• Emelle

December Bebis 2010 :)

Jessika82. Gud så söt. Vilka kinder!!

Är precis hemkommen efter middag på jätte trevlig resturang med jobbet.

Kände inte alls för att gå men sambon vill inte gå själv (vi jobbar på samma) så jag tvingade iväg mig och det ångrar jag inte.

Gick dock rätt tidigt för att avlösa barnvakt och sambon mötte upp sina bröder för att gå på bio.

Jag orkade verkligen inte följa med dit utan tycker det är riktigt skönt att vara hemma nu och värma sängen till honom när han kommer hem i natt

Nu blir det ju UL i morgon fm för oss då...

Håll tummarna för att det ser bra ut med lilla mini-Agnes nu!

Och tack ni som kommenterade i min blogg...Nu verkar det funka! Hjärta

• Emelle
    linasmama skrev 2010-11-24 22:16:49 följande:
    Brukar förvärkar/värkar stråla ner i låren?! Antar att det bara är vanliga förvärkar jag har, ska ta en dusch snart och hoppas det släpper..
    Mina gör det iallafall..
    Duscha du...det hjälper bra tycker jag!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-11-25 08:44:04 följande:
    Emelle: Lycka till idag på UL:et! Vad mysigt att se lillan. Baby 

Själv har jag 6dgr kvar till TUL:et och läkarbesöket-spännande värre!  
    Tack, vad gullig du är!

Ja nu ska jag bara och lämna minsta på dagis, hem och dusha och sen åker vi. Hoppas nu alt ser bra ut bara...:-S

Jag har faktiskt haft en helt ok natt. Har vaknat massor såklart, kissat osv. Men inga jättejobbiga förvärkar el SD.
    Skönt!
    Längtar ändå tills man kan vakna en morgon och känna sig pigg och utvilad och SLIPPA illamåendet!

Kramar till er alla som sovit dåligt i natt. Det är nog närmare förlossning för er får ni tänka...
    Min lilla busa låg ju rätt (precis som hon gjort i över 5 veckor snart) med är rörlig fortfarande så här stundar nog ingen förlossning de närmsta veckorna...*suck*
  • Emelle

Hej!!

Har haft besök av min bror hela dagen så jag har intehaft tid alls att uppdatera här...
    Men nu så!!

UL besöket blev väl en positiv besvikelse.
    BM hade missat att boka in oss så vi fick sitta och vänta en timma på att få komma in på en extra insatt tid och BM som gjorde UL (inte vår vanliga) gjorde bara det som stod i ordinationen och i den (som skrevs snabbt idag av en USK:a) stog bara vatten mängds kontroll. Vår BM lovade koll på vatten, flöde och strl.
    Men vatten fanns det bra av (ska ligga över 80 och jag hade 127) Bad att hon skulle uppskata vikt, men det stod ju inte i ord. så ICKE!! Surkärring!!
    Men hon gissade på ca 3000g vid BF etfer min strl på magen och det hon såg på UL:et.
    Ja huvudsaken är ju att A har det bra därinne och hon ligger ju fint med hvudet som hon ska, men det visste vi ju redan. Man kan ju knappt se något vid så här sena UL så det känns inte som vi missade något rent "bild mässigt". Bebis rör sig ju heeela tiden så det var obehagligt att ligag där på rygg när hon tryckte med UL maskinen...

Lämnade ju odling med idag så får vi väl se vad den visar på BM besöket om en vecka...
    Går ju trots allt in i v.37 idag så nu är det ju inte alls långt kvar för mig heller. Ska försöka njuta lite nu av dessa sista veckor. Försöka iallafall. Även om jag inte komemr kunna hålla det varje dag

Ondar- Så skönt det lät med ert besök. Att ni (du och läkare) är överens och att du snart kommer få träfa er bebis!!

Alla ni med flytningar, hur är de i färg och konsistens?? Har bara skumläst inläggen nu idag där ni säkert skrivit...
    Mina har ändrat sig till gulaktiga lite tjockare, dock luktfria...
    Förut var de helt genomskinliga men väldigt rikliga...

Och ni som har bebisar som fixerat sig eller endast är ruckbara.
    I vilken vecka blev dom det??
    Lilla A är ju rörlig och har varit det i flera veckor, men verkar inte alls vara intresserad av att fästa sig där for real..

• Emelle
    MFJG skrev 2010-11-25 19:39:54 följande:
    Mina flytningar har blivit sådär geggiga gröna slemmiga snoriga. (hoppas ingen äter och läser ;) ) Dessutom har jag gått från noll flytningar till hur mycket flytningar som helst.

I vecka 34+0 så fixerade sig min bus i magen. MEN jag tror han legat fixerad sen jag var på TUL då hon inte kunde rubba honom då. Så sen vecka 32+ nånting.. Sen är jag omföderska och det är ovanligt att dem fixerar sig då vad jag fått höra. Vissa bebisar fixerar sig inte förens precis innan förlossningen startar. När jag väntade min första så fixerade han sig i vecka 37+någonting..
    Inte bara jag med fräscha flytningar då...

