• Emelle

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-11-16 19:54:33 följande:
    Jasså!!! Så trist! Men tur du har koll;)
    Kaffe kannan kanske vore något??

Emelle,du kan väl inboxa mig ditt mob nr ifall att!
    Jag inboxar mitt nr nu så kan väl du messa mig i morgon fm vart vi ska mötas...Du och ludicrous har väl lite kontakt så ni kan väl bestämma...
    Kannan blir superbra för mig. Kanske kan vi ses utanför där vid kvart över 12.
    Messar du ÄlskarNova detta med??
  • Emelle

Good morning!!

Först vill jag såkalrt tacka för en trevlig träff igår. Hoppas det blir flera sånna med ev fler här från tråden!

Ondar- Det där lät ju rätt jobbigt
    Jag har en väninna s om inte heller var skriven på samma adress som barnets pappa och inte hade en relation så det var rätt likt ert "förhör" då.
    Jobbigt. Skönt att det är över!

Har alla fixat faderskapintyg el beställt tid för det än? Vi har inte fixat med varken det el gemensam vårdnad...
    Kanske är dags...

Idag har jag gjort 35 fulla veckor!
    Så nu i v.36 räknas ju jag som hög-gravid va?? Lovely!

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-11-18 08:34:28 följande:
    denna gång vill inte sambon göra det innan, han e en idiot när det gäller detdär o vill helst göra ett faderskapstest, men det är väl det enda han har makt över.... O vill han lägga egna pengar på det, så fine....
    Ska ni göra faderskaps test??
    Låter ju mindre roligt väl?
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-11-18 09:01:39 följande:
    Jag har en fråga, IGEN
    Ska man använda puder på lilla rumpen? Hör olika bud hela tiden. Å ena sidan är det dom som säger att det är farligt för bebisen kan andas in partiklarna å andra sidan är det de som säger att det är jättebra och att det minsann gick bra när vi växte upp. Hur vet man vad som är "rätt"? Så jäkla jobbigt att det står olika ÖVERALLT! 
    Jag har alltid använt salva.
    Men tror inte alls det är något fel med puder heller om dom är lite "svampiga" i ljumska el så. Har aldrig råkat ut för det dock...Men Inotyol som diskuterats här är KANON!!
  • Emelle
    Blogglista:

www.mamamad.se - MFJG

ludiicrous.blogg.se - ludicrous

http://martinaupdate.blogspot.com/- Emelle

mamma84.bloggagratis.se - 2 barns mamma

sparat.blogspot.com - Stefanie 

momalicious.blogg.se - Momalicious

linnv.wordpress.com

www.vildawille.blogg.se - Willes Mamma 08 (lösen, så inboxa om ni vill ha)

johanniii.blogspot.com -Jaya

langtanefterpyret.blogspot.com -ÄlskarNova
  • Emelle
    Ja det är klart. du e juh redan öppen, annars brukar men få tipset att gå en runda. Men så spännande Vill med!!! Vikken är du i?
    Vilken vecka? Jag är i vecka 37+4. Ska hämta dottern på dagis om en stund så då får jag ju en liten promenad i alla fall. Sen har vi ju en trappa i bostaden som jag kan gå upp och ner för :) Någon annan som har erfarenhet av hinnsvepning? Jag förstår att det inte alltid hjälper med en sådan men det beror väl på hur moget allting är.
    Jag fick hinnsvepning när jag var 7 dagar över BF förra grav.
    Bebisen är född inom ett dygn.
    Jag tror det funkar om man har påbörjat öppningskede så som du har. Inte annars...men det är bara min egna tro.

Jag har blivit lovad hinnsvepning + akupunktur av min BM vid 37 fullgågna veckor och hoppas då att det kan dra igång en ev förlossning för mig...
  • Emelle
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 18:24:07 följande:
    Ja, haha, min BM sa idag att jag såg jättepigg ut när jag kom dit helt slutkörd och ganska nygråten, så skenet kan bedra

Fast jag har lite solbränna kvar från sommaren, kanske det som gör att jag ser piggare ut, fast jag själv känner mig blek Tungan ute
    HUR har du lyckat behålla brännan från sommaren
    Skulle gärna vilja ha det knepet!

Själv känner jag mig gråare och tröttare än någonsin. Så nån pigg och fräsh kommentar lär ag knappast få höra...
  • Emelle

Kikar in och önskar er trevlig Fredags kväll.
    Jag mår illa till och från (som i början av grav ungefär, ingen magsjuka) och är galet trött så idag har vi tagit det lugnt och sjoppat skor åt barnen och mat.
    Nu väntar fredagsmys...som för alla andra Svenssons i Sverige

Stefanie- Grattis till sexet!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)