• Emelle

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-12-07 14:56:18 följande:
    Vi verkar vara många som är sjuka. En kompis till mig skrev igår att hennes BM sagt att man ofta blir förkyld osv innan förlossningen sätter igång för att bebis laddar och då tar från ens immunförsvar. Men man ska väl inte få upp hoppet:P
    Det hoppet lever jag på nu då, för fy vad tråkigt det är att vara sjuk. Lite bättre om man tror det kommer något gott ur det ju!
    ludicrous skrev 2010-12-07 14:55:21 följande:
    Stefanie - jo det skulle vara skönt, men jag har ingen som kan ta vår hund, så det blir till att stanna hemma istället. Sambon har ringt några gånger idag men jag har låtit bli att svara. Skrev tillslut ett sms till honom "jag föder inte barn" så slapp han tänka på det iaf. Då ringde han upp medan jag stog i dagishallen, å det var vad jag sa "hej jag står i hallen på dagis och hör dåligt". Jaha sa han o la på, så det här kommer bli en sjukt jobbig kväll som antagligen kommer bli så att jag gråter och han säger att jag inte lyssnar. Jag vill inte prata med honom o jag vill inte träffa honom just nu...
    Sorry alltså, men jag har ju levt med en man som likande din.
    Aldrig ett handtag och absolut inte frivilligt! Aldrig "hur mår du?", "Ligg du, jag gör det" osv...
    Man blir sjuk i huvudet tillslut. En jävla martyr och helt utbränd.
    Så ser man bara de små korta stunderna dom väl gör något braoch glömmer då allt andra.
    JAg blir så frusterad när jag läser det du skriver.
    Men alltså, sätt hårt mot hårt.
    Sånna killar ändrar OFTAST inte på sig. Tyvärr.
    Visst, kanske din är annorlunda, men annars får du nog bestämma dig för att leva lite "på hans villkor" och för en del är det ju ok, att acceptera honom och inte kräva mer. För mig vart det (efter jättemånga år) helt ohållbart och nu i backspegeln så ångrar jag att jag inte tog mitt beslut tidigare!

Hur ska du orka sen, men huset, hunden 2 små barn (+ hans barn som du väl tar rätt mycket) och inte så mycket egen tid??

Kämpa på om du verkligen vill vara med honom, men räkna inte med att han ändras, DU måste i så fall antagligen ändra dina "krav".
    Du är så ung, slösa inte tid på någon som inte är värd det. Var RÄDD OM DIG!!

KRAM
  • Emelle
    Delfi- Grattis. Vilken sötnöt!!
    MrsHelgesson skrev 2010-12-07 18:21:19 följande:
    Kl. 19.00 har jag en tid på Näl för kontroll av fostervatten. När jag var på toaletten tidigare idag för att jag blev så extremt skitnödig så kom det ungefär ett dricksglas med slemmigt vatten. Det har inte fortsatt komma någonting direkt men jag vill kolla upp det ändå. Så kan jag slappna av sen när jag vet till 100 procent. Min ena svägerska var med om samma sak när hon väntade sitt andra barn och de på förlossningen sa att hon skulle gå omkring med en binda i några timmar men det kom inget mer på henne. Men hon åkte in för en koll och då var det fostervatten som hade runnit. Vattnet gick med mitt första barn också och då fortsatte det inte heller att rinna mer. Det forsade en gång och sen inget mer. Så vi får väl se vad undersökningen visar. Just nu är jag lite orolig över att barnet inte rör på sig, det reagerar inte ens när jag knuffar på den. 
    Hoppas det gått bra!!
    Tänker på dig!

Ludi-  Hoppas det löser sig för dig hur du än väljer att göra.
    Du bör ju fokusera på förlossning och bebis nu och inte låta annat förstöra den här korta härliga bebistiden (har gjort det misstaget, och det kan man aldrig få tillbaka)
    Det är lättare att vara ensam än att vara ensam i tvåsamhet.
    *styrkekramar*
  • Emelle

Nu har jag varit ute med yngsta på en promenad med vagn i snömodden, hem till en kompis och snusat 1 månads bebis. Myyys!!

Vore ju fint om ansträgningen att dra vagnen med stora barnet i skulle ge lite värkarbete ikväll Knappast troligt dock!

• Emelle

COOOLT!!!

Vad bebsiar det är på gång!!!
    Lycka till alla som är på väg att föda!!
    Håler med de andra som skrivit JAG VILL MEEED!

Stoce- GRATTIS på födelsedagen! Vilka fina namn ni valt. Astrid var/är ju vårt andrahand alt. Fast nu känns Agnes så satt så det bli det till 99,9%!!

2 barns- Nu har du snratxt din lilla Elias här !!

LillSnurr82 skrev 2010-12-08 09:34:26 följande:
    spännande lycka till!!! Snart får du sniffa bäbis Nalle

Godmorgon tjejer!

Mina värkar starta i natt vid 4.30-tiden och har sedan fortsatt, dock inte så regelbundet..men guuuud så ont det gör.. Ringde nyss förlossningen då jag fick en värk och gick på toa och gjorde nr 2 (typ 3:e gången sen kl 6.00) och det rann till en massa blod.. Men bm sa att det inte var någon fara utan helt normalt vid en förlossningsstart...

