• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-18 14:38:30 följande:
    Haj! Förstår att du blir orolig men det behöver absolut inte vara någon fara! Det är många som blöder lite i början, och så länge det är brun eller rosa och inte gör ont samt små mängder så ska det inte vara någon fara som jag förstått det. men ring gärna och hör med BM eller 1177. Håller tummarna för att det slutar bums så du slipepr oroa dig!!
    Jag ringde 1177 igår och dom sa att dom inte TRODDE att det var ett missfall eftersom det inte kom färskt blod eller gjorde ont men dom sa att jag skulle ringa BM på måndag och höra vad dom säger.

Jag har ju en historia med blödningar sen förra graviditeten, blödde kompiösa mängder med sonen, rena forsblödningarna av färskt blod och det var ändå aldrig någon fara med honom så därför så trodde dom att jag kan få något liknande den här vändan med.

Med det som oroar mig lite är att jag vill ju absolut inte att dom ser mina "flytningar och ev blödningar" som ofarliga bara för att dom var det förra gången.
    För vem vet, denna gång kanske det är någonting allvarligt.

Kan inte komma ihåg att jag hade bruna flytningar med sonen i början DOCK fick jag min mens, så det är väl nästan värre... Haha

Vill så gärna ha det här barnet, men skulle jag få MF så skulle jag bara försöka en gång till.
    Skulle inte gräva ner mig i det, då är det ju antaligen så att det var någonting fel på just detta embryo...
  • Emynem
    Juvel skrev 2010-04-18 14:43:59 följande:
    Precis som jag, kommer när jag torkar mig... Svårt att inte oroa sig ju men jag hoppas hoppas att det är heeeelt ofarligt för oss båda!!
    Ja, jag hoppas också!

Har du ont? Hur mkt kommer det? färg?
  • Juvel
    Emynem skrev 2010-04-18 14:45:50 följande:
    Jag ringde 1177 igår och dom sa att dom inte TRODDE att det var ett missfall eftersom det inte kom färskt blod eller gjorde ont men dom sa att jag skulle ringa BM på måndag och höra vad dom säger.Jag har ju en historia med blödningar sen förra graviditeten, blödde kompiösa mängder med sonen, rena forsblödningarna av färskt blod och det var ändå aldrig någon fara med honom så därför så trodde dom att jag kan få något liknande den här vändan med.Med det som oroar mig lite är att jag vill ju absolut inte att dom ser mina "flytningar och ev blödningar" som ofarliga bara för att dom var det förra gången.För vem vet, denna gång kanske det är någonting allvarligt.Kan inte komma ihåg att jag hade bruna flytningar med sonen i början DOCK fick jag min mens, så det är väl nästan värre... HahaVill så gärna ha det här barnet, men skulle jag få MF så skulle jag bara försöka en gång till.Skulle inte gräva ner mig i det, då är det ju antaligen så att det var någonting fel på just detta embryo...
    Man får tänka så, naturens sätt att göra sitt så att säga. Jag blödde också lite med dottern men kan inte komma ihåg att det var så här tidigt... Men jag kan ha förträngt. hoppas din BM tar dig på allvar, själv har jag kontaktat min gynekolog och ska dit igen på torsdag, lååååång tid dit dock!
  • Mopplis

Håller tummarna för er!

Kneel before thy master, som jag brukar säga
  • Emynem
    Juvel skrev 2010-04-18 14:49:48 följande:
    Man får tänka så, naturens sätt att göra sitt så att säga. Jag blödde också lite med dottern men kan inte komma ihåg att det var så här tidigt... Men jag kan ha förträngt. hoppas din BM tar dig på allvar, själv har jag kontaktat min gynekolog och ska dit igen på torsdag, lååååång tid dit dock!
    Hur långt gången är du?
  • Juvel
    Emynem skrev 2010-04-18 15:03:35 följande:
    Hur långt gången är du?
    Typ vecka 4 (4+4 idag tror jag).
    Emynem skrev 2010-04-18 14:48:58 följande:
    Ja, jag hoppas också!Har du ont? Hur mkt kommer det? färg?
    Jag har som molvärk i mage och rygg och lite ömma bröstvårtor... Mår lite illa till och från och "seg" liksom. Jag får lite brunt, ibland rött på pappret när jag torkar mig, svagt inte rent blod utan mer utblandat så att säga. Kommer då jag har gjort nummer 2 och ibland även annars. Det är jättelite som kommer, en gång kom det i trosan, som en tioöring knappt. Det var i tisdags.

