• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LinnV

Jag har haft en riktig pissmorgon. Är ledig idag men våran vaktmästare ringde mig vid 9 och väckte mig, hade försökt få tag på honom igår. Sen kände jag hur ont jag hade överallt, mina fötter, ben och fingrar är jätte svullna. De brukar vara lite svullna på kvällarna men nu var det mer än vanligt och på morgonen. Dessutom har jag världens huvudvärk och min rygg värker.

På jobbet tjatar alla om hur mysigt det måste vara, men det är inte det längre, det är inge roligt att ha ont jämt..

En rolig sak är iaf att min sambo känner bebis flera gånger om dagen, och min dotter har oxå känt hon la handen på och då höll lillebror på med massa konster en annan dag la hon huvudet på min mage för att försöka höra lillebror men då fick hon en hård spark rakt på örat Det ska börjas i tid.. 

• Momalicious

Åh är så fasligt arg! Ska få ut lite aggressioner med skithög musik och städa. Jag hatar att städa = bra sätt att få vara förbannad och få ut allt på

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-08-17 22:00:46 följande:
    Nu ska jag lägga mig. Har ont i lungorna, känns som nåt trycker på dom men har livmodern blivit så stor redan? Eller är det bara jag som håller på att få nån skit i lungorna? Är i vecka 20+4 tror jag. 

Har onda sammandragningar också, hoppas det hjälper med sömn. Annars ringer jag BM imorgon!

Nu blir det magbild sen sova!  
    Jag har fått väldigt svårt och tungt att andas men min läkare lyssnade på lungorna och så i måndags och sa att det inte var någon fara utan att det är vanligt för att man har så mycket mer blod i kroppen nu. Min livmoder ligger och trycker på lite också vilket gör det ännu jobbigare för mig. Jag är i v. 24+0 idag..
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-18 11:46:31 följande:
    Åh är så fasligt arg! Ska få ut lite aggressioner med skithög musik och städa. Jag hatar att städa = bra sätt att få vara förbannad och få ut allt på
    Men raaaring? Vaaad är lilla du arg på? ^^
  • Sandragumman

inga läkande bröst ännu, men första gången tror jag de började ungefär denna tid så de är väl bara en tidsfråga, men skönt att slippa de än för sist fick jag sova med BH och skydd för at inte läka ner hela sängen....

• ondar

24+0 idag, firar med att vara hemma sjuk från jobbet:/. Imorrn ska jag till barnmorskan:), ska få lyssna på bebishjärta för första gången- ska bli mysigt! Kommer vägas också o få reda på vad jag har hittills har gått upp, tror inte det kan va så mkt för tycker bara det syns på mage o bröst så ska bli spännande:).

• SaraTheres

Nu syns det verkligen att jag är gravid och inte bara tjock. Har väl iof synts ett tag men idag fick jag verkligen bevis på det. Jag blev erbjuden sittplats av två olika personer på en överfull tunnelbana idag Glad.

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-08-18 11:56:30 följande:
    Men raaaring? Vaaad är lilla du arg på? ^^
    Jösses. Ska försöka förklara kort.
    När jag läste en kurs i tvåan (gymnasiet) så var jag väldigt skoltrött och gjorde inte allt vi skulle göra. Läraren visste dock att jag förtjänade ett bra betyg (MVG) och sa därför att han skulle ge mig IG så att jag kunde få göra färdigt kursen året därpå och då få mitt MVG.
    Gjorde alltså färdigt den i år och lämnade in osv, mitt i det värsta graviditetsillamåendet.

Sen fick jag mitt betyg hemskickat, men de hade gjort fel och skickat ut ett samlat betygsdokument när jag skulle ha ett slutbetyg. Såg även att ett betyg var fel men tänkte att det säkert också var pga att de inte fattat att betyget skulle ändras och det skulle bli bra när jag fick mitt slutbetyg. 
    Slutbetyget kom och det var fortfarande fel betyg. Eftersom jag varit himla nära denna läraren så har jag hans nummer så jag smsade honom och frågade vad som hänt med betyget. Han svarade väldigt tyket att han inte visste det och att han skulle kolla upp det veckan därpå (detta var i juni). Veckan efter hörde jag av mig och han sa att han inte gjort det ännu. Sen har jag hört av mig ett par gånger under sommaren för att jag vill ha ordning på saker och särskilt nåt sånt här viktigt. Han har inte svarat.

Mamma rådde mig att vänta tills han börjat jobba igen så i måndags kontaktade jag honom igen. Inget svar ännu. Jag mejlade honom i morse, inget svar än. Nu ignorerar han mig bara och han har begått otaliga fel gentemot mig. Jag känner samtidigt att jag inte vill gå vidare till rektorn för snabbt eftersom han säkerligen bara kommer göra mer motstånd då, men jag vet inte vad jag ska göra. Hela sommaren har mer eller mindre blivit förstörd pga detta och jag vill bara få det avklarat.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns som att det inte finns någon bra lösning. Har sån jävla lust att mörda den där läraren kan jag tala om. 
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-08-18 12:20:41 följande:
    När jag läste en kurs i tvåan (gymnasiet) så var jag väldigt skoltrött och gjorde inte allt vi skulle göra. Läraren visste dock att jag förtjänade ett bra betyg (MVG) och sa därför att han skulle ge mig IG så att jag kunde få göra färdigt kursen året därpå och då få mitt MVG.
    Gjorde alltså färdigt den i år och lämnade in osv, mitt i det värsta graviditetsillamåendet.

Sen fick jag mitt betyg hemskickat, men de hade gjort fel och skickat ut ett samlat betygsdokument när jag skulle ha ett slutbetyg. Såg även att ett betyg var fel men tänkte att det säkert också var pga att de inte fattat att betyget skulle ändras och det skulle bli bra när jag fick mitt slutbetyg. 
    Slutbetyget kom och det var fortfarande fel betyg. Eftersom jag varit himla nära denna läraren så har jag hans nummer så jag smsade honom och frågade vad som hänt med betyget. Han svarade väldigt tyket att han inte visste det och att han skulle kolla upp det veckan därpå (detta var i juni). Veckan efter hörde jag av mig och han sa att han inte gjort det ännu. Sen har jag hört av mig ett par gånger under sommaren för att jag vill ha ordning på saker och särskilt nåt sånt här viktigt. Han har inte svarat.

Mamma rådde mig att vänta tills han börjat jobba igen så i måndags kontaktade jag honom igen. Inget svar ännu. Jag mejlade honom i morse, inget svar än. Nu ignorerar han mig bara och han har begått otaliga fel gentemot mig. Jag känner samtidigt att jag inte vill gå vidare till rektorn för snabbt eftersom han säkerligen bara kommer göra mer motstånd då, men jag vet inte vad jag ska göra. Hela sommaren har mer eller mindre blivit förstörd pga detta och jag vill bara få det avklarat.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns som att det inte finns någon bra lösning. Har sån jävla lust att mörda den där läraren kan jag tala om. 
    Det gick inte att förklara kort! :-P
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-18 12:20:41 följande:

Nämen fy vilken jäkla skurkSkrikandes
    Är du säker på att rektorn inte kan hjälpa dig? Finns det någon som kan intyga vad han har lovat dig osv?
    SaraTheres skrev 2010-08-18 12:20:03 följande:

Nu syns det verkligen att jag är gravid och inte bara tjock. Har väl iof synts ett tag men idag fick jag verkligen bevis på det. Jag blev erbjuden sittplats av två olika personer på en överfull tunnelbana idag Glad.

Haha åå va gulliga:), kul bevis:D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)