• Emelle

December Bebis 2010 :)

Godmorgon!!

Åå jag är avis på er som känner så mycket förvärkar osv.
    Jag känner mycket mindre nu än för en vecka sen. Visseligen sover jag bättre om nätterna, vilket är jätteskönt. Men samtidigt så tror jag att jag kommer få vänta tills efter nyår på vår flicka....
    Och det vill jag ju verkligen inte!

Ville ju helst ha henne här till i jul, iallafall på nyår...
    Vill ju så gärna ha en 2010:a

Jaja, ut kommer dom ju förr eller senare....för oss alla!

Lyckliga er som kommer ha eller redan har era små!
    Vilken härlig jul det kommer bli!

• Emelle
    Jaya skrev 2010-12-05 14:15:52 följande:
    Gode gud, det spänner i magen konstant, typ stark molvärk och jag känner mig lustig och illamående. Usch, det är något som jag inte känner igen ..
    Precis så känner jag med. Fast jag är spyfärdig...
    Tror jag håller på att bli mer sjuk. FAN!
    Genomförskyld räcker ju!!
    ondar skrev 2010-12-05 15:49:29 följande:
    Fattar era barns pappor allvaret?
    Till viss del. Sen tror jag faktiskt ALDRIG att en man kan sätta sig in i alla hormon påslag, irritation, trötthet, sömnsvårigheter osv en graviditet innebär.
    Att sen ha en jävla morsa som smäller på med bra kommentarer gör ju männen...ännu smidigare!
    Blä!
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 15:24:50 följande Håller tummarna för dej att du får som du vill, det fick juh jag så hoppas du med får det!!
    Tack!! Solig
  • Emelle

Kikar bara in då jag precis hörde av ÄlskarNova.
    Hennes vatten gick i morse 04.20 och hon är nu inskriven på förlossningen och "vankar" omkring som hon själv säger.

Hon bad mig hälsa er alla!!

• Emelle
    Jessika82 skrev 2010-12-05 20:23:20 följande:
    Jag har glömmt att skriva om min förlossning....

Jag var ju in 3gånger innan vilgot bestämmde sig för att komma.

Var in på lördagen och trodde att vattnet hade gått... Men det var bara vattniga flytnigar.

På söndagen fick jag kraftiga värkar åkte in till möndalssjukhus. Bm sa att det skulle bli bebis... Och vi fick ett rum, kom in och såg badkaret och sa direkt att den där vill jag pröva. Och det gjorde jag, och vid det här laget hade både jag och sambon märkt att våran bm var lite konstig hon gick och prata för sig själv osv. Då bestämde vi att vi ville byta men det var nästan skiftbyte. Nästa bm var bra, hon tog genast upp mig ur badet för bebisen hade höga hjärtljud..... Värkarna var nu som bårtblåsta. Jag fick en sovdos och morfin för att få sova och se om värkarna fortsatte dagen efter. Inga värkar på måndagen bara att åka hem igen. Väl hemma så sov jag nästan 15h i sträck. Var helt slut.

Tisdagen så vaknade jag kl 05 och hade lite små värkar inget farligt ont. Sen på kvällen la jag mig vid 22 sambon satt uppe till kl 00 sen kom han ner för att sova då hade mina värkar till tagit men försökte sova men det gick inte, kl blev 01 jag gick upp och la mig på soffan, värkarna gick att uthärda.

Kl blev 02 och nu var värkarna kraftiga, jag gick ner till sambon och sa nu är det dags, då fick man till svar GÅ och sov... Jag gick upp igen och försökte att andas igenom värkarna gick knappt. Då ringde jag fl och de sa att jag skulle komma in igen. Jag gick ner till sambon och sa jag åker in nu, svar: klarar du det själv??? Nej säger jag, då säger sambon då måste jag köra ja säger jag, vad ska vi göra av våran son, vi får väcka han och ta med honom. Sagt och gjort vi åker in... Ringer min mamma 03.30 och säger vi är på väg in på förlossningen. Ska jag åka säger mamma ( hon ska åka från trollhättan )

Väl inne så sätter de ctg och börjar göra en kurva, lite frågor , då ska jag läsa din journal vill du ha något att dricka? Ja säger jag, hon går ut hämtar saft kommer tillbaka då har jag så ont och hon ser det. Bestämmer sig för att undersöka mig öppen 5cm, gör hål på hinnorna och på några sekunder är jag öppen 10cm jag känner huvudet sjunker ner... Jag får panik och känner att jag klarar inte det här, bm tar kontakt med mig och säger det går jätte bra. Jag känner mig bajsnödig säger det och då får man till svar det ska kännas så. På 2st krystvärkar så är sonen ute ca10min.