Du då? Hur långt gången? Såg att du inte hade ont, inget alls?
  • Emynem
    Juvel skrev 2010-04-18 16:14:38 följande:
    Jag har som molvärk i mage och rygg och lite ömma bröstvårtor... Mår lite illa till och från och "seg" liksom. Jag får lite brunt, ibland rött på pappret när jag torkar mig, svagt inte rent blod utan mer utblandat så att säga. Kommer då jag har gjort nummer 2 och ibland även annars. Det är jättelite som kommer, en gång kom det i trosan, som en tioöring knappt. Det var i tisdags. Du då? Hur långt gången? Såg att du inte hade ont, inget alls?
    Jag är på 4+3...

Jag får brunt på pappret hela tiden. Men jag måste "ta i lite" när jag torkar.
    Jag talar inte om våld, men att man får trycka pappret upp mot hålet för att det ska synas om man inte varit på toa och "tryckt på lite" själv så att säga.
    Jag fick lite i trosan i dag, några små fläckar här och där bara.

Nej jag har inte ont alls, har bara den vanliga svaga "mensvärken" som man haft hela tiden och jag känner att det spänner och "drar" i brösten hela tiden fortfarande.

Tog ett nytt graviditetstest idag som visade ennu starkare än tidigare, så det verkar ju stegra med hormonerna iaf.
    Så hoppas att flytningarna är ofarliga och slutar snart...
  • Emelle

Hoppas det inte är någon fara med er som blöder.
    Jag blödde som sagt brunt ganska rejält under ett par dagar med min yngsta son och det gick bra endå!

Emynem skrev 2010-04-18 16:19:46 följande:
    Jag är på 4+3...Jag får brunt på pappret hela tiden. Men jag måste "ta i lite" när jag torkar.Jag talar inte om våld, men att man får trycka pappret upp mot hålet för att det ska synas om man inte varit på toa och "tryckt på lite" själv så att säga.Jag fick lite i trosan i dag, några små fläckar här och där bara.Nej jag har inte ont alls, har bara den vanliga svaga "mensvärken" som man haft hela tiden och jag känner att det spänner och "drar" i brösten hela tiden fortfarande. Tog ett nytt graviditetstest idag som visade ennu starkare än tidigare, så det verkar ju stegra med hormonerna iaf.Så hoppas att flytningarna är ofarliga och slutar snart...
    Jag testade med ett till idag
    Kom upp superstark direk, mycket starkare än kontrollstrecket så min hormoner stegrar nog med som dom ska *pust*
  • Jenny10

Hej flickor!

Jag fick ju ännu ett mf bekräftat igår vid vul, kändes inte som en stor överraskning direkt då jag blött i en vecka. Började med bruna strimmor på pappret, inget i trosorna eller så utan bara vid toabesök, inget ont alls och inget rosa eller rött.
    Efter två dagar fick jag dock mer ont och var tvungen att lägga mig med värmedyna, inget blod i samband med det utan bara molande/ isande värk.
    I fredags, femte blödningsdagen, fick jag kraftigt ont i ena sidan och fick åka in direkt med misstänkt utomkveds, som jag skrev då gjordes vul som inte såg så mycket men man tog hcg-prover och jag fick ny tid på måndag.
    Igår krampade det rejält i livmodern, inte alls samma smärta som vid förra missfallet utan en ensidig isande kramp som inte släppte. Åkte in igen, nytt vul och nya hcg-prover, inget på skärmen utan bara blod. Hcg-nivåerna låg på samma som i fredags, 85, men borde ha dubblats och ligga nånstans mellan 100-600 så det verkar som om graviditeten avslutades då jag började blöda trots att jag inte hade ont.
    Jag har ju nu fått två mf på raken i v5+3, inte så kul, men då jag läser om embryots utveckling så fattar man ju att dom inte var livsdugliga. Vid precis den tiden anläggs nämligen alla inre superviktiga organ som lever, njurar, bukspott och liknande och det är väl då kroppen stöter bort ickefunktionella ägg.
    OM det ens blir nån mer gång, känner mig inte såå sugen längre, så kommer jag vara ett nervvrak mellan bim och typ v10.

Blir det aldrig nån mer bebis?
  • Emynem

Jag har börjat blöda lite nu... Så nu är det bara att vänta och se!

Men jag är inte deppig, lite besviken men jag tänker absolut inte deppa ner mig i det här utan tänker hoppa på nästa tåg istället!!! :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)