• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 07:38:02 följande:
    JA VUL skulle jag nog nöjt mig med om jag inte haft något MA/MF el liknande innan.Nu känner jag att jag vill kolal upp alla möjliga sätt att allt är ok istället för att gå omkring och tro att allt är bra som jag gjorde sist..Fruktansvärt!!Sen har jag ju värk i ena sidan vi vä äggledare och med hcg kan man utesluta utomkveds. Troligvis är allt ok men jag är ju helt nervös över tat allt ska gå fel den här ggn med!Du är väl i vecka 6 minst va?? DÅ kommer ju antagligen ett digital visa 3+.JAg tog ju ett häromdagen som visade 2-3 (=v.4-5 precis som jag är i) och sen tänker jag ta om två veckor och då vill ju jag ha 3+ för då vet ju jag att hcg stigit. Men får jag nu göra provet med hcg så behövs ju inte det!!Måste tillägga att allt detta skulle jag aldrig göra om det inte var för det där jävla MA:t. Efter det tror jag att allt är fel om jag så nyser....Usch vad skönt det ska bli efter VUL!!!
    ah ok,ja e i v 6 ( 5+5),så ett digitalt kanske inte e aktuellt då??? hoppas på att få göra hcg prover med då jag gör ett VUL,tror du man får de?? men på ett VUL ser man om de e utomkveds el??

, ja hade de inte hänt mig heller så hade ja inte varit så skraj om ja e nu!! nojig med för minsta lilla,kollar trosan säkert 70 gånger om dagen så de inte kommit något. hemskt stressande känner jag jag!!!
  • Emelle

Grattis alla som fått plus idag!!

MajMamman08 skrev 2010-04-16 14:31:12 följande:
    ah ok,ja e i v 6 ( 5+5),så ett digitalt kanske inte e aktuellt då??? hoppas på att få göra hcg prover med då jag gör ett VUL,tror du man får de?? men på ett VUL ser man om de e utomkveds el??, ja hade de inte hänt mig heller så hade ja inte varit så skraj om ja e nu!! nojig med för minsta lilla,kollar trosan säkert 70 gånger om dagen så de inte kommit något. hemskt stressande känner jag jag!!!
    Man kan nog få göra ett om man berättar att man är orolig osv. Men ser allt bra ut när du gör VUL så är det ju inte nödvändigt. Jag vill ju göra testen innan VUL, känns som väntan dit är evig...och vill inte gå i typ 3 veckor till i ovisshet... Men sen kanske jag blir totalnekad. Vi ska ju ha samtal om det på Tisdag som sagt.

Ja jag längtar så tills man verkligen kan börja njuta. Fylla i mammapraktikan och köpa alla gravidtidningar. Har inte gjort ett enda ovanstående än...Vågar inte!
  • s89

Grattis alla tjejer som fått pluss.. Visst är det en härlig känsla? Jag var tvungen att ta flera test för att lita på att jag sett rätt.. hihi.

• Ellans

Jag hoppar med här. Har plussat idag och kan knappt tro det är sant!! Grav-strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket så det kunde inte varit tydligare! :)
    Äntligen säger vi nu! Hoppas bara att allt ska gå vägen den här gången. Fick MA i v.12 på nyårsafton. Det var fruktansvärt!! Jag ska försöka att inte oroa mig så mycket, även det inte kommer vara jätte lätt. Vill bara att allt ska gå som det ska den här gången!! Ska nog boka in privat VUL runt v.10. Och se så allt är okej. Vi åker utomlands två veckor senare och ska vara borta i 3 veckor så det sista man vill är att behöva få missfall utomlands också, skulle förstöra allt!! Och jag vet inte om vi orkar med ett missfall igen. Fruktansvärt jobbigt! Men... vi får bara hålla tummarna och hoppas på det bästa! Det känns som det kan vara riktigt den här gången! :)

