• Emelle

December Bebis 2010 :)

Foten är bättre, hände inget med magen i fallet, sköööönt!

Mitt vatten gick inatt flickor efter en färdknäpp har bara haft småvärkar hittills, mer inatt än nu tyvärr, men blir värre när jag är uppe & rör mej, är rätt slut, har inte sovt mer än 3 timmar kanske, men har svårt att sova nu på dagen....har en tid imorgon kl 9 på förlossningen om inget händer innan....

Min sambo har alltid varit med hos BM, men han har inte frågat mej så mycket om saker & ting som jag trodde, inte tagit på magen så mycket heller....men de kanske har svårt att få in det....

Grattis till bebisarna snart är det min tur!!!
    Men ÅÅÅÅ!!
    Så spännade!! *håller alla tummar för dig nu*
    Blir ju sjukt sugen på att prova att färdknäppa nu ju
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-11-26 12:24:49 följande:
     Är idag i V38+0, som sagt så har proppen börjat ge sig, å förvärkar har jag ju oxå fått, men utöver det så är de som "vanligt" dvs jobbigt me mage, å önskan över att få föda blir bara starkare å starkare, vi skojjar, jag å sambon, å säger att på måndag vore de bra om de satte igång på RIKTIGT*S*, då ska nämligen mina killar hem till sin pappa å vara där hela veckan...så visst vore det perfekt

Haha, har också en sån där "perfekt" dag hon gärna får födas. Den 10:e december.
    Är ju knappaste troligt, men dock en önskan...
    Då är vi barnlediga hela helgen och skulle hinna föda, vara på BB och komma hem inann dom är tillbaka Söndag kväll...
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-11-26 12:33:06 följande:
    om du håller tummarna för oss, så håller jag tummarna för ER

Sedan att de verkligen skulle HÄNDA är ju lika med noll*ler*

Om man ska ta hänsyn till Murphys lag, så lär de bli att allt startar antingen ikväll, lagom vid Idol, eftersom vi har Fredagsmyset då, å för att de vi ska ha som "barnvakter" kommer vara antingen på lyset, eller i spaninen..... 
    Eller imorgon, vilket är lika illa typ.... 
    Ja fast jag ta hellre en "fel" dag snart...Än att vänta på rätt tillfälle och få sent. Du med gissar jag
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-11-26 14:17:14 följande:
    *s*

Såg denna länken i en annan tråd....handlar om ljudnivån på BB...
    Vad säger ni om detta?

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8183922.... 
    Ja det var ju fruktansvärt dumt uttalat.
    DOCK tror jag (och BM på vår föräldrautb. sa det samma) att istället för att "skrika" bort kraften, stäng munnen och låt vrålet komma ut som en krystvärk, från magen.
    Jag har faktiskt aldrig (ännu) skrikit el vrålat under mina förlossningar. Och jag kan säga att det är INTE för det inte gjort ont, för det har varit för djävla ont i mellanåt. Men jag har riktat all all all kraft neråt magen!
    Vill man sen skrika, och känner att det ger massor kraft tycker jag VERKLIGEN att mna ska göra det. BM får väl ha öronproppar då om det blir ett problem för dom!!

Sandragumman-
    Grattis. Såå avis på de så har sina datum satta!!

Själv har jag hållt på med adventspyntet hela dagen och det tar såå lång tid. JAg blir helt slut!!
    Jag orkar INENTING längre. Sen så måste vi handla och åka till typ tre till affärer innan kvällen när sambon slutat jobba och i morgon är det fotbollscup HELA dagen med pojkarna. Vi åker vid 7.00 och är inte hemma förren 18.00 tidigast.
    Jag kommer alltså vara ett VRAK i morgonkväll!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-11-26 15:24:43 följande:
    Åh din stackare! Förstår att du inte orkar. Varför stannar du inte hemma imorgon och bara vilar då? En dag klarar de sig nog utan dig! :) Kram {#emotions_dlg.flower}
    Jo jag vet, men jag har så svårt att inte vara med när någon av dom ska tävla el spela match...
    Svårt det där. men Söndag har jag inget alls planerat så då vet jag att jag bara kan vila...
  • Emelle

Hej!!

Precis hemkommen från fotbollscupen.
    Här har det varit lugnt idag. Lite SD men det har gått bra att vara iväg hela dagen.

GRATTIS till nya bebisar i tråden (har bara skumläst det ni skrivit idag och sent igår...)

Williams mamma- Mina förlossningar har startat lika alla 3, men värkar...

