• Emelle

December Bebis 2010 :)

Nuuuu får jag vara med här också Jippie!!!

Testade med Äl när jag var hemma på lunch. Starkare stegring än igår.
    Då tog jag ett grav.Svagt svagt svagt, men

POSITIVT!!!!
    ÄL+10

Å herregud vad jag är överlycklig och livrädd på samma gång.
    På första försöket efter MA.t som vi hade i början av Februari.
    Måtte det nu gå vägen...
    Vi är överlyckliga sambon och jag!

Kände det på mig!
    BF på JULAFTON!!

Skriver mer när jag slutat jobba!!

• Emelle

2 barns mamma84

Beklagar verkligen, MEN det är ju tidigt som attan du testat. Vänta lite innan du ger upp. Jag har ju själv ett supersvagt streck så jag bli nästan nervös...

Känns skönt att ha hamnat i en tråd där fler blivit gravida efter att ha haft MF/MA.
    Jag tror det blir en speciell graviditet med kanske mer oro nu då man väl vet vad som kan, men absolut inte får, hända!

Jag är ju bara i v. 4 än så det är ju lååångt kvar till man får se sin lilla.
    V.7 är vi lovade VUL vid ny graviditet efter MA.

• Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-09 17:42:57 följande:
    Oj då här är det verkligen aktivitet, härligt!!2barnsmamma; Ge inte upp än, jag tog själv test med Testlagret på äl+7 och fick svaaagt streck (bild finns) och sen höll jag på varannan dag men fick inget annat än supersvaga streck som bleknade bort efter att dom torkat. När jag tittar på dom nu så syns nästan inget om jag inte letar. Jag väntade tills äl+13 (pga missfallet vet jag ju inte när mensen skulle komma så jag räknar från äl) med att ta ett CB digitalt och tog då ett med veckoindikator för att se när det hände. Du har ju inte bim förrän flera dagar bort så det är säkert alldeles för tidigt! Min erfaranhet säger att Testlagret ger tidigt tidigt svar medans CB och andra "lyxtest" inte ger svar förrän du har gått över bim.Lycka till!
    Vad skönt att höra att dina test också visat så svagt men att du sen fått bra svar på ett digitalt!!
    Jag har testat med ett till test nu och fått ännu ett positivt resultat så jag är inte osäker längre.
    Jag är nog verkligen GRAVID
    Ska testa med digitalt i början av nästa vecka...

Har ju fortfarande inte testat med mogonurin ens, så det verkar ju bra att jag fått + i allfall, eller hur!
  • Emelle
    Malin o Henke skrev 2010-04-09 19:19:01 följande:
    STORT GRATTIS!!!! Hoppas att det verkligen stämmer!!! O det gör det SÄKERT om du fått så många positiva svar idag!! O om du sen testar med morgonurinen o oxå får plus, då är det ju 100%!!!!TREVLIG HELG!!!//Malin
    Ja nu när vi tog ett till som visar samma svar känner jag mig mycket säkrare!!
    TAck tack
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 20:25:47 följande:
    GRATTIS!! gud så kul o varmt välkommen!!Har du ringt mvc och fått inskrivnings tid??? jag vill med göra ett VUL...efter mitt MF,så man vet lite mer!!! har inte ringt till mvc än!! tänkte vänta lite!Testa inte med CB digital för tidigt för det gjorde jag och de e inte alls lika känsliga som vanliga CB. JAg testade med de en gång och fick neg,men pos på vanligt!!!
    Tack!!

Nej jag har inte ring MVC än.
    Kommer göra det i nästa vecka.
    Vi har blivit lovad av vår gyn läkare som vi hade under MA att vi skulle få tidigt VUL runt vecka sju  när vi blev gravida igen.
    Det känns jättebra.
    Man kommer nog oroa sig mycket mer den här ggn!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 20:35:08 följande:
    vad har du för gravsymptom??
    Jag har väldig värk i magen  i mellanåt. Det bränner och drar, men det känns positivt för så har jag kännt i början av tidigare graviditeter.

Jag mår illa när jag inte ätit och blir åksjuk i bilen

Trött trött trött

Lite mer kissnödig

Ömmande bröst vilket jag är förvånad över då jag ALDRIG haft de under mina tidigare graviditeter!!
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-09 20:28:01 följande:
    Jag kan nog tycka att jag fått tidigare och säkrare resultat med Testlagrets billigaste stickor än med dyrare test som till exempel CB/ CB digital och CB digital med veckoindikator. Anlednignen till att jag tog ett sånt den här gången var att jag ville veta när ägget blev befruktat så det inte var mf som gav fejkresultat.Jag fick ju positivt med Testlagrets stickor redan äl äl+sju, jag tog morgonurin och fick svagt streck men då jag aldrig någonsin fått s.k spökstreck på nån sticka oavsett märke under dom tre barn vi försökt få till (och det är mååååånga test!!) så tvivlade jag aldrig på att det var positivt.Vad tycker ni andra? Är det vanligt med spökstreck? Eller är det kanske så att man får utslag på graviditeter som aldrig fullföljs av kroppen, tydligen är det ganska vanligt med tidiga "missfall" som liksom aldrig blir mer än en befrukting som gick snett, som man ser för att man tar testet tidigt?Är jag helt ute och cyklar?
    Jag har heller aldrig fått spöktest under de många år jag varit i bebisverkstan (det här är ju mitt fjärde barnet jag väntar i min sjätte graviditet)

Testlagret verkar ju ha känsliga och väkdigt bra test tycker jag. Första ggn nu jag använder dom!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 22:09:41 följande:
    Ne tjejer nu ska jag lägga mig,upp o jobba heeeeeeeeela dagen!!! Kikar kanske in på rasten el på kvällen då jag slutat jobbet o se om ni skrivit nått
    Ha en härlig jobbdag!
    Själv är jag LEDIG hela helgen!!
    Sköönt!!

Vad jobbar du med?
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-09 22:42:36 följande:
    Var det nån mer som såg "Solsidan" ikväll? Dom födde ju sin bebis och jag kände hur längtan bara exploderade i mig! Även om det är djävulskt och något jag ville ha dödshjälp för båda gångerna så är det ju så fantastiskt!! Jag kan till och med längta efter smärtan, den liksom driver en framåt och känslan av att kämpa framåt ihop med sin bebis är helt enorm. Vi har så mycket att se fram emot flickor!
    Jag såg det. Och det är ju underbart.
    Jag blir sån att jag läser allt jag kommer över och ser ALLA förlossnings program.
    HÄRLIGT!!

Visst har vi massor att se fram imot!
    Och den här ggn ska det gå bra för mig...Är så jävla rädd för ett nytt MA (eller MF såklart)
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-04-09 22:42:34 följande:
    Hej alla blivande mammor!!La till mej i BF listan!Känner som endel andra lite oro för att jag inte mår sämre Ömma bröst har jag haft vid denna tidpunkt med mina andra två men inte nu...jätte trött är jag & det var jag med andra med. Mår lite illa då & då på kvällarna, inte gjort innan. Kissnödig som med första. Men allt är nog som det ska...men oron finns juh alltid där i bakhuvudet. Men får se positivt framåt
    GRATTIS; när har du BF?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)