Säkert glömt något.
    Härlig berättelse. Sådär snabbt och lätt önskar jag mig min förlossning!!
  • Emelle

Gud så många som är på gång nu!!
    Härligt!!

Själv mådde jag ju dåligt igår, har sovit rel bra i natt. Varit hos en väninna hela fm och mått bra men är nu hemkommen och får då med en ggn ont i magen. Som seg mensvärk...
    Det är ju fan att man inte får ha en hel dag som är bra någon gång...

På torsdag är det ju hinnsvepningstid för oss, håller tummarna för Saliva123 idag.Är nyfiken på hur det går för hene nu!!

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-06 15:01:45 följande:
    Emelle: Vet du om älskarnova skulle föda i västervik eller inte?
    Ja hon var här (så uppfatatde jag det, hon sa inte att hon var i någon anna stad iallafall) igårkväll, men sen ahr jag inte hört något mer...
    Momalicious skrev 2010-12-06 14:33:06 följande:
    ÅÅÅÅH det känns lite som "alla andra" får bebis men inte jag. Vet att inte alla andra är på G men usch vad trist det känns att vara sist typ. Är rätt inställd på att det inte blir bebis förrän januari iaf..Eller hur, så jäkla typiskt att man aldrig får må bra en hel dag! Alltid är det nåt.
    Jag mår också illa till och från. Skitjobbigt! Jag kan stå ut med att vara gravid i över en månad till men då vill jag iaf få må bra känner jag. Tyvärr får man ju inte bestämma själv.

Jamen precis, ska vi få vänta tilsl nyår kan vi väl få bra dagar dit iallafall.
    Skönt att det inte bara är jag som känner mig sist ut...vi får kämpa ut de sista dagarna tillsammans
    MFJG skrev 2010-12-06 14:28:53 följande:
    Varför gör era BM vagninal undersökningar på er och kollar tappen osv? 
    Min BM gör en undersökning för att jag ska få en hinnsvepning om jag är mogen för detta då...
    Emynem skrev 2010-12-06 14:38:49 följande:
    Idag är jag skit depp! Är stor som en val, har ont, kan inte sova, lagt på mig mkt vatten osv.
    Och idag var dagen då jag skulle fått en hinnsvepning MEN min bm var hemma med VAB så nu får jag inte en
    fören den 16.e...

Suck! Vill ha ett slut på detta nu... Men icke.
    Sf måttet var idag iaf 34 cm så bebisen följer sin kurva, är i v.37+2..

Nej men gud så jobbigt när man ställt in sig på något. Tills den 16:e är det ju långt om man väntar på något sånt...
  • Emelle

Hejja hejja ni med värkar...Undra om någon av er liter och pressar ut nån minibebis nu?? *spännande*

Momalicious skrev 2010-12-07 00:37:48 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av att ha för lite fostervatten? Det gör nämligen ONT när han rör sig och det har det aldrig gjort innan så antingen har han vuxit jättemycket på två dagar eller så har jag lite vatten. Eller nån annan förklaring men ja, jag vet inte.
    Jag har ju haft för lite vatten en av grav. Då kände jag inte så, men därimot har jag en kompis som kände att rörelserna var"strävare" och annorlunda och då hade hon för lite vatten när dom kollade efter.
    Ring och hör om dom vill kolla dig, el säg till vid nästa BM besök om det är snart!
    Jag har ju precis varit på vattenkoll, och jag hade alldeles tillräcklig. MEN ondare gör det verkligen när bebis rör sig och knökar runt därinne. Dom väger ju en ca 3 kg nu våra små klumpar trots allt!!

2 barns mamma 84- Lycka till idag!
  • Emelle
    Ninnie81 skrev 2010-12-07 08:00:54 följande:
    gu  nu ploppar bebis efter bebis ut...skulle va kul om vi kunde göra en fortsättningstråd oxå.
    Tror vi sa att vi fortsätter att skriva här i tråden även när bebisarna fötts.
    Iallafall tills alla kommit ut!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)