Momalicious skrev 2010-11-28 10:07:42 följande:
HJÄLP MIG! Är det någon annan som får irriterande kommentarer av omgivningen vad ni än säger? T.ex. Klagar jag på att jag är trött om jag knappt sovit pga diverse anledningar, då får jag höra "vänta bara tills barnet kommer, då får du aldrig sova igen" eller "bara att vänja dig vid det, så kommer det vara närmsta 20 åren" osv. Säger jag att jag har ont så är det "din foglossning är iaf inte så hemsk som min var" eller "vänta bara tills du har en bebis som sugit sönder dina bröstvårtor, då vet du vad smärta är".
Har jag köpt nåt till bebisen (och det är ytterst få grejer vi köpt bara för skojs skull så att säga) får jag alltid höra "jaha, ännu mer kläder...". Jag börjar bli redigt trött! Vad fan är det för fasoner att hålla på så? Min mamma är värst och jag är rent utsagt trött på det. Sen säger hon att jag är omogen om jag säger att det är vårt barn och våra beslut eller när jag säger att jag tycker hennes kommentarer är jobbiga så är jag dum som inte fattar att hon skojar. Vet inte vad som hänt med henne, hon har aldrig varit sånhär innan graviditeten. Innan har hon alltid varit skitbra och stöttande och nu känns det som hon försöker trycka ner mig vad jag än gör.
Hon har t.ex. Blivit sur för att jag och min sambo inte vill ha besök på bb eller första tiden för vi vill lära känna vår bebis och hans rutiner lite först.
Vad ska jag göra, orkar inte med henne! :(
Vännen, det låter ju inte roligt. Och jag skulle bli vansinnig om min egen mamma av alla skulle lägga sig i!
Tror jag skrev det vid något annat tillfälle du tog upp detta att om detta kommit nu under din gravidietet så är det nog osäkerhet från hennes sida (dåligt sätt att visa det dock) samt att det verkligen slår henne att du blir vuxen nu!
Försök att se det så och ignorera hennes sätt. Stå dock på er och gör som ni tänk med besök osv och visa att ni vet vad som är bäst för er så kommer hon säkert lätta sen när bebis kommit!!
Emynem skrev 2010-11-28 08:58:34 följande:
Alltså min kropp håller på att ge upp tror jag.
Jag har nu varit förkyld i över 2 månader (blir varken bättre eller sämre), har nu fått ögoninflammation på båda ögonen, någon skum infektion i tummen, mitt tandkött BAKOM framtänderna (alltså i gommen) har svullnat upp så det gör nå fruktansvärt ont!, och nu har jag även fått någon skum infektion i ett gammalt ärr på hakan så hela hakan är svullen och öm, det värker i musklerna i underarmarna och i hela låren, jag har börjat lagt på mig massa vatten!!! Och sen så har jag en mensvärk som sitter både i rygg och mage som gör att jag knappt kan gå längre, måste sätta mig ner hela tiden...
Tror kroppen dör nu... :/
Karttikeya skrev 2010-11-28 00:07:07 följande:
Jag har varit sjuk i mer än två veckor nu.. Och börjar få mer ont i halsen igen. KUL! Får försöka sova gott inatt.
Era stackare!!
Jag skickar över massor av krya på sig kramar här >...

---<
Ondar- Duktig bebis. Så skönt för dig!!
Linasmamma- Jag har mest kläder i strl 50. Men mycket i 56 också och en hel del i 45 och i 62. *shopoholic*
MFJG- Min yngsta son är exakt likadan nu med nattningen. Från att ha somnat själv utan problem jättelänge kommer han upp tusen ggr och stökar...Känner dom av att vi ska få bebisar som kommer ta vår tid snart måntro..