Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-09-12 21:44:53 följande:
    Duktig du är N!

Idag tog Elliot sina första riktiga krypsteg. Dessutom åt han kattmat för första (och förhoppningsvis sista) gången. Jag var på toa och på dom 2 minutrarna lyckades han ta sig in i köket, gräva ur all våtmat, smeta ut det på halva golvet, hälla ut vattnet, åla runt i geggan och dessutom äta. Gissar att han åt iaf för han hade runt hela munnen. Bläääää! Så nu står kattmaten utom räckhåll tills vi skaffat en grind till köket. Så två bad har vi hunnit med idag ;)
    *S* när mina grabbar va små så kom dom åt hundmaten...torrfodret, de va MUMS de, slutade med att mat och vatten hamna i tvättstugan, som "tur" va så handlade det om torrfoder, luktade iaf inte lika blä som våtfoder gör
  • mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2011-09-13 07:35:32 följande:
    Anton firade mammas födelsedag idag genom att bli förkyld och drömma mardrömmar inatt. Från kl 20 igår till vi gick upp idag skrek han ungefär en gång i timmen och där emellan låg han och vred och vände på sig. Har aldrig varit med om en så jobbig natt, man vet ju inte vad man ska göra. Trött mamma idag!

grattis på din dagSkål

Hoppas lillen är på bättre humör nu under dagen!

• mamma smurfen

Ellie äter så här ungefär:

8.00-8.30 välling på 200 vatten

9.30-10.30 skål med gröt, ca 1.5 portion

11.30-12.30 mellnmål, frukt och smörgås

13.30 lunch, burk +ev frukt

15.00-16.00 välling, ibland bara en halv flaska, ibland hela

18.00 middag

20.00 gröt

Somnar runt 20.30-21.00 sover hela natten ( ta iträ....) vaknar runt 8a

(Ibland hoppar Ellie över morronvällingen och sover längre, då förskjuts hela dagen och middagen tas bort)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-09-13 10:24:17 följande:
    Testade med bananbitar i gröten idag, funkade inte det heller. Flaska var det enda som dög.

Jag har en fråga. Om Elliot vägrar mat och man testar nåt annat istället, lär han sig det då? Att om han vägrar får han nåt anat godare?

Tror jag inte....

När Ellie vägrar viss mat, så får hon ju något annat, ibland provar jag det hon ratat lite senare under dagen å då händer det att hon äter det, eller så väntar jag någon dag och prövar igen.

Ang Elliot, är det bara gröten han inte äter? å har du provat olika sorter isf?

Ellie gillar inte havregröt, men mannagrynsgröt e MUMS, likaså risgröt, men havregröten nekas BESTÄMT*ler*

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-09-15 11:18:50 följande:
    Fan jag är så sur! Använd INTE barnbutiken.net! Vi beställde en bilbarnstol för över en vecka sedan, fick ett mejl IGÅR att den visst var slut och skulle komma in om 2-4 veckor! Vadfan liksom. Kollade nu på sidan och de hade inte ändrat lagerstatus nu heller. Sååå dåligt! Hävde köpet på studs, så nu får vi köpa någon annanstans ifrån. Vi behöver verkligen en stol NU så det är rätt irriterande!
    Vi köpte vår stol(samma som ni bestämt er för) på babyproffsrn på backaplan, bra personal å vi åkte hem med stolen, de till å med monterade den i saaben för oss å visa HUR man gör=)
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-09-15 11:35:51 följande:
    Vad köpte ni er för mammasmurfen?
    kommer inte ihåg vad den kostade, pratade med sambon förut, men han kom inte heller ihåg:-S
    ska se om jag hittar kvittot
  • mamma smurfen
    mamma smurfen skrev 2011-09-15 14:51:37 följande:
    kommer inte ihåg vad den kostade, pratade med sambon förut, men han kom inte heller ihåg:-S
    ska se om jag hittar kvittot

hittar inte kvittot, tyvär men ring butiken vetja å fråga=)

Tfn är : 031-221818

Annars kan jag säga att lekmer.se har snabba leveranser, köpt lite grejor därifrån å alltid fått leveranserna innom en vecka=)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-09-16 07:55:20 följande:
    Vad gör ni en dag ni bara är hemma?

Tja du, här hemma blir det lek och prommenader, sedan bakar jag allt bröd själv,  förarbetar maten för dagen, skalar potatisen, gör såsen så den verkligen får sjuda ihop sig så där gott.

Tvättar, hänger å och plockar ner och sorterar tvätten, stryker det som behövs när Ellie sover.

Klipper gräset, rensar rabatter....ja tiden går ganska snabbt=)

Pojkarna slutar skolan vid 14, så då är det läxläsning å fika, mannen slutar vid 17-19 tiden, beroende hur mycket han har att göra på jobbet, vid 18 e de mat å sedan mys med alla barnen*ler*

• mamma smurfen

Nu har vi käkat en riktig söndagsmiddagGlad

Plommonspäckad fläskkarré med brunsås och potatis mmmmmmumms  va de=)

Nu e de en liten paus innan de blir äppelkaka med vaniljsås, lillan ska få gröt med hemmagjort äppelmos och mjölk till=)

Ang socker så e jag inte hysterisk om det. Ellie har fått smaka bulle och kaka, men rent godis ger jag INTE,inte heller saft, går bra med vatten för henne,

å det egna äpplemoset e utan tillsatt socker för henne, vill JAG ha med socker i, så tillsätter jag bara=)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)