Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-25 15:24:45 följande:
    Vet du varför beisen hjärta gick så pass upp?
    Fick du ett svar ?
    Låter som att bebisen var mkt stressad
    Men skönt att den gick ner

En normal stor bebis då på hmm 3-500g tror jag hihi
    Nej det är helt normalt tydligen. Det ska gå upp ibland sålänge det inte stannar däruppe Glad Samma när man gör ctg-mätningar tydligen, då vill man gärna se stegringar nån gång. I detta fall var det nog för att bebis precis vaknat och inte pga stress.

Ja jag gissar på 3500-4000g Glad
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-11-25 15:26:08 följande:
    Det är inget onormalt att hjärtljuden sticker iväg, särskilt inte när BM är där och lyssnat på hjärtljuden eller känt läget. Det viktiga är att det sjunker igen.
    Hihi, smurf Cool
  • Karttikeya

Nån mer än jag som blivit känsligare i näsan? Blöder litegrann så fort jag snyter mig och blir alldeles öm. Obestämd Stackars nesan.

• Karttikeya
    MFJG skrev 2010-11-25 15:49:51 följande:
    Kankse. Bara så chockad att dem kom från en dag till en annan. Tycker ju den borde smyga sig på en ;) Inte bara komma sådär PANG! ;) Skönt med fixerad bebis..=)

Tja, det kan ju komma pang ibland, jag har varit med om det iaf, och då försvann det lika fort också, haha. Hoppas du har samma tur isåfall Glad Luktar det illa?

Ja det är ju skönt för då slipper man oroa sig över att fel ände ska komma ut först Tungan ute Hoppas man kan lita på BM som sa att det inte säger något alls om när det är dags för nedkomst Tungan ute
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-11-25 16:03:56 följande:
    Hehe, ville svara snabbt ifall du inte visste, så du inte oroade dig
    Nejdå, jag frågade såklart BM som sa att det var normalt också. Cool Eftersom "normalt" för en bebis ligger mellan 110-160 så låter inte 192 så mycket tycker jag, klart deras puls måste gå upp ibland också.

Någon som vet hur snabb puls en bebis som kommit ut har? Så hög också? När allt börjat lugna sig alltså Tungan ute
  • Karttikeya
    Emelle, min är ju fixerad nu och misstänker att den varit så kanske en vecka max, är i vecka 36 (35+1) Glad
  • Karttikeya

Buhuhu.. Min karl är på bio med killkompisar och här sitter jag.. Har jättetråkigt och saknar honom och har jätteont i ryggen.. *tycker synd om sig själv*

Hungrig är jag också, har inte ätit något vettigt alls idag, är så himla slarvig ibland..

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-11-25 20:41:29 följande:
    Och jag är ju en vecka före dig, men inte förstföderska dock...:-s
    Karttikeya skrev 2010-11-25 20:33:38 följande:
    Buhuhu.. Min karl är på bio med killkompisar och här sitter jag.. Har jättetråkigt och saknar honom och har jätteont i ryggen.. *tycker synd om sig själv*

Hungrig är jag också, har inte ätit något vettigt alls idag, är så himla slarvig ibland..
    Min sambo var på bio igår kväll, men jag tyckte det var skönt att vara lite ensam...
    Han ville ha med mig men jag hade aldrig pallat att sitta i en bio stol i flera timmar...
    Och jag HATAR när min karl är borta om kvällarna.. Är nog sjukt jobbig och klängig just nu, hahaha. Vill vara nära och mysa och känna mig omhuldad mest hela tiden haha. Fast han klagar inte så.. Försöker hålla lite band på mig själv iaf.. Cool
  • Karttikeya
    Viktoria81 skrev 2010-11-25 21:41:06 följande:
    Måste bara berätta att i måndags kom min lilla Joel till världen. Lite tidigare än väntat...i vecka 38+1. Han är världens sötaste Tyst Lycka till alla ni andra med era magar och bebisar!
    Stort grattis! Skrattande
  • Karttikeya

Usch nu klagar jag igen men ryggvärken är INTE nådig i afton.. Bebis trycker ut min urinblåsa ordentligt också så det känns sjukt obehagligt.. Och dessutom finns det inte en enda ställning som lindrar skiten, haha..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)