Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-08-25 15:37:32 följande:
    idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 
    yes ska oxå nu på måndag då är jag i v 25 och näst gång var V29 då man ger blodprov å så för andra gången....
  • Sandragumman
    Ninnie81 skrev 2010-08-25 18:55:06 följande:

Saraklippan: va kul med en liten kille. blir lite avis vill oxå veta men nu var sambon såå bestämd så de får vi se när han/hon kommer. sj tippar ja på en kille till och gubben på en tjej.

har skrivit upp när vi tror den ska komma i min almenacka. blev datum, kön, vikt och längd.

i morse vaknade jag av att ja hade sånn kamp i magen. skulle vända mig från sidan till rygg och de gjorde så ont. fick som andas igenom smärtan. sambon kom hem precis från jobbet och fråga om ja hade börja få verkar. är andra gången de händer. INTE skönt allt.  funderar om de är bebis som ligger konstigt eller va de nu kan vara

i morgon ska ja till BM. hoppas allt ser bra ut. har inte haft så bra svar de sista gångerna. sen verkar min magen ha dragit på sig nån bakterie eller rent av magkatarr, men super mysigt att få lyssna på bebis och mäta magen.

är de för tidigt med förverkar? kan man inte få sånt...
  • Sandragumman

Jag jobbar som spring/tim vikarie inom hemtjänsten och har inga som hellst garantier på jobb vilket jag tycker är trist, jag deltid stämplar iof mm.....
    Så jag kan inte söka nå HP om de skulle behövas, så nu har jag fått begränsa och saga att jag inte kan ta längre vik är 6 timmar.

Testade 8,5 timma men de blev totalt för mycket för mig, sen prövade jag 7 timmat men de var oxå på gränsen, så nu håller jag mig till 6 timmar så länge de går men de gör ju oxå att de blir begränsat med jobb för mig när man inte kan ta allt....

trist de här, för man vill ju iaf ha en liten inkomst

• Sandragumman
    ondar skrev 2010-08-26 10:34:49 följande:
    Är samma här så ska prata med läkare om sjukskrivning istället. Har jobbat 6timmarspass hela sommaren men det är mer än vad kroppen håller för egentligen. Det är långt mellan vårdtagarna också o vi går inom vår hemtjänst så jag hoppas vekrligen att läkare + FK accepterar det här:/
    ja vi går oxå mellan vårdtagarna och de gör de ju jobbigt.
    och hos oss har de ändrat system under sommaren att de har blivit dubbelt så stressit, man har verkligen inte tid att sitta ner och vila nå och dessutom har man inte tillgång till toa när man skulle behöva det.....

och de är ju allt springande och all stress som begränsat ens tider till jobb tyvärr....
  • Sandragumman

hahaha nä men jag har lyckats få mer sendrag i fötterna på kvällarna när jag lägger mig i sängen

• Sandragumman
    skogsbollen skrev 2010-09-01 13:21:46 följande:
    Hej tjejer!
    Evigheter sen jag var inne här... är nog inte ens ihågkommen :) Men gravid är jag, med BF 23:e december. Kan omöjligt läsa ikapp nu, men vore kul att veta hur ni har det. Så jag ställer en generell fråga, så får ni svara om ni vill. Hur är det med er och vilken vecka är ni i nu?

Själv har jag snart gått 24 hela veckor och jag mår helt ok. Vi väntar andra barnet och jag måste säga att första graviditeten var ändå en barnlek jämfört med denna, eller snarare var det så att den var oförskämt enkel. Jag kände knappt igen några av alla krämpor och symptom som många FL-tjejer diskuterade, förutom det tidiga illamåendet och tröttheten. Men den här gången är jag verkligen jättegravid. Inte för att jag tror jag har mer symptom eller krämpor än nån annan, utan det är snarare det nomala, men den här gången är de kännbara och det är ovant. Andfåddhet, foglossningskänningar, halsbränna mm. Dessutom känner jag mig gravidare än jag nånsin gjort. Inte ens dagen före sonens förlossning kände jag mig så här gravid, och då är jag bara i vecka 24 ännu. Huhu!

@Er som inte väntar första barnet:
    Känner ni igen er i att allt går så mycket fortare den här gången? Man blir bredare fortare, magen växer fortare osv? Kroppen hinner lixom inte med? 
    Ja välkommen tillbaka då...
    Jag är i V 25 och känenr som dig detta är mitt andra oxå..... mycket mer symptom nu än med första och tiden bara springer iväg.... hahhhaha

Idag fick jag veta att jag skulle få börja "vattengympa" för gravida... de börjar den 20sep och håler på till 13 dec så då har man nå att göra på måndag eftermiddagarna.... hhahaah

HAr en nerv i kläm i jumsken men barnmorskan blev rädd att de var jumskbråck som man tydligen kan få när man är gravid så är de inte bättre tills på fredag så ville hon att jag skulle gå till läkare..... känns lite knasigt att när man ibland bara "tappar ett ben" de viker sig så man håller på drutta omkull....
    får väl se hur de blir
  • Sandragumman

Äää jag skulle oxå vilja göra köns ul men sambon vill inte veta och jag skulle nog garanterat försäga mig. Men de kan ju samtidigt bli jätte spännande att inte veta:) splittrad

• Sandragumman
    ondar skrev 2010-09-02 19:24:38 följande:
    Ni som har köpt spjälsäng osv "redan", när sätter ni upp den? Har någon redan gjort det?
    Min spjälsäng kommer imorrn, det tar emot att sätta den nere i ett "smutsigt" förråd tills bebis kommer så det känns mer rätt att sätta ihop den då å ställa den på plats men det kanske är knäppt att göra det tre månader i förväg?Skäms Jag kommer inte bädda i ordning den såklart för de sängkläderna hinner ju bli dammiga innan de ska användas.

Tänker på "hur det ser ut för andra". Har redan fått en del hånleenden för att jag i princip e klar med inköpen så folk skrattar väl ihjäl sig om spjälsängen kommer upp nu?!
    *försöker att inte bry sig*
    {#emotions_dlg.flower}
    Hahahahah ja jag har redan satt i hop min....
    gick in i en sådan "boa" period för en stund sedan så jag var bara tvungen men just nu står den mest i vägen...hahhaah men jag har den stående i sovrummet redan! så i så fall e du inte ensam
  • Sandragumman

Jag tror oxå att de är lättare att klä på för mycket, bättre att inte ha för tjockt:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)