Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Tror inte heller att man kan skämma bort små månaders gamla bäbisar. Håller med er andra om att alla bäbisar är olika och behöver olika mycket närhet. Tror därimot att man SKA ge sina barn den närhet och kärlek dom behöver för att då bygga upp en trygghet hos dem..

Min Agnes kan ligga i princip vart som och sova helt ensam på dagarna..Men på kvällen vid 21-23 tiden kommer koliken och då funkar det bara att bäras i mammas eller pappas famn i "kolikgreppet" och gå fram och tillbaka i lägenheten tills hon somnar. Då får det självklart vara så om det är så hon vill ha det just nu. Mamma och pappa kommer i andra hand, det är en självklarhet!

En fråga, Agnes har som sagt kvällskolik. Använder oss av minifom och har höjt mängden droppar då 10 droppar bara gjorde skillnad de 2 första kvällarna.. kan eller ska man köpa sempers droppar också? Kan man ge dessa olika preparat samtidigt??

• LillSnurr82

Var på 2 månaders kontrollen i går. Agnes är 59,5 cm lång, väger 6130g och har ett huvudomfång på 41,5 cm.. min lilla knubbis :) Vikten går RAKT upp och jag ammar bara.. måste ha kraftfoder i tuttarna alltså.. haha!

Har precis kommit in från en promenad på 2½ timme med barnvagnen tillsammans med en kompis och hennes bäbis på 8 månader..sköööönt var det solen lyser och snön håller på att smälta bort. Hoppas ingen mer snö tänker anlända.

Vid 16-tiden ska jag åka till mina hästar och mocka och fixa lite med dem. Sen vid 18.30 ska jag gå och träna zumba.. såååå kul, rekomenderas starkt!

Bra dag helt enkelt..

I morgon bitti ska vi på babycafé med fika, sång och temasamtal.Kommer en kvinna från bvc och pratar om sömn.. Ska bli intressant att lyssna på.

Ha en fortsatt trevlig dag alla mammor och bäbisar!

• LillSnurr82

Ett tips om era bäbisar har kolik så kan ett lite varmare bad hjälpa. ..

Agnes har ju kvällskolik, fast även när hon börjar skrika av andra anledningar så blir hon upprörd och jätte svår tröstad. Hon blir varm och svettig och brukar lugna ner sig om man tar av henne kläderna och lättar lite på blöjan eller tar av den också. Hon hatar verkligen att vara varm har jag kommit på.. hatar när man tar på henne ytterkläderna och värst av allt är mössan.. Hon sover mycket bättre om hon får sova utan pyjamas eller med pyjamas och öppet fönster..
    Kanske är allt hår hon har som gör att hon blir varm så lätt.. (?)

• LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-10 11:46:37 följande:
    Ja fönstret öppen det lärde mamma mig att sova och det görde jag till E och A och nu E med och dom sover gott.
    Vi har pyjamas på då han sover nära fönstret.

Hur varmt har du då i vattnet ?
    E han har super varmt när han har som jag gav honom innan hatade han att bada men när sambon la i honom gud vad han njöt haha
    Vet inte exakt hur varmt vi brukar ha , men varmare än kroppstemp. Agnes gillar inte att bada när det är för kallt, så tror vi alltid brukar ha lite varmare vatten än kroppstemp. Men värme ska ju vara avslappnande för magen när man har ont.. är ju därför vi blev rekomenderade att duscha varmt när våra värkar gick igång Skrattande
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 14:37:54 följande:

miniformdroppar vad är det till ?
    Finns det något mot gas ?
    Förlåt men jag vet inte vad det är (pinsamt)Skäms

Cissi:
    Ja får hoppas han får det bättre ligger fortfarande i vagnen och sover börjar sakna honom..
    Hur har du det ?
    Kram

minifom är till för kolikbarn..droppar man ger på sked innan varje måltid
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 15:01:46 följande:
    aah oki

Tar ni AD droppar sammtidig ?
    D droppar
    D-droppar har vi här bara. 5 droppar/dag..men det är ju inte för magen utan mer vitaminer.
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 16:59:39 följande:
    de vet ja elias började när han va 2 v hihi
    men har du sammtidigt ?
    Här börjar man inte med d-dropparna förrens vid 6 veckors ålder.
    Jag ger 5 d-droppar/dag & 15 minifom-droppar/måltid.
    Vet inte vad du menar med samtidigt men jag blandar dem ju inte och ger dem vid olika tillfällen men samma dag. Provade att ta bort d-dropparna några dagar innan jag börja med minifom så jag visste att det inte var d-dropparna Agnes fick ont i magen av, då jag hört/läst att många kan få ont av dem. Men i hennes fall var det inte d-dropparna som gjorde ont, utan bara kolik/magknip.
  • LillSnurr82
    linasmama skrev 2011-02-13 10:55:04 följande:
    hej å hå, igår hade vi barnkalas för stora tjej som blir 6 år på onsdag. Var 8 tjejer här som busade och hade sig! Var drygt att fixa klart allt med Sixten i bärselen men det gick! Sixten blev hungrig mitt i allt så sambon fick ta hand om de ett tag men det gick bra! Idag kommer mamma och hennes nya kille hit och fikar och svullar semlor

Sixten ramlade ur sängen i natt Han låg på mig och jag låg lite längre ut än vanligt.. Jag kunde knappt sova efter det. Han mår bra och är sig själv så är inge orolig men har så dåligt samvete
    Ha inte dåligt samvete för det, det kan hända vem som helst..

Se på mig, jag trilla ur mamma o pappas säng som spädbarn och fick sy flera stygn i pannan och jag är ju (nästan) helt normal i dag utan men, förutom ärret i pannan då.. Glad 
  • LillSnurr82
    nikka skrev 2011-02-14 08:48:52 följande:
    Här har vi -27 och jag ska iväg på efterkontroll idag. Det som känns jobbigast är att jag måste ha med mig lillan i kylan för sambon jobbar.
    Fast då kan jag slå två flugor i en smäll och gå till BVC för att väga och mäta. Så skönt att dom har drop in på måndagar och onsdagar.

Nu hoppas jag mest på att jag ska få godkänt så jag kan börja träna Glad
    Oj jag ska på efterkontroll på onsdag o jag har redan tränat i flera veckor. Bara badat o sex jag inte provat mig på än.. Men kanske ska fira alla hjärtans dag med lite sex...?om jag törs..känns som man är oskuld igen..haha
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-14 12:40:40 följande:
    Har inte tränat då kan ska hälst vänta men jag har sprungit liiiite då barnen har jagat mig haha sen har vi inte badat ännu men vi har planerat nu så vi ska bada när vi får pengar då ska vi till badhuset.
    ok, jag har träningskort på simhallen så har tränat zumba där 2-3dagar/vecka men ska börja simma också så fort jag fått ok på efterkontrollen. Rider gör jag ju med (egna hästar så rider i princip varje dag), var uppe på hästen mindre än 3 veckor efter förlossningen Glad zumba börja jag med ca 5 veckor efter förlossningen..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)