Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

ensammamma skrev 2010-12-02 13:06:08 följande:

Hej!!

Igår kl 03,20 så föddes min son.

Grattis Grattis Nalle
  • LillSnurr82

Vakna i natt av att det kändes som nån slagit mig med en stekpanna i bakhuvudet, jordens huvudvärk fast av ett konstigt slag.. Känns mer som om nån står och trycker mitt bakhuvud framåt..Brukar aldrig änvända mig av värktabletter och mindre nu som gravid.. Men känner att jag kanske måste... Alvedon, är det nåt man kan ta som gravid??

• LillSnurr82
    linasmama skrev 2010-12-05 16:59:12 följande:
    Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 
    ååhh spännande.. ska hålla tummarna för dig/er !

Nu är jag såååå galet trött på att vara gravid.. Men bara 4 dagar kvar.. hoppas att den vill komma ut tidigare för känner verkligen hur mitt humör har sjunkigt till botten.. sur o tvär i stort sett hela tiden och tycker bara det är så sjukt tröttsamt att vara gravid nu....

Babyså lilla söta bäbis kom ut till mamma o pappa nu, snälla!!! Nalle
  • LillSnurr82

Godmorgon tjejer! (ja jag är en tjej som kan sova länge på morgonen men sover dåligt på själva natten)

Ser att det kanske är på gång för en del med hinnsvepningar osv..

Själv så har jag vart vaken i natt av onda men oregelbundna förvärkar.
    Sen i morse när jag gick upp och satte mig på toa så kom det massa blodiga flytningar.. Kan det vara en början tro?? Ska man bli orolig eller är det normalt??

• LillSnurr82
    ondar skrev 2010-12-06 12:41:14 följande:
    va de slemmiga eller var det mest blod i dem? säger de inte att man helst ska ringa in o rådfråga hos förlossningen om det kommer blod? De ger nog bättre svar {#emotions_dlg.flower}
    Det var som rosa flytningar. Så mer flytningar än blod antar jag.. Får se om det fortsätter då får jag kanske ringa dem och höra..
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2010-12-06 12:46:11 följande:
    Ondar: så länge det är en vagn som är platt så är det inga problem :)
    Lillsnurr: tror inte du ska vara orolig. För nån vecka sen eller två fick jag några droppar rent blod utan slem och BM på förlossningen sa att så länge jag känner bebisen som innan så är det ingen fara utan att jag troligtvis bara börjat öppna mig lite. Men ring och hör med dom om du är orolig!
    Inte så jätte orolig, känner ju bäbis sparka som vanligt och det var som sagt mer flytningar med en rosa aktigton är rent blod.
    Men fortsätter det ska jag ringa förlossningen.. hoppas på att det är en startblödning..
  • LillSnurr82
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-06 15:01:45 följande:
    Lillsnurr: kan ju vara en teckenblödning. Men hade de kommit blod hade ju jag ringt förlossningen med en gång, även om de inte behöver betyda något farligt osv. Men antar du gjort de?? Så hur gick de ?
    i o  med att det inte var rent blod utan mer flytnigar som var rosa färgade och jag fortfarande har en livlig bäbis i magen så är det nog ingen fara.

Känns som att det kommer starta när som..
     Börjar bli riktigt nervös för att det ska sätta i gång.. Väntat sååå länge och när man väl känner tecken så blir man helt nojjig... konstig man är..haha..
  • LillSnurr82
    Saliva123 skrev 2010-12-06 17:21:56 följande:
    Blir igångsatt nu pga av för lite fostervatten, Wish me luck..!
    Lycka till! Kommer gå sååååå bra ska du se Skrattande Snart har du din lilla "fis" hos dig...
    Haligh skrev 2010-12-06 17:35:53 följande:
    Jag ringde och de ville att jag ska komma in ikväll, usch jag blev så nervös att jag knappt kan tänka klart.

Hoppas det inte är nåt allvarligt.

Jag fick i dag som sagt flytningar som var rosa till färgen, men det hade du haft utan att det vart nåt farligt va?? Själv tror jag ju att det är en del av slemproppen som kom..

Kan man inte blöda rätt rejält när man öppnar sig?

Håller tummarna för dig i kväll i alla fall att allt ser bra ut med både dig och liten..Nalle

• LillSnurr82
    wildahallon skrev 2010-12-08 03:13:04 följande:
    Mitt vatten gick 01:40! :O
    Har bf 14 december så lite oväntat, då jag varit inställd på att gå över då jag
    är förstföderska.. Ligger nu och ser film och väntar på starkare värkar eller kl.8
    då jag skulle åka in på kontroll om inte jag åkt in tidigare. Sambon sover, nästintill
    tvingade honom somna om, han behöver all energi han kan få. Själv springer jag på
    toa en gång i kvarten och tömmer överfylld binda med vatten! :p

när jag stod i duschen och vattnet rann kom känslan på riktigt för första gången.
    fyfan, nu ska han ut.. AAAAAAJ. Men så glad att bebis tänkt komma snart, var så rädd
    för att gå över till jul. Nu håller vi alla tummar för att en frisk bebis kommer ut närmsta
    dagen/dagarna!
    spännande lycka till!!! Snart får du sniffa bäbis Nalle

Godmorgon tjejer!

Mina värkar starta i natt vid 4.30-tiden och har sedan fortsatt, dock inte så regelbundet..men guuuud så ont det gör.. Ringde nyss förlossningen då jag fick en värk och gick på toa och gjorde nr 2 (typ 3:e gången sen kl 6.00) och det rann till en massa blod.. Men bm sa att det inte var någon fara utan helt normalt vid en förlossningsstart...

Jag skulle återkomma när värkarna blev regelbundna eller om vattnet gick.. Så nu ska jag ta mig en varm dusch och se om värkarna fortsätter för att i så fall börja klocka dem..

Tänkte använda mig av www.varktimer.se men får inte sidan att funka.. typiskt!!
  • LillSnurr82

Vi fick en dotter den 8:e december kl 22.43, 3530g och 49,5 lång 

Nu har vi äntligen fått komma hem.. Blev en jobbig förlossning på 11 timmar blev tappad 2 ggr och fostervatten som inte ville gå..men fick krystvärkar innan vattenavgång sen fick förlossningen avslutas med sugklocka då hennes hjärljud låg under 80 och ville inte stiga.. var 2 barnläkare med på slutet och 4 barnmorskor och en läkarstudent..så mycket folk. När hon kom ut var navelsträngen lindad runt hennes kropp och hon var mycket stressad och skrek inte..Hann knappt se henne, Hon fördes iväg och fick hjälp med andningen och ligga i kuvös.. min sambo fick då följa med, medans jag själv låg kvar på förlossningen och fick inte träffa henne på 2 timmar. Hon låg på avd 15 .Men hon kom snabbt igång med andningen och behövde inte ligga i kuvös längre då jag fick träffa henne 2 timmar efter förlossningen...Blev 2 nätter på special BB då dom ville hålla extra koll på henne och hennes andning. Men nu mår vi i alla fall bra alla 3 efter omständigheterna..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)