• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-17 20:23:43 följande:
    Det där är det svåra. Först kände jag mig inte trött förrän efteråt. Nu har jag börjat känna att det blir jobbigt redan efter en kort stund. 

Jag har som princip att sätta mig på så många bänkar som möjligt. Tar man många pauser, hela tiden, så kan det fungera bättre.

Vad skönt att det lugnade sig lite! Resten av kroppen behöver man ju i alla fall inte bli orolig för, även om det inte är kul att ha ont... 
    Har haft några mer onda men de har bara suttit i några minuter max så det känns bättre ändå. Blir säkert bra efter en god natts sömn, och har jag många imorgon igen ringer jag min BM.
    NhjärtaD skrev 2010-08-17 21:45:50 följande:

Jag äter 2 om dagen & hade 107 ele 117 :s

Då kanske det beror på att jag hade bra järndepåer? Det var bara själva värdet som var dåligt. Men men, vad jag läst så är det vanligast att man bara äter en varannan dag. Ska ju till BM om ett par veckor igen, och då kollar hon ju värdet igen och har det blivit sämre så ökar hon ju mängden jag ska ta. 

• Momalicious

Nu ska jag lägga mig. Har ont i lungorna, känns som nåt trycker på dom men har livmodern blivit så stor redan? Eller är det bara jag som håller på att få nån skit i lungorna? Är i vecka 20+4 tror jag. 

Har onda sammandragningar också, hoppas det hjälper med sömn. Annars ringer jag BM imorgon!

Nu blir det magbild sen sova!  

• Ninnie81
    Sandragumman skrev 2010-08-17 21:18:20 följande:
    ja jag gick ju bara till VC och sa att jag inte mådde bra och receptionisten ville inte skicka mig till sköterska som jag bad om utan direkt till läkare eftersom jag var gravid, så jag antar att de gick ika bra..... annars hade hon ju såklart skickat mig till BM på en gång....
    Niferex har jag ätit 1 tablett varje dag i 3 veckor men tydligen är det inte nog för mig.....
    Nu ordinerade läkaren mig 2 tabletter varje dag så jag får upp värdet för han sa att man inte skagå under värdet 115 och de var ju de jag hade nu..... och jag gör bara som han säger.....
    hade nå liknade förra veckan när ja jobbade hos min vårdtagare.

satt ner i soffan och kolla på tv. fick såå ont i ena smalbenet..typ som växtvärk. sen när ja blev avbytt och stod och prata med henne kände ja hur illa ja börja må, blev varm och yr i hela kroppen. va som om nått sög ut all energi ur

vet att ja har dålig blodvärden. sist ja va hos bm låg de på 113. har alltid haft dåligt blodvärde med pojkarna. tror med första så låg de på 104 som lägst.. är superdålig på att ta järntabletter

hoppas de blir bättre för dig och att d u tar de lugnt om du känner av de mycket

förresten har ni börjat läka i brösten. tror mina börja i v.16. med första sonen hade ja mjölk som räkte till en hel arme med ungar. sista så funka inte ammnigen alls. fick 6 mjölkstockningar innan ja la ner de hela. blev sååå besviken den gången.
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-18 09:33:43 följande:
    hade nå liknade förra veckan när ja jobbade hos min vårdtagare.

satt ner i soffan och kolla på tv. fick såå ont i ena smalbenet..typ som växtvärk. sen när ja blev avbytt och stod och prata med henne kände ja hur illa ja börja må, blev varm och yr i hela kroppen. va som om nått sög ut all energi ur

vet att ja har dålig blodvärden. sist ja va hos bm låg de på 113. har alltid haft dåligt blodvärde med pojkarna. tror med första så låg de på 104 som lägst.. är superdålig på att ta järntabletter

hoppas de blir bättre för dig och att d u tar de lugnt om du känner av de mycket

förresten har ni börjat läka i brösten. tror mina börja i v.16. med första sonen hade ja mjölk som räkte till en hel arme med ungar. sista så funka inte ammnigen alls. fick 6 mjölkstockningar innan ja la ner de hela. blev sååå besviken den gången.
    Nej inte så att det märks i alla fall. Ibland kan jag ha lite intorkat runt själva bröstvårtan men det är så lite så hade jag inte letat hade jag inte hittat det. Kan även läcka lite genomskinligt, men det blir knapp en droppe utan bara så man ser att det är vätska liksom.
    Hoppas det går bättre med amningen den här gången!
  • alberta77

Ville bara varna för kaustiksoda. Det fungerar jättebra men är väldigt frätande. Man ska absolut inte skruva isär några rör så länge det finns rester kvar där i. Ättika är väldigt bra annars för att ta bort dåliga lukter. 

