Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Skola idag då, hurra.. Tungan uteTungan ute Jag kommer somna och snarka så att alla skrattar åt mig! Cool

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-02 10:39:53 följande:
    Yeeey, sitter på akuten.. Pratade med min pappa som e läkare ang min fot. In med dig sa han bara, måste få behandling direkt! Kan vara rosfeber ( fast han använda såklart det latinska ordet jag inte kommer ihåg men som somvanligt låter livsfarligt..)
    Erysipelas menar du Tungan ute Såna hade vi många av på praktiken i höstas. Hoppas det inte är det! Det ska göra djävulskt ont och vara besvärligt som jag förstod det.. Obestämd
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-02 15:01:46 följande:
    Är det någon mer än mig som har dundrande huvudvärk varje dag? Har så ont att jag t.o.m. Har ont i tänderna och så. Mitt bt bara sjunker varje gång jag är hos BM så tror inte jag hunnit få högt bt sen senast men det var ju nästan två veckor sen så det är väl inte omöjligt. Kan man få huvudvärk såhär även av lågt bt eller har ni några andra tankar? Har inte lust att leva på panodil varje dag.
    Jag har faktiskt SLUPPIT min jobbiga huvudvärk under större delen av graviditeten och jag har ändå kronisk huvudvärk sedan innan. Men alla hormoner verkar göra min kropp glad och nu har jag inte ens huvudvärk dag ut och dag in som innan. Vet hur jobbigt det är!

Vad jag vet kan man få huvudvärk av lågt blodtryck också, så det behöver inte betyda att du plötsligt fått högt.
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-02 15:06:51 följande:
    moma: drick massa vatten så ska det nog försvinna utan tabletter om det är det du inte vill ta
    Det enda som hjälper mig utöver Ipren och Alvedon i kombination (när jag inte är gravid menar jag nu) är choklad, höhö... Cool
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-02 15:29:55 följande:
    Majorima: tack för bra svar. Tror det är att det är lågt snarare än högt, men ska till BM på måndag så då märker vi nog om nåt ser tokigt ut. Så trist att ha huvudvärk jämt bara! Skönt att du slipper ju :)
    Ja usch vad det är tråkigt! Får hoppas som linasmamma skriver att det blir bättre när bebis är född, men att det släpper innan också förstås. Kanske ökar ditt blodtryck till "normal" nivå igen (har läst att det är vanligt) så att du slipper huvudvärken (om det nu beror på det). Glad
  • Karttikeya

Jösses vad jag är sugen på tomtegröt med kanel och socker och mjölk.. Tungan ute Mmmmm...

Jag upplever också tryck neråt nu, men den ska ju vara fixerad så det är väl därför haha. Och jag får lite flytningar som ser ut som grön/gult snor emellanåt, men era beskrivningar om slemproppen stämmer nog inte in på det jag har, det är inte så mycket som kommer varje gång. Cool

Hade gärna sluppit ryggvärken jag har och nu är jag i en sån där "trött jämt"-svacka igen. Blä!

Idag är det fredag!

• Karttikeya

Och vatten, allt detta vatten.. Ska bli mycket intressant att se hur mycket som försvinner efter förlossningen i antal kilo... Skrikandes

• Karttikeya
    delifi2 skrev 2010-12-03 11:05:11 följande:
    Min slemmis med William var oxå så i ca 1 vecka sen så en kväll så kom det bara massa ut och då satte det igång.

Den här gången verkar det bara vara vita slemmiga flytningar, segt precis som äl-sekret
    Min har i såfall varit sådan i två veckor nu Tungan ute Så det är en väldigt seg slempropp jag har isåfall Skrattande Inte varje dag dock, kanske var tredje, haha. En konstig en helt enkelt.

Ludicrous; 12 kg är ingenting, det kommer ju rinna av efteråt fort som attans! Cool Jag har som minst gått upp 20 kg nu, har inte vågat väga mig de senaste dagarna.. Skrikandes

Har nackspärr och en irriterande huvudvärk idag också, det är helt enkelt en helt underbar fredag! Och när tusan ska snoret försvinna från mina bihålor?! Skrattande
  • Karttikeya

Är väldigt beroendeframkallande med nässpray dock. Fast om ni använder den där vad heter den.. Den som bara är koksalt i princip, ska det inte vara lika beroendeframkallande. Glad

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 11:26:05 följande:
    Haha ta en vattenkanna och hälla koksalt från första näsbörre till att det kommer ut från den andra
    Ja eller så köper du Renässans nässpray på apoteket Flört
Svar på tråden December Bebis 2010 :)