Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 11:33:35 följande:
    Majorima:
    Jag har den hedliga svenson nässpray haha hmm med mentol
    Åh hu, hur står du ut? Jag tycker den bränner som tusen eldar i näsan hahaha. Nej mentolfritt får det vara isåfall Tungan ute
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 11:40:20 följande:
    Det är härligt ju haha jag älskar mentol i ja cigg innan och sen tuggummi och nu detta haha det e ju livet gumman då vet man att det ger efekt
    Näjj! Du ska inte röka Flört Du kan få använda menthol nässpray om du är snäll, men ciggen slänger du bort Flört

Jag är hungrig, men orkar inte fixa frukost, hoho.
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 11:48:39 följande:
    Tror faktist inte jag kommer att börja heller om jag e ärligt e likom inte sugen alls på långa vägar och det LUKTAR som in i ****** urk !!

Åh jag har ätit gröt som jag själv gjorde
    Kan bjuda på lite med kanel och socker och mjölk 
    Låter klokt. Tänk på så många fördelar du kommer ha av det ^^

Tackar och tar emot! Gröt är gott! Skrattande Godis är godare, dock, hahaha.. Men det är ju fredag så jag kanske får lite ikväll Tungan ute

Min bebis är ju fixerad, borde inte magen sjunka då, haha.. Känner fortfarande väldigt mycket bebis vid mina revben. Den kanske är jättelång Tungan ute
  • Karttikeya
    Emynem skrev 2010-12-03 11:55:10 följande:
    Enligt nya rön så får man inte använda Otrivin Menthol under graviditet. Jag vet dock inte varför, men man kan säkert fråga på apoteket.

Jag använde det dock under min förra graviditet och det gick ju bra! :) 
    fass.se står det bara att det inte ska användas under graviditet som en "försiktighetsåtgärd", vad nu det innebär.. Obestämd
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 12:08:21 följande:
    Men flickor man får igentligen inte göra något alls för det kan vara farligt osv ..
    Som äta potatis der ger canser
    Att en del av godiset innehåller döda lös
    Att röka under graviditeten ger mindre barn
    Att äta skit/snabb mat ger större barn
    Att ja ta spray ger skadliga barn hmmmm vad får man GÖRA då ????
    Fast att röka ger inte bara mindre barn, det kan ge påverkan på hur mycket annat som helst. Vi vet ju hur farligt det är för OSS och då kan man ju tänka sig hur det är för ett litet barn.. Godis, tja, lite döda löss? Gör det något? Snabbmat, vem äter det hela tiden?

Och på fass om just Otrivin Menthol står det såhär: "I beaktande av dess möjliga systemiska kärlsammandragande effekt, skall Otrivin Menthol som en försiktighetsåtgärd inte användas under graviditet." Vågar man chansa eller inte, det är ju upp till dig själv Glad
  • Karttikeya
    Jaya skrev 2010-12-03 12:21:39 följande:
    Jag köpte otrivin nässpray mentol som vanligt i somras när jag va rförkyld, men jag vågade inte använda det.
    Står det att man inte ska använda under grav. så är jag hellre en fegis.

det är så mycket som kan gå fel ändå liksom... Men så är jag nojig över allt, med olika funktionshinder i släkten och alldeles för mycket kunskap om funktionshinder och förlossningsskador.
    Jag skulle inte våga använda det heller.

Ja samma här, ibland "skämtar" jag med sambon om att det är tur att hans sida av släkten är "ren från galenskaper" med tanke på allt som finns på min sida.. Obestämd
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-03 12:12:07 följande:
    Har uppdaterat bildtråden. NUUU växer min mage, äntligen
    Ja verkligen, så "fyllig" den ser ut nu. På ett "bebis-har-växt"-sätt menar jag nu, hihi. Hjärta
  • Karttikeya
    Jaya skrev 2010-12-03 12:31:36 följande:
    vanligt galenskap då
    Ja det kommer man nog aldrig ifrån, höhö. På tal om funktionshinder, ADHD är något som "går" i min släkt. Finns både på mammas och pappas sida och min bror har det. Får se om vi "slipper" det eller ej. Inte för att jag tycker det är någon "big deal" egentligen.. Sen har min syster Asperger också, det hoppas jag dock att vi inte för vidare. Är osäker på ärftfligheten där, vet ingen mer i släkten som har det eller något liknande i alla fall. Men man klarar nog allt, det är ju vårat barn det handlar om Glad
  • Karttikeya
    Emynem skrev 2010-12-03 12:35:10 följande:
    Usch är så irriterande att gå med rejäl mensvärk hela tiden... Varför ska det vara så?

Det är liksom hela tiden och så blir det värre om jag får SD vilket jag inte får regelbundet eller jätte ofta men lite då och då.

Det gör ont i ryggen, fram längst ner i magen och ner i ljumskarna... Har satt på mig binda nu för ska ut och handla lite och är rädd för att vattnet ska gå eller nått. Haha, pinsamt!

Men det är bara önsketänkande att förlossningen skulle starta nu, är ju tre veckor kvar till BF så antagligen så är det väl bara kroppen som förbereder sig.
    Suck, suck, suck... 
    Jag är också rädd att vattnet ska gå "offentligt", haha.. Vore ju kul om man satt och skrev tenta och helt plötsligt går vattnet..... Förvånad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)