Mina tidigare barn är också fixerade vid v.37 ca, men nu i tråden verkar ju alla utom min lilla vara redo och fastsatt
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2010-11-25 20:23:32 följande:
    Emelle, min är ju fixerad nu och misstänker att den varit så kanske en vecka max, är i vecka 36 (35+1) Glad
    Och jag är ju en vecka före dig, men inte förstföderska dock...:-s
    Småstadsbönan skrev 2010-11-25 20:26:57 följande:
    Min lillas huvud ligger rörlig, så du är inte ensam. 
    Skönt
    I vilken vecka är du nu?
    Karttikeya skrev 2010-11-25 20:33:38 följande:
    Buhuhu.. Min karl är på bio med killkompisar och här sitter jag.. Har jättetråkigt och saknar honom och har jätteont i ryggen.. *tycker synd om sig själv*

Hungrig är jag också, har inte ätit något vettigt alls idag, är så himla slarvig ibland..
    Min sambo var på bio igår kväll, men jag tyckte det var skönt att vara lite ensam...
    Han ville ha med mig men jag hade aldrig pallat att sitta i en bio stol i flera timmar...
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-25 20:28:35 följande:
    Min vart ju de bara på 1 vecka. Förra fredagen då jag va i v 36+5 och då va huvudet ruckbart m,m! Men idag v 37+3 så har bebis sitt huvud fast så långt ner de kan komma!
    Inte säkert lilla A kommer o "sitta" fast med sitt huvud förrän vid förlossningen. Men de finns ju hopp för henne än

Trist med sur kärringar
    Nej jag vet att hon kanske inte kommer vara fixerad, men det vore ju skönt om hon gled ner till ruckbar i allfall. men som sagt...hon har ju lite tid på sig ännu
  • Emelle
    Viktoria och Tvåblir3

JÄTTEGRATTIS TILL ERA POJKAR!!

(
    Vart tar de som fått sina bebisar vägen? Har vi någon tråd man börjar skriva idå el hur tänker ni att vi ska göra?? Hänger vi kvar här el?)

Moma-
    För mig har värkarna i första stadiet kännts som kraftig mensvärk som blivit värre och värre och som kommit och avtagit mer och mer regelbundet. Har intehaft så mycket tryck nerdåt förren det är utdrivningskede, krystning, på gång faktiskt...
  • Emelle
    Sandragumman skrev 2010-11-26 08:37:54 följande:
    Hej! nix nu missuppfattade ni mig!
    Idag får jag ett datum när jag sna snittas, å de blir nog den 13-14dec skulle jag gissa på!
    får se när de ringer idag!
    Så spännade!!
    Jag önskar ju mig en lucia bebis jag med!!
  • Emelle
    Småstadsbönan skrev 2010-11-26 09:51:18 följande:
    NhjärtaD: Jag gjorde oxå en vurpa i vår trappa igår den var verkligen snorhal. blev arg och rädd så jag ringde och skälde på sambon varfar han inte hade köpt salt och saltat trappen när den var så hal lite. Lagom med gravidhormoner som spökar i kroppen nu. Hoppas att det blir bra med din fot och att det inte var någon fara med bebien.

Moma: Det ända jag har att säga om hur värkar känns är att för min del så käns det som mensvärk som sitter i hela magen fast 100 gånger värre en brutal smärta kan man säga. Två av mina vänner tycker att det har varit en bra beskrivning efter dom själva fött barn men innan fattade dom inte riktigt vad det var jag menade. Hoppas du hänger med på vad jag menar.

tvåblir3: Grattis till pojken!

I morgon bär det av till ullared för det sista inköpen till mig så jag kan packa klart BB väskan och julklapparna skall fösöka beta av till alla barnen oxå då leksakerna där nere är så mycket billigare.

Längtar så tills på tisdag då jag har mitt läkarbesök som vi skall diskutera igångsättning, då min kropp har sagt ifrån i flera månader nu och det är inte dom vanliga gravplågorna utan smärtor från min stomi och tarmar som inte fungerar något bra nu och jag kan bara säga att det är så smärtsamt att det svartnar för ögonen på mig och jag klarar inte att stå på bena och jag har hög smärttröskel, Smärlindringen som jag äter vill jag inte äta för mycket av då det är bode beroendeframkallande för mig och bebisen.
    På tisdag går jag in i v 37 så då är väll bebisen full gången eller är det inte fören i vecka 38??
    Är så impad över er som orkar åka iväg och shoppa som typ till Ullared osv.
    Jag får nästan panik då vi bara är och storhandlar på ICA!!
  • Emelle
    Emynem skrev 2010-11-26 10:14:50 följande:
    God morgon!

Om 4 dagar så flyttar vi till huset och jag måste packa ner allting själv för maken jobbar hela helgen!
    Skit drygt när man knappt orkar röra sig!
    Men men...

En fråga till alla mammor här inne, hur engagerade är era män i graviditeterna?
    Typ, frågar dom en massa saker, följer med till BM, köper grejer etc etc? 

Neej. Är du glaen?? Be om hjälp. Inte ska du packa något...!
    Jag fattar inte hur ni ens kan tänka på packa och shoppa oah allt
    Jag håller på att dö bara jag ser kartongen med adventsljus stakar

Min sambo är faktiskt jätte engagerad.
    (Jag har ju fått barn med en annan man en ggn förr i tiden och där var det totalt tvärtom så jag njuter i fulla drag.)
    Han är med till varje BM besök och har handlat lika mycket saker och kläder som jag. Målat och bäddat och planerat och är nog mer nervös nu än jag inför förlossningen.
    Han har mer koll vilken vecka jag är i osv.
    Det är lite roligt då den "inte ens" är vårt första barn trots allt!
    Det här är ju ett väldigt planerat barn och vi hade ett skitjobbigt MA inann denna graviditet så det har nog gjort sitt att vi verkligen (alla vill ju verkligen ha sitt barn, förstå mig rätt) längtar efter den här bebisen. Vi fick ju kämpa lite mer än vi trodde skulle vara nödvändigt från början..

Jag har ju varit med en partner som varit raka motsatsen så därför uppskattar jag nog detta mycket mer nu än vad jag kanske gjorde annars, då hade jag nog tyckt det vore mer "normalt" beteende.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)