• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2
    Stefanie skrev 2010-08-16 21:15:17 följande:
    Usch, det låter inte kul alls.

Jag är så glad över att jag lyckats ordna det så att det blir distansplugg hela hösten. Ekonomiskt sett blir det jobbigt men jag hade aldrig klarat av ens ett halvtidsjobb just nu.

Jag kom precis på något jag glömt hela sommaren. Jag fick i uppdrag att skriva en artikel till en tidning med deadline 17 juli. Det är en månad sen och först nu slår det mig. Det är andra gången jag gör bort mig med den tidningen. Ingen har skällt på mig eller ens sagt något vilket gör att jag känner mig ännu dummare. Folk har nog pratat om det i min frånvaro och stämplat mig som opålitlig och jag tror inte att jag kommer att kunna rädda det. Usch och fy.

Det är mycket som försvinner ur minnet nu, har ni märkt av det? Jag glömmer allt möjligt och är otroligt disträ. Jag glömmer ingredienser när jag bakar, att ta med mig busskortet till bussen, att ringa viktiga samtal, att jag skulle vara på en uppstartsträff för distanskursen i kväll kom jag på en kvart innan bussen gick.
    En sak när det är oviktiga saker men den där artikeln ger mig magknip nu när jag kommit på det...

Jag är glömsk.... kommer knappt ihåg vad jag heter ibland känns det som.

Som idag när vi skulle åka å handla så frågade jag min man om vi fick med oss WIlliam (11 månader) för jag hade nämligen inget minne av att han hade burit ner honom.

Jag är glad att jag inte jobbar då skulle jag väl vara lika förvirrad som mina vårdtagre antar jag,
    På Söndag ska vi ha dop för William och jag känner inte alls för det, visst ska det bli kul men det känns så jobbigt när jag inte kan hjälpa till något. :(
  • Momalicious

God morgon tjejer!

Var på såndär handledarkurs igår, och det var tråkigt och alldeles för utdraget. Förstår inte ens varför eleven ska vara med, det är ju för HANDLEDAREN. Totalt onödigt, men nu är det överstökat i alla fall :)

Är helt död, kom hem vid 22.30 igår och sen bums i säng, men kunde inte somna förrän 00.30. Sen glömde sambon stänga av sitt alarm på mobilen (som låg i vardagsrummet långt från sovrummet) i morse så det stod och tjöt i ett par minuter när han var ute i bilen och hämtade något, så jag var sådär måttligt glad när han kom in igen. Kunde inte somna om heller så nu sitter jag här och är vaken alldeles för tidigt och har hosta.

Ska ta bussen om lite mer om än timme för jag ska till arbetsförmedlingen för att gå på ett alldeles totalt onödigt infomöte. Kan ju ge ett exempel på varför jag vill ha körkort.
    Bussen från oss går 08.00 och är framme på en hållplats där jag ska byta buss 08.20. Sen får jag vänta i 40 (!) minuter (43 om vi ska vara petiga) innan nästa buss kommer. Så för att jag ska hinna in till arbetsförmedlingen till klockan 10 så måste jag åka klockan 8. Det är en resa som tar en halvtimme med bil dessutom, så RÄTT onödigt.

BLÄ, ursäkta mig, men jag blir så sur på hur obra allt funkar.  

• Momalicious

Glömde ju skriva det enda positiva jag har att berätta ju... 

Igår kväll så sparkade bebis under hela handledarkursen i princip, vilket var mysigt när jag inte känt knappt alls på ett par dagar. Sen på kvällen när vi låg i sängen så frågade Tomas om bebisen sparkade och jag sa "Nej, den rör sig bara" och han bara "JAHA, DET ÄR DÄRFÖR DET KÄNNS SOM NÅGOT ÄR UNDER DIN HUD" hahahaha. Bästa kommentaren nånsin. Men ja, jag fick känna också för jag trodde inte det kändes på utsidan, men mycket riktigt, man känner väldigt väl när bebisen ålar omkring och byter plats i livmodern. Kan för övrigt tala om att den brukar göra en grej, vad vet jag inte, så det känns som den ska slita av ligamenten. Aj aj aj!

Men det var myyyyysigt! Ikväll blir det magbild! Hjärta 

• jinxy

Momalicious:
    SKönt att komma igång med att köra, den där kursen är verkligen otroligt värdelös, men säkert är det många som behöver den så förhoppningsvis så gör den väl nytta överlag :S

Min D kände också för första gången igår Hjärta  han blev så himla glad så ingen av oss kunde sova på jättelänge :)

• ansi

Godmorgon!

Det är mycket som ska ordnas och tänkas igenom innan bebis kommer. Det är vårt första barn så det är ganska mycket som känns rätt förvirrande.

En sak, bland många andra, som jag funderade över igår kväll är; babyskydd. Ska man köpa (nytt eller begagnat?) eller ska man hyra? Är det i så fall en bra idé att hyra från sjukhuset, som jag sett att man kan? Ni brukar vara fulla med kloka råd i den här tråden, har ni några att dela med er av i ämnet?

• Momalicious

Jinxy: ja säkert men nu är den gjord i alla fall. :) min sambo har känt sparkar innan men igår var första gången han kände att den rörde sig bara. Men visst är det kul när de får känna också, de blir ju så glada! :)

Ansi: det är vårt första barn också. Vi köpte begagnat av vänner. Känns så onödigt att köpa nytt när det används en såpass kort tid. Vet dock att de har billiga babyskydd på Ellos om man vill ha nytt men ändå vara ekonomisk. :)

• linn78

Nån mer som får kramp i benen under natten? Det krampar så fort jag sträcker tårna och det gör ju så sablans ont, och hur kul är det att vakna med smärta=( Om jag sträcker benen med fötterna vinklade uppåt så går det bra men det är ju inte så lätt att tänka på när man sover...

• Smurfen83

ja har inte varit här på ett bra tag å har missat över 100 sidor...
    Ni har varit mycket aktiva tjejer Skrattande
    Ja kan ju iallafall berätta att den lill* i magen sparkar...
    I förrgår så hade ja lagt mobilen på magen när ja låg å kolla på tv! Men den lill* sparkade så, så att mobilen ramlade ner =)
    Å sambon låg också å kollade på min magen å han började asgarva! Han tyckte de va super kul...
    Han kom fram till mig la handen på magen men ni kan ju bara gissa vad som hände.... JO Bebis slutade DIREKT! Ja började asgarva!!! Skrattande
    Sen när vi la oss igår så frågade ja om han skulle känna...
    Hans svar va (först) NEJ ja har gett upp... Bebisen blir ju lugn så fort ja lägger handen på magen!
    Självklart kunde ja inte hålla mig för skratt å då satte de fart i magen igen!

Nej nu ska ja ta mig ett varmt bad sen blir de å diska... Efter de blir de nog att springa hem till svärmor å kolla på Livet på BB.... Ja missade de förra veckan men hon va klok å spelade in de =oD

En en underbar dag Hjärta
    Glöm inte att kolla in min Blogg http://smurfen83.bloggplatsen.se/

• Trollungarnasmamma

Ja nu märks det att det bli lite trångt inne hos bebisen   Bökar för fullt....Blev lite lättad när jag läste att den nu kan överleva om den skulle få för sej att komma ut nu?! 112 dagar kvar till fl, herregud!!

Nu ska jag ta en fika & börjar repetera lite skola innan nästa vecka....

kram på er i höstvädret!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)