag hoppas verkligen att det löser sig snart så att kroppen din och DU kan koppla av *kram*
Blir sammandragningarna värre tycker jag nog du ska ringa in till Gyn även om du vet vad det beror på så det inte händer något med ditt lilla mirakel! Gör det det så får han mig efter sig också

Förstår inte hur svårt det kan vara för honom och bara svara på frågan och ändra det där betyget så att det blir rätt. Är så sjukt tråkigt att han saboterar eran relation på det här viset:(.
Ta hand om dig idag, hoppas du får lite mer mat i magen o att du har fått sova inatt

Ja, jag ska kolla om de om de fortsätter. Absolut! Vill ju absolut inte att nåt ska hända och att de jäkla sammandragningarna ska påverka tappen eller nåt :( Men förhoppningsvis löser det sig så snart som möjligt. Ja, jag tror det är fler än jag som kommer efter honom om nåt händer. Garanterat min mamma, min sambo, och alla våra vänner. Våra manliga vänner har blivit väldigt överbeskyddande vad gäller mig sen jag blev gravid, så det hade nog varit ett gäng hahaha.
Nej det är väl det som är det mest störande för mig med. Skulle inte ta alls lång tid för honom att kolla upp betyget, ändra och sedan få det utskickat till mig. Sån jäkla dålig stil alltså!
Idag är jag i alla fall lite lugnare. Har äntligen fått sovit ut i natt vilket var väldigt skönt och välbehövligt!
Tack hjärtat!

Mrs TH skrev 2010-08-19 09:12:14 följande:
Bebisen sparkade så att jag vaknade i morse, synd bara att hon sparkar nedåt, mot blåsan...
Imortaelis skrev 2010-08-19 09:48:52 följande:
det roade sig min bebis med i natt, tror nästan jag tillbringade största delen av natten på toa !
Samma här! Har vaknat typ 10 gånger i natt av att bebis sparkat hårt på blåsan och jag fått springa upp för att inte kissa ner mig. Helt galet!