Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Hej =)

Var på 8a månaders kontroll idag, lillan väger nu 8680g är 70.5cm lång å hattmåttet är 43.5 {#emotions_dlg.flower}

Nu är hon inte still en sekund här hemma, hon crawlar/drar sig fram, å fort går det*S*

Hon har oxå börjat vinka tillbaka å säger heeheee (översatt blir det hej hejGlad)

å när katten går förbi så säger hon kaa...ka, så hon försöker verkligen prata nu

Idag kom även beskedet på att jag nu får underhållstöd för grabbarna, äntligen!

inte många kronor, men mer än inget, och framför allt så vet jag att det blir surt för deras pappa att behöv betala ....DET är nog det bästa (fliiin).

• mamma smurfen

TACK =)

Nej den går inte att ta med, iom att den sätts upp som en tapet, med klister.

Men på sidan där jag beställde denna, kan man även beställa stora canvas tavlor med eget tryck=)

Väggen är ca 280 cm, och tapeten levererades i 5 våder, kan säga att den var ganska lätt att aplicera, men tapeten i sig är ganska tunn och slät, så underlaget måste verkligen vara helt slätt.

Jag beställde den på http://www.photowall.se/photo-wallpaper/custom

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-08-18 14:50:09 följande:
    gudars vad fint!

Tack

Måste få tillägga att ögonfärgen är på "riktigt" dvs, hennes ögon ÄR så blå, jämförde orginalbilden med "korrektur bilden" å de e samma, får hålla tummarna för att det håller isig.

• mamma smurfen

Här hemma har Ellie gått från 2 tänder till 5, på bara 2,5 veckor, å tror nog att innan nästa vecka är slut så har en till brytit fram, 2 nere å de andra fyra uppe=)

Ang  3 dagars feber så har jag ingen erfarenhet alls, inte Ellie än å de stora grabbarna hade de inte heller, så hoppas på att Ellie slipper det med.

• mamma smurfen

jag var 26år med 1a, 28 år med 2a, å 37 år nu med EllieFörvånad....

Snacka om att tiden går snabbt, kan inte riktigt greppa att mina "små" killar e "stora" nu....

Här har jag kokat rödvinbärs saft hela morronen=) Blev hel 10 liter att ha under hösten/vintern, nu e de kaffe paus å sedan ska jag sätta igång med att göra äppelkaka/paj, alá farmor, å även vanlig sockerkaka med äpplebitar i...hela trädet e fullt av mogna härliga röda äpplen nämligen=)

• mamma smurfen

Ja denna natten var inget likt dom andra...

kl 3 inatt vaknar jag och sambon till förtvivlat skrik från lill tösen... hjärtskärande....

hon måste drömt en mardröm stackarn...tog en halv timme att lugna henne i vår säng,

när hon väl var lugn lyfte jag över henne till hennes säng igen, och vi somna om, alla tre.

Vid halv 5 var det dax igen, lillan var helt förtvivlad...hon som aldrig gråtit annat än när hon fått sina sprutor Rynkar på näsan

Denna gången tog jag upp henne, bytte blöja å gav en flaska ersättning, hon fick sova hjämte oss resten av "natten", men vakna gjorde vi alla 3 när klockan ringde halv 7....ussa, så idag e jag trött.

Vet att det inte är något att egentligen klaga över, en del av er har ju sånna här nätter jämt! Fattar verkligen inte hur ni orkar med det, men en ELOGE till er{#emotions_dlg.flower},

Själv skulle jag bli TOKIG om jag inte fick sova!

Förutom saften igår blev det en STOR äppelpaj alá farmor, och 3 sockerkakor med äppelbitar i.

Så igår kväll åts det paj med vaniljsås...MUMS*ler*

Ellie har lärt sig att sätta sig själv nu föresten...å försöker dra sig upp till stående=)

Hon fullkomligt älskar att gå, men min rygg håller inte för några "lång promenader" på de sättet, så tur att hon har bröders som MER än gärna "går" med henneHjärta

• mamma smurfen

Ellie kryper inte, men hasar/drar sig fram, å fort går det *ler*

Hon ställer sig i krypställning, men ska hon ta sig framåt, så åker magen i golvet å så far hon iväg efter golvet.

igår satte hon sig själv upp från liggande, å idag drog hon sig upp till stående själv

Det jag skrev om att gå, är ju genom att hon håller i mina händer, själv kan hon inte gå, balansen är verkligen inte där, än*ler*

• mamma smurfen
    Haligh skrev 2011-08-25 09:58:59 följande:
    Om det gör ont precis ovanför blygdbenet kan det ju vara livmodern? Gå och kolla dig på vc tycker jag, man ska inte gå och ha ont i magen så länge. Är det gaser borde du mer känna dig uppblåst och det borde väl inte vara i flera dagar?

Håller med dig Halight,

Momma, du kan väl iaf ringa VC, bara för att höra vad de tycker?

Har för mig att din mens inte var som den brukade denna månaden?, så det KAN ju ha med det å göra.

Skulle ju kunna vara en inflamation i en äggstock menar jag....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)