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-11-28 10:07:42 följande:
    HJÄLP MIG! Är det någon annan som får irriterande kommentarer av omgivningen vad ni än säger? T.ex. Klagar jag på att jag är trött om jag knappt sovit pga diverse anledningar, då får jag höra "vänta bara tills barnet kommer, då får du aldrig sova igen" eller "bara att vänja dig vid det, så kommer det vara närmsta 20 åren" osv. Säger jag att jag har ont så är det "din foglossning är iaf inte så hemsk som min var" eller "vänta bara tills du har en bebis som sugit sönder dina bröstvårtor, då vet du vad smärta är".
    Har jag köpt nåt till bebisen (och det är ytterst få grejer vi köpt bara för skojs skull så att säga) får jag alltid höra "jaha, ännu mer kläder...". Jag börjar bli redigt trött! Vad fan är det för fasoner att hålla på så? Min mamma är värst och jag är rent utsagt trött på det. Sen säger hon att jag är omogen om jag säger att det är vårt barn och våra beslut eller när jag säger att jag tycker hennes kommentarer är jobbiga så är jag dum som inte fattar att hon skojar. Vet inte vad som hänt med henne, hon har aldrig varit sånhär innan graviditeten. Innan har hon alltid varit skitbra och stöttande och nu känns det som hon försöker trycka ner mig vad jag än gör.
    Hon har t.ex. Blivit sur för att jag och min sambo inte vill ha besök på bb eller första tiden för vi vill lära känna vår bebis och hans rutiner lite först.
    Vad ska jag göra, orkar inte med henne! :(
    Vännen, det låter ju inte roligt. Och jag skulle bli vansinnig om min egen mamma av alla skulle lägga sig i!
    Tror jag skrev det vid något annat tillfälle du tog upp detta att om detta kommit nu under din gravidietet så är det nog osäkerhet från hennes sida (dåligt sätt att visa det dock) samt att det verkligen slår henne att du blir vuxen nu!
    Försök att se det så och ignorera hennes sätt. Stå dock på er och gör som ni  tänk med besök osv och visa att ni vet vad som är bäst för er så kommer hon säkert lätta sen när bebis kommit!!
    Emynem skrev 2010-11-28 08:58:34 följande:
    Alltså min kropp håller på att ge upp tror jag.
    Jag har nu varit förkyld i över 2 månader (blir varken bättre eller sämre), har nu fått ögoninflammation på båda ögonen, någon skum infektion i tummen, mitt tandkött BAKOM framtänderna (alltså i gommen) har svullnat upp så det gör nå fruktansvärt ont!, och nu har jag även fått någon skum infektion i ett gammalt ärr på hakan så hela hakan är svullen och öm, det värker i musklerna i underarmarna och i hela låren, jag har börjat lagt på mig massa vatten!!! Och sen så har jag en mensvärk som sitter både i rygg och mage som gör att jag knappt kan gå längre, måste sätta mig ner hela tiden...

Tror kroppen dör nu... :/ 
    Karttikeya skrev 2010-11-28 00:07:07 följande:
    Jag har varit sjuk i mer än två veckor nu.. Och börjar få mer ont i halsen igen. KUL! Får försöka sova gott inatt.
    Era stackare!!
    Jag skickar över massor av krya på sig kramar här >... ---<

Ondar- Duktig bebis. Så skönt för dig!!

Linasmamma- Jag har mest kläder i strl 50. Men mycket i 56 också och en hel del i 45 och i 62. *shopoholic*

MFJG- Min yngsta son är exakt likadan nu med nattningen. Från att ha somnat själv utan problem jättelänge kommer han upp tusen ggr och stökar...Känner dom av att vi ska få bebisar som kommer ta vår tid snart måntro..
  • Emelle

Godmorgon.
    Har precis gått upp *gäsp*
    Vår äldsta dotter var ju på Globen Horseshow i Stockholm igår (en resa på ca 35 mil enkel resa)
    Med snövädert i natt och vetandes att hon satt på en buss vartsom helst på väg hem och mobiler som inte funkade har jag inte sovit mycket innan hon ÄNTLIGEN kom hem vid 03.30

När jag stod ute i snöstormen och väntade på att hon skulle komma så tänkte jag faktiskt på er i tråden som inte bpr inne i en stad utan har långt att åka och bor typ på landet. HUR fan gör man om det blir snabb förlossning. Vi har knappt 5  minuter till förlossningen om vi måste skynda oss massor och bor inne i stan men inatt skulle det säkert tagit en timma då det var SJUKT mycket snö och inte plogat någon stans och bilen var helt insnöad tröts carporten!
    HUR skulle det då gå för er som bor utanför sin stan????
    All cred till er alltså!!

• Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 11:23:29 följande:

*asg*

då vet du hur vi har det på dagarna en 5åring ++++++ en 2åring

...och jag med på 11 åringar, två 8 åringar och en 4 åring (iallafall varnann vecka )
    Veckorna då vi "bara" har tre barn hemam är ju lyxiga!!
  • Emelle

Hej!
    Tack vare snö har jag avrit utan bredband i två dygn drygt, men nu är jag tillbaka!!
    Linn GRATTIS!!!
    (är det fler bebisar som kommit som jag missat)

JAg vaknade natten mellan sön-mån med migränliknande huvudvärk och när jag blev lite normal framåt lunchtid på måndagen ringde jag MVC (inte förlossningen som dom sagt, för jag tyckte det var lite överdrivet) för rådfrågan om jag borde kollas upp...
    Jag fick en tid direkt och fick träffa en jättebra läkare som i kort beordrade VILA och tog flera prover för HF även om varken hon el jag tror att det är orsaken. Sen fick vi göra ett till UL på hennes inrådan för att kolla tillväxt och flöde.
    Allt ser jättebra ut med bebis. Hon ser sååå söt ut på UL, hoppas hon gör det i verkligheten sen med
    Dock trodde jaga tt jag bar en mindre bebis men den beräknade vikten igår i 36+3 är 2900g!!!!
    Föds hon runt BF så är det en 3500g bebis vi får räkna med. Total normal alltså...

Nu är jag hemma och ska vila mig riktigt mycket så kroppen orkar en förlossning som BM sa.
    1 vecka och 2 dagar kvar till vår hinnsvepning, vilken jag verkligen sätter igång lite värkar så vi får ut den här ungen snart. För nu är jag TRÖTT på att må dåligt, OCH sen vill jag ju se om hon är sig lik från UL bilderna nu...Sötpluttan!! Hjärta

Orkar inte läsa igenom alla sidor ni skrivit mer än lite skumt då jag fortfarande har bakfyllevärk efter migränen i går natt...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)