• s89
    Ellans skrev 2010-04-16 16:16:42 följande:
    Jag hoppar med här. Har plussat idag och kan knappt tro det är sant!! Grav-strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket så det kunde inte varit tydligare! :) Äntligen säger vi nu! Hoppas bara att allt ska gå vägen den här gången. Fick MA i v.12 på nyårsafton. Det var fruktansvärt!! Jag ska försöka att inte oroa mig så mycket, även det inte kommer vara jätte lätt. Vill bara att allt ska gå som det ska den här gången!! Ska nog boka in privat VUL runt v.10. Och se så allt är okej. Vi åker utomlands två veckor senare och ska vara borta i 3 veckor så det sista man vill är att behöva få missfall utomlands också, skulle förstöra allt!! Och jag vet inte om vi orkar med ett missfall igen. Fruktansvärt jobbigt! Men... vi får bara hålla tummarna och hoppas på det bästa! Det känns som det kan vara riktigt den här gången! :)
    Grattis!! Hoppas att denna graviditet går bra!! Det ska den göra {#lang_emotions_smile} När är BF?
  • Ellans
    s89 skrev 2010-04-16 16:18:39 följande:
    Grattis!! Hoppas att denna graviditet går bra!! Det ska den göra När är BF?
    Tack så mycket! :) BF Antagligen runt 19 december. Får se vad som säger när man varit på VUL/UL. Men runt den tiden bör det vara iaf! :)
    Själv då?
  • Emelle
    Ellans skrev 2010-04-16 16:16:42 följande:
    Jag hoppar med här. Har plussat idag och kan knappt tro det är sant!! Grav-strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket så det kunde inte varit tydligare! :)Äntligen säger vi nu! Hoppas bara att allt ska gå vägen den här gången. Fick MA i v.12 på nyårsafton. Det var fruktansvärt!! Jag ska försöka att inte oroa mig så mycket, även det inte kommer vara jätte lätt. Vill bara att allt ska gå som det ska den här gången!! Ska nog boka in privat VUL runt v.10. Och se så allt är okej. Vi åker utomlands två veckor senare och ska vara borta i 3 veckor så det sista man vill är att behöva få missfall utomlands också, skulle förstöra allt!! Och jag vet inte om vi orkar med ett missfall igen. Fruktansvärt jobbigt! Men... vi får bara hålla tummarna och hoppas på det bästa! Det känns som det kan vara riktigt den här gången! :)
    Grattis till plusset. Är också nygravid efter ett MA i februari.
  • 3 barns mamma84

Kan någon hjälpa mig att räkna ut rätt bf datum???

Detta fick jag fram från fl kalender

Din graviditet startade Ons 10 mar 2010.
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Ons 24 mar 2010 (ägglossningen).

10 mars mens blödde ca 5-6 dagar (normala 7 dagar) hade mellan blödningar fram till 9 dagar efter alltså mensen slutade men började igen med lite blod sen massa brunt..
    Fick stegring någon gång i mellan som höl i sig i 6 dagars stegring vi hade sex alla dessa 6 dagar och sen gav vi upp

Efter ca 1 vecka tror jag så hade jag massa flytningar och vi hade sex dag 20 till dag 25

Så när blev jag gravid ???

För 24 dec kan inte stämme och det stämmer bättre med 14-15 dec eller hur ??

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(24/12-10 Bf datum)
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-16 15:05:56 följande:
    ett tips sen när ni vågar: Finns på bluebox.se en fylla-i bok för hela graviditeten, fick hem den idag, jätteskoj =)
    Köpte en sådan förra grav,som slutade illa dåe!! så har den kvar,icke ifylld så den ska ja fylla i nu sen när jag vågar,hehe!!
    likaså boken mitt första år som mamma/mitt första år som pappa...kanon söta böcker=) sån köpte ja me förra gången o hoppas kunna fylla i den nu

Emelle skrev 2010-04-16 14:51:18 följande:
    Grattis alla som fått plus idag!! Man kan nog få göra ett om man berättar att man är orolig osv. Men ser allt bra ut när du gör VUL så är det ju inte nödvändigt. Jag vill ju göra testen innan VUL, känns som väntan dit är evig...och vill inte gå i typ 3 veckor till i ovisshet... Men sen kanske jag blir totalnekad. Vi ska ju ha samtal om det på Tisdag som sagt.Ja jag längtar så tills man verkligen kan börja njuta. Fylla i mammapraktikan och köpa alla gravidtidningar. Har inte gjort ett enda ovanstående än...Vågar inte!
    Ne de e klart!! Men ska inte göra VUL förrän den 27/april...näst nästa vecka,känns som evigheter dit!!
    Vem ska du prata med på tisdag?? Berätta gärna hur de går o hoppas du får göra ett blodprov dåe o kolla upp de!!

Ja mamma praktikan e bra=) har en men fyllde aldrig i den när jag väntade min son! hade andra böcker o fylla i,så hade den mer som en fakta bok!!
    har inte heller fyllt i något än!!!

GRATTIS TILL ALLA NYA SOM PLUSSAT!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)