December Bebis 2010 :)
ondar skrev 2010-12-07 14:56:18 följande:
Vi verkar vara många som är sjuka. En kompis till mig skrev igår att hennes BM sagt att man ofta blir förkyld osv innan förlossningen sätter igång för att bebis laddar och då tar från ens immunförsvar. Men man ska väl inte få upp hoppet:P
Det hoppet lever jag på nu då, för fy vad tråkigt det är att vara sjuk. Lite bättre om man tror det kommer något gott ur det ju!
ludicrous skrev 2010-12-07 14:55:21 följande:
Stefanie - jo det skulle vara skönt, men jag har ingen som kan ta vår hund, så det blir till att stanna hemma istället. Sambon har ringt några gånger idag men jag har låtit bli att svara. Skrev tillslut ett sms till honom "jag föder inte barn" så slapp han tänka på det iaf. Då ringde han upp medan jag stog i dagishallen, å det var vad jag sa "hej jag står i hallen på dagis och hör dåligt". Jaha sa han o la på, så det här kommer bli en sjukt jobbig kväll som antagligen kommer bli så att jag gråter och han säger att jag inte lyssnar. Jag vill inte prata med honom o jag vill inte träffa honom just nu...
Sorry alltså, men jag har ju levt med en man som likande din.
Aldrig ett handtag och absolut inte frivilligt! Aldrig "hur mår du?", "Ligg du, jag gör det" osv...
Man blir sjuk i huvudet tillslut. En jävla martyr och helt utbränd.
Så ser man bara de små korta stunderna dom väl gör något braoch glömmer då allt andra.
JAg blir så frusterad när jag läser det du skriver.
Men alltså, sätt hårt mot hårt.
Sånna killar ändrar OFTAST inte på sig. Tyvärr.
Visst, kanske din är annorlunda, men annars får du nog bestämma dig för att leva lite "på hans villkor" och för en del är det ju ok, att acceptera honom och inte kräva mer. För mig vart det (efter jättemånga år) helt ohållbart och nu i backspegeln så ångrar jag att jag inte tog mitt beslut tidigare!
Hur ska du orka sen, men huset, hunden 2 små barn (+ hans barn som du väl tar rätt mycket) och inte så mycket egen tid??
Kämpa på om du verkligen vill vara med honom, men räkna inte med att han ändras, DU måste i så fall antagligen ändra dina "krav".
Du är så ung, slösa inte tid på någon som inte är värd det. Var RÄDD OM DIG!!
KRAM