Jag skulle återkomma när värkarna blev regelbundna eller om vattnet gick.. Så nu ska jag ta mig en varm dusch och se om värkarna fortsätter för att i så fall börja klocka dem..

Tänkte använda mig av www.varktimer.se men får inte sidan att funka.. typiskt!!
    Men ååå, snart bebis då ju!! *avis avis *
    Jaya skrev 2010-12-08 08:48:59 följande:

Jo det är helt klart vattnet!!!!

Det bbara rinner ut mig nu...

Ring nu!! Lycka till *kramar*
  • Emelle

I natt har jag och sambon inte sovit många timmar alls.

Jag har haft hemsk "mens"värk och ont ont ont.

Känner tryck idag och som om jag behöver gå på toaletten, fast jag inte behöver...

Molar och värker hela tiden. Inga värkar dock (som vanligt) utan bara molande...

HINNSVPNING i morgon bitti, så då får man ju veta om jag är något öppen iallafall!

I morse hade jag genomskinlig seg flytning, istället för den "vanliga gryniga vit/gula" kanske lite slempropp???

• Emelle
    pickaboo skrev 2010-12-08 10:52:00 följande:
    Vill också ha hinnsvepning! Fnns det något speciellt skäl till att du får det så här "tidigt"?
    Jag har haft en mycket jobbigare graviditet än med mina tidigare barn, vill INTE gå över tiden...
    Sover inte alls, har ont i huvudet och illamående som aldrig ger sig.
    Min BM ska ha semester efter vår träff i morgon och lovade därför för flera månader sen att hons kulle göra vad hon kunde för att få igång mig innan hon åkte.
    Jag går ju in i v.39 i morgon så jag räknas ju inte som "tidig" längre...
    HOPPAS bara att jag är mogen för det annars gör det ju ingen verkan alls...Men hon är ju shysst som ger det ett försök tycker jag och hoppas på det bästa.

Blev hinnsvept (då av läkare iof) med min yngsta son i 40 fulla veckor och han föddes inom ett dygn efter det!
  • Emelle
    MFJG skrev 2010-12-08 11:38:48 följande:
    Jag har också en jobbigare graviditet. Det värsta är att ALLA verkar tro att jag kommer gå över och det vill jag inte. Men vad gör man? Man kan ju inte styra det ändå..

Jag vill också få en hinnsvepning men det va inte min ordinarie BM idag och jag bangade ur och frågade inte... 

Ja den här ggn är så mycket tuffare än mina andra så jag sa tidigt att jag INTE vill gå över tiden.
    Vi hade ett jobbigt MA innan denna graviditet vilket nog gör att jag nojjat mer och bara vill få ut henne nu när hon räknas som färdig och klar med!

Har du din ord BM nästa ggn? Hör med henne och förklara hur DU känner...*kram*

Stoce skrev 2010-12-08 11:07:50 följande:
    !

Emelle - bebisens kusin heter Agnes och är två år Vi har funderat på Ester och Svea också, men tycker att Astrid är mjukare. Det blir nog bra.

Men vilka fina namn!! Bra smak du har du!
    Esther skulle vår yngsta, Maximilian hetat om han var en flicka! Jättefint!!

• Emelle
    nikka skrev 2010-12-08 11:39:23 följande:
    Å va spännande det är att läsa om alla som har fått sina små liv och att det är fler bebisar på gång Glad
    Själv så är jag beräknad den 14:e December. Har nyss halkat in på den här sidan så tänkte att jag skulle göra alla er därute lite sällskap!
    Välkommen!
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 11:49:01 följande:
    De flesta BM gör ändå ingen hinnsvepning förrän man är i v 40.
    nikka skrev 2010-12-08 11:39:23 följande:
    Å va spännande det är att läsa om alla som har fått sina små liv och att det är fler bebisar på gång Glad
    Själv så är jag beräknad den 14:e December. Har nyss halkat in på den här sidan så tänkte att jag skulle göra alla er därute lite sällskap!
    Helt sant!
    Tror inte vår BM gjort någon heller (om det nu ens går, jag kanske inte är mogen för det alls ju) om vi inte haft det jobbigt innan och jag mått så dåligt osv.
    Man får det ju inte bara för att man är less i slutet...Vem är inte det liksom..
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 11:50:46 följande:

I morron ska ja till min BM.

När ska du vara där. Vi har visst samma dagar oftast du och jag!

Jag ska vara där 9.00
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:06:17 följande:
    Ursäkta för mitt skitlånga monsterinlägg men nu är jag bara trött på det här. Förstår om ni inte orkar läsa  
    Såklart vi orkar läsa vännen!
    Som mamma smurfen säger- Skriv i ditt eget förlossningesbrev om dina erfarenheter, depressioner och de andra som DU vill framhålla och tycker är viktigt. Det har du ju säkert gjort, en prata mycket med din sambo om vad som är viktigt ewfter förlossningen så han kan prata i "ditt ställe" och vet vad du vill och ditt bästa OM det nu mot fömodan skulle bli så att du blir lite nere efteråt... {#emotions_dlg.flower}
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 11:55:30 följande:
    Ja det verkar så   Ja ska vara där kl 10
    Ses vi kanske i morgon då!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)