• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina

Go kväll alla! O grattis nyplussare!
    Jag har ngt jag upptäckte för ngn timme sen när jag stod i duschen..mitt vänstra bröst är något större än det högra. Har svullnat upp lite sen jag blev gravid-det har jag ju märkt. Men just att det ena är större än det andra och är "knöligare" är det det som gör mig orolig! Eller är det så för er andra med? känns det knöligt-mer än när ni är icke-gravida?

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Småstadsbönan
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:14:53 följande:
    Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit. Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant). Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista. Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod. Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.
    Vad skönt att det har löst sig för dig!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 16:51:24 följande:
    Köpte också massa saker sist. Allt ligger i en byrålåda som jag inte öppnat än. Efter VUL ska jag plocka upp sakerna om allt går bra...Jag ska prata med läkaren vi hade vid MA:t. Hon var förstående och bra. Hoppas på henne, men vi får se!
    ah så skönt att du fick prata med en vettig person=)
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:14:53 följande:
    Hej alla och vad roligt att det är en glad tråd idag! Var ju så lessamt häromdan när alla blödde, hade ont, inte var gravida längre och sån skit.Idag ringde jag till gyn, sket helt enkelt i bm's fian ord om "vanta ut det" osv. fick givetvis komma in på stubberten utan en enda vit lögn, jag har kraftigt ont i ena sidan (helt sant) blöder till och från (också helt sant) och är på lipen hela tiden av psykisk press (verkligen sant). Fick en toppenläkare som gjorde vul och tog blodprover, på vul såg man en liiiiten svart prick som läkaren sa var "en uppklarning på 5mm" vilket kan betyda bebis. Livmodern stängd och fin, blödningen kommer inte därifrån alltså är inget på väg ut precis nu i alla fall. Smärtan kan betyda uotmkveds och jag måste vara uppmärksam på förändring i smärtstyrka ifall det skulle brista.Ska tillbaka på måndag för att ta nya prover och nytt vul, då vill vi såklart se en ökning i hcg, större svart prick på skärmen och inget blod.Tänk vad man kan få bra hjälp ibland! Ville ju bara krama om läkaren och grina i hans famn av glädje, även om beskeden varken var bra eller dåliga, det viktiga var hans bemötande och att det inte var ett glasklart mf just i detta ögonblick.
    åh så roligt o höra att du fick tid o kolla upp de trots allt och att allt ser bra ut nu Hoppas så att de kommer o fortsätta gå bra=) verkligen skönt att de finns personal som är förstående o snälla!!! Sånna växer tyvärr inte på träd:(
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-16 17:46:02 följande:
    Men GUD så skönt attt höra!!Vad bra att du åkte. Nu känns det väl bättre!!Hur stark är din smärta på sidan? och sitter den i hela tiden?Jag har ju imellaåt ont och är öm på ena sidan...Ömmar du när du trycker? Det gör jag på va men inte på hö.Är också rädd för ett utomkveds...
    När jag väntade min son så hade jag fruktansvärt ont i vänster sida vid äggstocken...ont när man låg,gick,stod,trycke,inte tryckte...fick då göra VUL i v 12 o allt såg toppen ut,så de va bara ligamenten...o han föddes frisk som en nötkärna sen Så hoppas att de inte e någon fara för din del!!!
    Minifer skrev 2010-04-16 17:46:04 följande:
    åååååååååååååååååååååh vad skönt att du fått hjälp!!! Verkligen skitkul! Jag bestämmer att det inte är utomkveds *känner sig allsmäktig* och att det pickar ett litet pickelipick nästa gång! =)På måndag ska vi på provfilmning nr två för reklamfilm, är så nervös att jag måste bara en tårta
    va då för reklam film
    ÄlskarNova skrev 2010-04-16 18:33:20 följande:
    Go kväll alla! O grattis nyplussare! Jag har ngt jag upptäckte för ngn timme sen när jag stod i duschen..mitt vänstra bröst är något större än det högra. Har svullnat upp lite sen jag blev gravid-det har jag ju märkt. Men just att det ena är större än det andra och är "knöligare" är det det som gör mig orolig! Eller är det så för er andra med? känns det knöligt-mer än när ni är icke-gravida?
    Mina bröst var inte knöliga innan denna grav men e de nu o de e fullt normalt,e ju mjölkkörtlar o sånt som växer antar jag, att det ena bröstet är lite större än de andra,e oxå fullt normalt,vissa har ju de utan att ena vara gravid!! Så inte behöver du vara orolig för de gumman!!!
  • Minifer

majmamman08: för beckers nya hem, tydligen, tror jag, haha! Går allt vägen får ni se oss på tv om någon månad eller så. Hur sjukt är inte det?? Jag kanske måste fly landet, hahah, hjäääälp!!!

• ÄlskarMina

majmamman08: tack för svaret! ska iaf nämna det för min mvc-sköterska nästa gång tror jag.
    Förresten: Idag är det bara 3dgr kvar till VUL!

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Jessika82

har börjat planera ommöblering för den nya bebisen.... jag vet att det är tidigt men det kräver lite omålning inköp av div grejor så det är bäst att börja i tid..

sist som jag fick barn hade vi flyttat veckan innan... min son kom förtidigt

• Emelle
    Minifer skrev 2010-04-16 19:26:58 följande:
    majmamman08: för beckers nya hem, tydligen, tror jag, haha! Går allt vägen får ni se oss på tv om någon månad eller så. Hur sjukt är inte det?? Jag kanske måste fly landet, hahah, hjäääälp!!!
    Spännande!!!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-16 19:09:31 följande:
    ah så skönt att du fick prata med en vettig person=) åh så roligt o höra att du fick tid o kolla upp de trots allt och att allt ser bra ut nu Hoppas så att de kommer o fortsätta gå bra=) verkligen skönt att de finns personal som är förstående o snälla!!! Sånna växer tyvärr inte på träd:(
    Å TACK för att du berättar om din smärta i förra grav!! NU känns det lite bättre
    Skön att höra positiva berättelser och inte  bara läsa om utomkveds...;.)

Var och sola precis och låg och tryckte på magen...på sidaorna upp vid äggledarna, tyckte jag kände en knöl på vä sida och fick panik...Låg stilla och det bubblade till i magen och knölen var borta. Måste ju varit luft i nån tarm. Nu ger jag mig!! Pust!!
    Inte känna klämma eller nojja mer...för idag iallafall....
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-04-16 19:30:03 följande:
    majmamman08: tack för svaret! ska iaf nämna det för min mvc-sköterska nästa gång tror jag. Förresten: Idag är det bara 3dgr kvar till VUL!
    ooh spännande!! {#lang_emotions_laughing}
    Emelle skrev 2010-04-16 19:51:43 följande:
    Spännande!!!!
    som tusan! Gud vad besviken jag blir om det inte blir något nu, haha!

Wah, jag fick värsta illamåendevågorna nu när jag lagade mat, isch. Försvann när jag åt dock, puh!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)