Äntligen halvvägs nu! Ligger ju långt efter de flesta av er. Vem har gått längst? Det ska bli så roligt att se vem som får sin bebis först och följa er alla.

Det känns lite tråkigt att bli flyttad till Januari men vill inte byta månadstråd. Känner mig som en inkräktare här nu och det är väl mycket därför jag inte skriver något speciellt... 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • ludicrous

Sånna läskiga attacker får jag också. Börjar kallsvettas o blir helt snurrig. Händer oftast om jag står upp länge, tex hos en vårdtagare eller i en lång kö. Oftast hjälper det att jag sätter mig ner och tar något att äta, så jag får upp blodsockret. Jag är väldigt dålig på att äta över huvud taget, jag får inga hungerkänslor, så jag märker att jag måste äta just på mitt humör och om jag håller på att svimma :)

Jag har sånt jävla kryp i benen nu.. Förut var det då och då i vänster smalben, nu är det i båda hela kvällarna :( får sova med en vetekudde under benen, det hjälper något iaf...

• ansi

Oj, vad tiden går fort! Redan vecka 23 idag!
    Än så länge mår jag bara fint och bebis sparkar varje dag, särslikt på kvällen. Nu har den också börjat att sparka pappa. Tidigare skedde samma sak, som många andra i tråden berättat om, att bebis blev alldeles still när pappa la handen på magen. Men nu är han så glad när han, på kvällarna, kan ligga och känna bebis röra sig under min hud.

Hoppas ni alla mår bra och njuter av era fina magar!

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-08-18 09:50:43 följande:

Sånna läskiga attacker får jag också. Börjar kallsvettas o blir helt snurrig. Händer oftast om jag står upp länge, tex hos en vårdtagare eller i en lång kö. Oftast hjälper det att jag sätter mig ner och tar något att äta, så jag får upp blodsockret. Jag är väldigt dålig på att äta över huvud taget, jag får inga hungerkänslor, så jag märker att jag måste äta just på mitt humör och om jag håller på att svimma :)

Jag har sånt jävla kryp i benen nu.. Förut var det då och då i vänster smalben, nu är det i båda hela kvällarna :( får sova med en vetekudde under benen, det hjälper något iaf...

Ang krypningar i benen....
    Fick några tips om det förra grav...
    ha dom högt,
    använda stödstrumpor
    å att äta en banan innan man skulle sova...om det är då som krypningarna e som värst...
    Banan-tricket funka för mig*S* om de va psykologiskt, eller om de VERKLIGEN hade effekt vet jag inte

Kram  
  • Karttikeya

Vecka 22 idag! Tjoho! Magen växer och växer, tror jag.. Känner mig fortfarande mer fet än gravid Tungan ute

• LinnV
    alberta77 skrev 2010-08-18 09:47:41 följande:
    Ville bara varna för kaustiksoda. Det fungerar jättebra men är väldigt frätande. Man ska absolut inte skruva isär några rör så länge det finns rester kvar där i. Ättika är väldigt bra annars för att ta bort dåliga lukter. 

Äntligen halvvägs nu! Ligger ju långt efter de flesta av er. Vem har gått längst? Det ska bli så roligt att se vem som får sin bebis först och följa er alla.

Det känns lite tråkigt att bli flyttad till Januari men vill inte byta månadstråd. Känner mig som en inkräktare här nu och det är väl mycket därför jag inte skriver något speciellt... 
    Såklart att du inte ska känna dig som en inkräktare, du har ju varit "en i gänget" ett tag så det kommer du ju alltid vara även om du ska ha i Januari, det är väl ett par st som är beräknade till 31/12 och de är ju bara 5 dagar före dig
Svar på tråden December Bebis 2010 :)