Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-28 20:24:17 följande:
    Tjohooo!!

Kikar in läser ikapp och bjuder er på varsitt glas....med glögg, saft, fanta lemon, julmust eller vad än som er faller i smaken.
    Idag firar jag att jag jobbat för sista ggn på väldigt länge!!

SKÅL TJEJER!!!  Skål
    skålar med ett STORT glad jordgubbssaft och en kopp glögg!!Skål

STORT grattis!!!
  • LillSnurr82

Vet att det kanske tagits upp förr men funderar på om det kanske är min slempropp som börjar släppa..
    Mina flytningar har ändrat karaktär ibland.. Kommer som snorliknande lite ljusgrön/gula klumpar.. Dom vanliga flytningarna har i stort sett upphört helt från att behöva gå med trosskydd för att det har kommit så pass mycket förr tills nu inget alls förutom dessa snorliknande grejerna..

Har även börjat få sammandragningar/förvärkar som gör ont.. Innan har det bara stramat liksom...

Är ensam hemma, sambon jobbat kväll... så har ingen att diskutera med.. Rynkar på näsan

Ville nog bara skriva av mig lite och hoppas att nån kanske kan/vet nåt om detta...(?)

Är i vecka 35 (34+1) kan jag väl också säga..

Hoppas att alla har en trevlig lördags kväll.. själv sitter jag här ensam med hunden plus mor & fars hund som jag är hundvakt åt.. sambon jobbar som sagt kväll.. Hoppas att hundarna kan hålla sig tills han kommer hem vid 21.30 för jag orkar/klarar inte av att gå ut med bägge två samtidigt Rynkar på näsan Sen gillar jag inte att gå ut på kvällen när det är mörkt och man är höggravid.. man vet aldrig vad man stötter på för folk ute.. Är ju inte direkt så man kan springa i från otäcka personer just nu.. hehe..

Skit på tv är det också.. Gråter

• LillSnurr82
    ÄlskarNova skrev 2010-10-30 18:15:32 följande:
    Ninnie81: låter härligt att det går så bra för er!  

Stefanie: Nej, ska inte vaccinera mig. Tog svin-vaccinet förra året och hoppas det räcker. Du då? 
    Tog också vaccinet förra året och hoppas att det räcker som skydd även i år.
  • LillSnurr82
    Sandragumman skrev 2010-10-30 20:54:58 följande:
    Jag har som tidigare nämnt oxå massa knasiga flytningar!
    har haft gul/gröna och rikliga flytningar närstan hela graviditeten, har oxå förvärkar men tror inte på nått sätt att de är nån slempropp!
    Jag vet att slemisen kan ha olika färger men oftast är de väl en ganska tydligt liten gelklump och ganska ofta lite blod i sig (blodstrimma)
    Jo har också haft rikliga flytningar hela grav, men nu är dom som sagt borta och det har i dag och i går bara kommit som klumpar vid några tillfällen..

Vet och har läst att slemproppen kan komma i delar och sedan återbildas, så kanske är det.. för inte är det vanliga gravflytningar inte..
  • LillSnurr82
    2 barns mamma84 Jag är också kvar med december bäbis..BF 9/12. Så ännu har inte alla december bäbisar tittat ut..Skrattande

Är avis på alla som får sina bäbisar, fast på ett sätt vill man ju att bäbis "bakas" ett tag till..
  • LillSnurr82
    SaraKlippan: Jätte jätte stort grattis till eran Benjamin Nalle... skönt att höra att allt gått bra!!
  • LillSnurr82
    delifi2 skrev 2010-11-03 13:36:57 följande:
    Blev jag med Wlliam en gång, hade så ont i ryggen så jag inte visste vad jag skulel göra så jag la ut spikmattan och la mig på den tsm med en pall jag hade bena på, att komma ner var lätt att komma upp var en helt annan femma, fick lov å vänta tills min dotter kom hem, hon var sån tur var bara  affären och var hemma 5 min efter
    haha! Vilken tur hon kom hem efter så kort tid..
  • LillSnurr82
    ludicrous skrev 2010-11-03 15:35:35 följande:
    Vi har en schäferhane på 1.5 år (ååå underbara ålder.. ) och har tänkt att det är bättre att introducera bebisen för honom än honom för bebisen. Han bor ju faktiskt redan här och var hans hem innan bebisens. Hunden kommer få vara hemma när vi kommer hem med bebis , sen om min sambo kanske går in innan mig och håller i hunden så han får hälsa lugnt och försiktigt, eller ännu bättre kanske om jag går in först och han får hälsa på mig i lugn och ro. Jag luktar säkert och utstrålar säkert andra saker än nu t.ex. och han känner väääldigt lätt av sinnesstämning och när nått förändras.  :)

Idag har jag och lilltjejen varit såå duktiga här hemma. Vi gjorde en lista på vad som skulle göras, typ klippa/rensa växter o duscha dom, städa badrummet, fixa ordning i matsalen osv och nu har vi bockat av allt på listan =) Det känns superskönt faktiskt. :P
    Vi har en labradorhane på nu 11 månader (ca 1 år när bäbis anländer. Också en UNDERBAR ålder haha..helt förvirrad och fattar ingenting för tillfället). Vi har nog inte tänkt så mycket på HUR vi ska göra. Men blir nog som ni tänkt. Tror att oroar man sig så känner djuren ( hunden i detta läge) av det och blir orolig och nervös även han. Men vår hund ÄLSKAR barn så jag tror absolut inte att det kommer bli några problem. I så fall att han blir lite svartsjuk, men absolut inte arg eller elak på nåt sätt..
  • LillSnurr82
    Mysmamma70 skrev 2010-11-05 22:06:34 följande:
    Flickor, var rädda om er!

Är det verkligen bara jag som ligger i soffan och jäser medan mannen tar hand om hus, hem och barn och jobbar dessutom?

Visst, det är inte riktigt lika rent som jag önskat och vi får inte grönsaker till alla måltider och tvättberget tycks öka - men vi mår bra allihopa och älskar varandra och det handlar om några månader
    här är det också mannen som gör det mesta.. jag gör det jag orkar så gör han resten .. är såååå glad att jag har en så hjälpsam karl.. Skrattande Men som sagt, handlar ju bara om ett par månader, och man är ju faktiskt 2 om att vänta barn och som (antagligen) kommit fram till att skaffa barn gemensamt... Så tycker inte det är mer än rätt att karlarna också kan ställa upp med "kvinnosysslorna" denna tid
Svar på tråden December Bebis 2010 :)