Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Vi ska till Bvc den 19e för 10 mån kontroll=)

Ang influensa sprutans vara eller ickevara, så tar vi den inte.

Min åsikt är att så länge man är normalt frisk i övrigt så behövs den inte, visst det e inget kul alls att ligga utslagen pga influensa, men i mitt tycke så undviker jag hellre sådana sprutor.

Tror det är bättre för kroppen helt enkelt.

Tog sprutan en gång för 10 år sedan och blev rejält sjuk den gången, låg deckad i sängen i 2 veckor, varav en med febertopp på 40.3, fick helt enkelt flunsan AV sprutan :-S

Sedan e jag sådan när det kommer till tabletter/sprutor...tar bara om det är absolut måste, annars skippar jag det hellre.

• mamma smurfen

Ang tänder...

Ellie fick brev i fredags från tandläkaren, hon ska dit nu i mitten av nästa månad*ler*

Visserligen e de ju bra att kolla upp dom, men herre min je...hon har 6 st, å hur dom ska lyckas kolla henne i munnen å undersöka är för mig en gåta!

Någon mer som fått en kallelse dit?

• mamma smurfen

Här hemma börjar det så smått komma in i vanliga rutiner igen efter hennes förkylning, hon är nästan helt återställd nu, 2 veckor efter att febern bröt ut, seg förkylning var det, å jag e fortfarande dålig, men nu mest snuva å retningar i halsen...vilket en smutt wiskey tar bort, världens bästa host medicin*ler*

Ellie sov, innan för natten runt 20-21, fram till 08.00, sedan en förmiddags lur mellan 10 å   11.30, sedan en middagslur vid 15.30 till 17 ca, idag har det varit just de rutinerna igen, så jag håller tummarna för att de håller i sig =)

• mamma smurfen

Nyss hemkommen från bvc och lunch med sambon=)

Ellie är nu 9210g tung, 74.5 cm lång och hattmåttet ligger på 44.6=), hon hade sin 10 månadersdag igår.

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-10-20 16:22:07 följande:
    Hej alla,
    Mardrömsdag men bra resultat:)! Efter 3 Tim dök dr upp och jag var först in och de gjorde samma sak som sist, vägning och undersöknig. Ang proteinet så sa han ingenting och jag frågade om det var indikation början på hf och han sa: nej men det var ju sån liten mängd, men ska få göra om urinprovet plus en massa andra nya. Nästa kontrolltid om en månad.:)
    Känns som en stor lättnad även om jag inte utesluter något så känns det hoppfullt:))!

Va bra!!!!

Håller tummarna för att det fortsätter så

• mamma smurfen

Jag började få värkar hemma, vid 15 tiden, små lite försiktiga sådanna, vid 18, när sambon kom hem, la jag mig i badet, då satte de igång lite mer, ringde förlossningen vid 20, å de tyckte jag skulle åka in, så vid 21, åkte vi, var öppen 4a cm när vi kom dit och blev inskrivna.

Jag körde med lustgas hela tiden, fram till kl 01, tror jag de va, sedan sattes en EDA in, å då blev de lugnt, man såg bara på monitorn att jag hade värkar, men edan tog bort dom helt=)
    Vid 6 började det göra ont igen, och jag fick börja krysta, men hon låg långt upp i kanalen fortfarande då, så det blev lite xtra kontroller för hennes hjärtljud "svajja" lite, de trodde hon var lite stressad, men inget som var farligt..

Vid 7 fick jag order om att verkligen krysta å ta i, nu skulle hon ut*ler*

Sedan e minnet lite "blurrigt", men det slutade iaf med sugklocka och att jag sprack hela vägen, en total sfinster ruptur grad 4, men det kände jag inte av alls, var sååå nöjd och glad över min lilla tös, hon vägde ju 4360g, å 50 lång=)

När sedan moderkakan skulle ut så satt den fast, å jag började stört blöda,  förlorade tydligen 1.2 liter....så Henric blev kvar själv på förlossningen med Ellie, å jag fick opereras, dels för moderkakans skull å dels pga av att jag sprack.

Fick inte träffa Ellie igen föräns kl 13 på eftermiddagen igen, men hon hade de gott med stolta pappa

• mamma smurfen

Idag har vi blivit 60 tusen kr fattigare, i reda kontanter.....

Men istället äär vi en NY Volvo V70 ,momentum rikare

Leverans redan nästa vecka!!

Vår saab drog sin sista suck i fredags, verkar som att växellådan e kaputt, så de va bara å bita i sura äpplet å beställa ny bil....

• mamma smurfen

Ja de ska bli jätte skönt med en ny härlig bil, som inte (förhoppningsvis iaf) inte går sönder stup i kvarten, men SAATAN va dyrt de e!

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-10-25 10:11:04 följande:
    Är det inte dax o fixa en fortsättningstråd? Ha barnens födslar i TS ist för den som är nu!? Har det inte varit prat om det förut?

Håller med dig suzzy,

jag kan börja med att lägga in födelse om Ellie, å när den listan e full, så kanske någon kan starta en fortsättningstråd?

mamma smurfen: Ellie född 18/12-10 kl 7.40 Vägde 4460g, 50 cm lång 35.5 i "hattmått"

Svar på tråden December Bebis 2010 :)