• Emelle

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:17:47 följande:
    en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 
    Vi får inte med oss papper om jag minns rätt, det finns i något datasystem om jag inte tar fel.. Samma för er kanske?
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-08 13:20:07 följande:

Vi vet nu även vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne och jag längtar ännu mer efter att få träffa lilla bebis på riktigt!!!!

Näää!! Vad var det för något då?? En lillebrorsa??
  • Emelle
    linasmama skrev 2010-12-08 15:38:54 följande:
    Nu är vi hemma med "lill"prinsen.. Han föddes 18.57 i söndags, vattnet gick 16.30 så förlossningen tog 2½ skit jobbiga timmar bara.. Han vägde 5135 g och var 54 cm lång, en riktig dunderklump! Lägger upp bild om en stund..
    Grattis.
    Vilken stor kille!
    Ser fram mot kort. Härligt att vara hemma va?
  • Emelle

är det någon av er som fått el minns sen tidigare förlossningar att man har mer ont på en sida.
    JAg har mera ont på hö sida.
    Känner som om det KAN vara lite förvärk över det...Jag ligger bara i sängen nu...Gör oont när jag står...

• Emelle

Ja det är helt knäppt att man glömmer och blir så osäker...trots att jag väntar fyran jag med ananlyserar man ju ALLT nu.
    Jag har ju SD och ev nån svag förvärk som det är nu. Är ju absolut inte riktiga värkar...Känns alldesels för lite och för sällan.

Men det är stor skillnad mot innan. Och så fort jag rör mig i princip så blir magen STENhård! Ska bli roligt hos BM i morgon!

• Emelle
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 17:46:44 följande:
    Jag trodde också att jag var nöjd med mina, som har hunnit bli tonåringar, tills jag träffade mannen i mitt liv som längtat efter barn i många år och försökt med sin fd sambo utan resultat (som tur är nu )

Eftersom jag redan var 38 år när vi insåg att det var allvar tog jag snabbt ut min spiral för vi tänkte att det skulle ta lite tid - men lille Charlie blev till direkt

Och till vår stora glädje blev jag gravid direkt igen när Charlie bara var fyra månader trots att jag helammade
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 17:43:44 följande:
    *ler*
    Det här e MIN 3e, men min sambos 1a.....Jag sa egentligen från början att jag inte ville ha fler än de 2 jag redan hade, MEN*ler* efter att ha gått igenom 5 år, varav 2 som sambos, så ville JAG mer än gärna dela hela nöjet med att göra ett liv tillsammans
    Kan ju inte NEKA honom det livet går ut på, så...jag tog ur min piral, å blev gravid efter ett år

Har frågat om han önkar sig FLER än denna tösen, men får ett NEJ...stackarn har fått ta ALLT här hemma sedan i sept, pga foglossning, klarar knappt av att stå så länge att jag kan laga mat......Är evigt tacksam över att mina 2 killar gillar sin bonuspappa å han dem så mycket som de gör, annars skulle situationen bli ohållbar här....
    MEN nu e de BARA sluttampen kvar...max 3 veckor typ, å sedan har vi ett nytt liv framför oss=) 
    Haha, så härligt att läsa.
    Jag var ju gravid med min trea när jag träffade mannen med stort M!!! (Seprarerade från mina barns pappa under tredje graviditeten)
    Han hade två barn sen innan och jag fick då mitt tredje som haft min nuvarade sambo som enda manliga förebild och inte bott permanent med sin bio pappa alls.

Vi var såå klara md barn. Särskilt jag.
    Men sakta och säkert började gemensam bebis tankar växa och när vi väl bestämt oss efter ett par år så känns det som det häftigaste någon av oss gjort, trots alla syskon vi redan satt till världens. Världens finaste barn.
    Men för oss båda så känns det som första ggn man verkligen gör det endbart av KÄRLEK och på ett, även om mina tidigare barn är välplanerade och inga "misstag" väldigt efterlängtat och gemensamt gjort sätt.
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-08 20:57:37 följande:
    Är alla ( som fortfarande är gravida:P) färdiga med inköp och sånt?? Vi har inte monterat ihop sängen än o folk (inklusive sambo )verkar tycka att jag är dum i huvudet som vill göra det.. Är i 36+3 idag...
    Japp, här är allt klart!!
  • Emelle
    MFJG skrev 2010-12-08 21:41:42 följande:
    Vår hund är ett plåster. I do wonder why? Kolla bild på min blogg ;) 
    Ja men det där tror jag stenhårt på!! Djur känner av saker innan de sker. Värkar/vattenavgång inatt för dig min sköna!!

Söta ögon han har med, hundkraken
Svar på tråden December Bebis 2010 :)