• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-16 16:39:49 följande:
    Ne de e klart!! Men ska inte göra VUL förrän den 27/april...näst nästa vecka,känns som evigheter dit!!Vem ska du prata med på tisdag?? Berätta gärna hur de går o hoppas du får göra ett blodprov dåe o kolla upp de!!Ja mamma praktikan e bra=) har en men fyllde aldrig i den när jag väntade min son! hade andra böcker o fylla i,så hade den mer som en fakta bok!!har inte heller fyllt i något än!!! GRATTIS TILL ALLA NYA SOM PLUSSAT!!!!
    Köpte också massa saker sist. Allt ligger i en byrålåda som jag inte öppnat än. Efter VUL ska jag plocka upp sakerna om allt går bra...
    Jag ska prata med läkaren vi hade vid MA:t. Hon var förstående och bra. Hoppas på henne, men vi får se!
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 16:35:07 följande:
    Kan någon hjälpa mig att räkna ut rätt bf datum??? Detta fick jag fram från fl kalender Din graviditet startade Ons 10 mar 2010. Din menscykel är ca 28 dagar Du blev gravid ungefär Ons 24 mar 2010 (ägglossningen). 10 mars mens blödde ca 5-6 dagar (normala 7 dagar) hade mellan blödningar fram till 9 dagar efter alltså mensen slutade men började igen med lite blod sen massa brunt.. Fick stegring någon gång i mellan som höl i sig i 6 dagars stegring vi hade sex alla dessa 6 dagar och sen gav vi upp Efter ca 1 vecka tror jag så hade jag massa flytningar och vi hade sex dag 20 till dag 25 Så när blev jag gravid ??? För 24 dec kan inte stämme och det stämmer bättre med 14-15 dec eller hur ??
    räkna från mensens första dag, alltså 10 mars. Borde väl bli 15e december va? Det är nog så bm kommer räkna i alla fall.
  • Juvel

Grattis alla nya som plussat:)

Här är en som testat IGEN och nu är plusset ÄNNU starkare än någonsin, då borde väl HCG har stigit? Jag har ett digitaltest med veckoindikatior som jag ska ta på måndag också, då ska den visa 2-3 veckor eller 3+ för att jag ska bli lugn. Sen ska jag till gynekologen på torsdag igen för att kolla och prata lite. Blev ju lite fel sist då han letade efter ett 7-veckorsfoster när jag bara var i vecka 3+6 eller 4+0. Tokigt att jag blandat ihop datumen så fel men så skönt när jag väl kom på det.

• Jenny10

Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit.
    Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant).
    Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista.
    Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod.
    Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.

Häng kvar lilla liv!
  • Juvel

Underbart Jenny, va glad jag blir för din skull:)

Jag hoppas på också så jäkla mycket på goda nyheter på torsdag. Skönt att du ska tillbaka redan på måndag...

• Jenny10

Ja det kändes skönt att bli tagen på allvar och att han var noga, jag hade ju hoppats på att hinna se ett hjärta men det är ju för tidigt även på måndag, är då i v5+4.
    Ibland kan man ju undra hur en graviditet ens gick att genomföra innan man hade äl-test, digitala test som visar antal veckor, kunskap om livmodertappen, ultraljud och allt. Att det ens blev barn!
    Kanske var mammorna inte så hispiga då som vi är nu, mitt i allt kontrollbehov man har, utan tog det som det kom.

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10

Förresten, 2-barnsmamma; grattis!! Vad rolit att det äntligen blev lite klarhet i bebisens vara eller icke-vara!
    Puss!!

Häng kvar lilla liv!
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:14:53 följande:
    Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit.Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant). Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista.Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod.Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.
    Men GUD så skönt attt höra!!
    Vad bra att du åkte. Nu känns det väl bättre!!
    Hur stark är din smärta på sidan? och sitter den i hela tiden?
    Jag har ju imellaåt ont och är öm på ena sidan...Ömmar du när du trycker? Det gör jag på va men inte på hö.
    Är också rädd för ett utomkveds...
  • Minifer
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:26:39 följande:
    Ja det kändes skönt att bli tagen på allvar och att han var noga, jag hade ju hoppats på att hinna se ett hjärta men det är ju för tidigt även på måndag, är då i v5+4. Ibland kan man ju undra hur en graviditet ens gick att genomföra innan man hade äl-test, digitala test som visar antal veckor, kunskap om livmodertappen, ultraljud och allt. Att det ens blev barn! Kanske var mammorna inte så hispiga då som vi är nu, mitt i allt kontrollbehov man har, utan tog det som det kom.
    åååååååååååååååååååååh vad skönt att du fått hjälp!!! Verkligen skitkul! Jag bestämmer att det inte är utomkveds *känner sig allsmäktig* och att det pickar ett litet pickelipick nästa gång! =)

På måndag ska vi på provfilmning nr två för reklamfilm, är så nervös att jag måste bara en tårta{#lang_emotions_ghost}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)