Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Någon som har tips på hur man får tillbaka sexlusten förresten?? Jag tappa den under graviditeten och vi hade typ sex en gång på 9 månader..och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Killen börjar bli frustrerad och jag förstår honom.. VILL gärna ha sex.. Men känns så jävla fel när man har småbarn, men fattar ju att det inte är det, andra har ju sex osv.. Men jag tyckte innan det kändes fel bara hunden var i samma rum.. haha..

Hur faan gör man?? Tips nån snälla.. känns som att jag och killen bara kommer längre o längre ifrån varann och det blir bara svårare och svårare att få till det liksom..

• LillSnurr82
    NhjärtaD skrev 2011-02-14 16:00:37 följande:
    Mej kan det hjälpa med att se en kärleks film ele så, man minns hur det var att vara nykär
    Jag såg Catch and relase igår & då ville jag hoppa på sambon, meeeen tröttheten var ivägen, men jag låg länge & velade

Annars är jag rätt dålig på sånt, min sex lust är inte heller på topp, var inte det under graviditeten heller...
    Såg också den filmen...klart man blir sugen, men jag blir mer sugen på att bara mysa, men avstår från det med då jag liksom blir stressad av att veta att han vill ha sex och att jag kanske inte har lusten.. Rynkar på näsan usch..som en ond cirkel..

Men ska försöka få till det ikväll.. kanske blir lättare om man liksom kommer igång..?

Sambon brukar massera mina fötter, men tror inte han går med på en helkroppsmassage.. haha..
  • LillSnurr82

jag fick 3 röda rosor och en flaska coca-cola av min sambo när han kom hem. Han vet verkligen vad jag älskar Skrattande 

• LillSnurr82

Agnes tuttar med på tummen/handen, vill verkligen inte ta nappen. Hon kan suga på den om man håller i nappen.. men hon använder fel sugteknik så så fort man släpper nappen åker den ut igen..och då blir hon ledsen tills hon får tillbaka den eller hittar tummen/handen..
    Men på ett sätt är ju tummen bättre än napp.. Dom säger ju att barn som använder napp KAN bli sena med talet om dom tex alltid springer omkring med napp i munnen när dom leker osv så kan dom ju ej prata. Medans tummen kan dom ju inte ha i munnen på samma sätt när dom leker o så.. Men sen är det ju lättare att avvänja med napp, tummen kan man ju inte slänga bort.. Så är nog för och nack delat med bägge..

• LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-16 21:27:06 följande:
    Idag firade vi 10 veckor med ambulans med röd ljus med elias men nu är vi hemma och allt gick bra
    shit.vad hände då??? skönt ni mår bra nu..kramar
  • LillSnurr82

Har haft besök av svärmor sen i torsdags. Tyckte det var jobbigt att ha henne här. Inte kännt så förr, men så fort hon sa nåt eller ville hjälpa till med Agnes tog jag illa vid mig och blev sur.. usch, kände mig som en riktig hönsmamma.. Nån mer som känner så??

När det gäller mina föräldrar så känner jag inte alls så, men kanske är för att till dem kan jag säga i från mer och tala om hur jag vill ha det och dom accepterar det, det gör inte svärmor på samma sätt. Plus att mina föräldrar bor i samma stad och känner Agnes sen början(oftat hälsat på och vart barnvakt många gånger), Detta var första gången svärmor träffa sitt barnbarn. Märktes JÄTTE tydligt på Agnes att hon inte riktigt trivdes hos farmor, ville inte alls bli tröstad av henne..Så i helgen har Agnes vart en gnäll spik för hon har inte velat vara hos farmor, pappa har aldrig riktigt kunnat trösta henne och jag har vart irriterad hela helgen och detta har ju Agnes kännt och inte kunnat få ro på samma sätt hos mig heller.. Rynkar på näsan Usch hemsk helg.. och JAG känner mig hemsk för att jag varit så sur och hönsmamma i helgen..

• LillSnurr82

Jag helammar också.. har min älskade pump, så ska jag göra nåt (träna eller åka till mina hästar) så ger sambon flaskan men med mammamat :)

Christel83 skrev 2011-03-04 20:01:35 följande:
    Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
    Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
    Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!

Vi mår alla bra nu!!
    Jag missa också nyfödd på bröstet då min lilla skrutta också hamna på neo och flyttades dit direkt efter födsel i raskande fart. Blev uttagen med sugklocka, hjärtljuden låg på 80 så hon var tvutngen att komma ut fort.. andades ej när hon kom ut och hade navelsträngen runt kroppen och var helt blå :(
    Fick träffa henne när hon var 2 timmar gammal, men min sambo var med henne hela tiden..

Nästa gång MÅSTE jag få uppleva nyfödd kladdig bäbis på bröstet :)
  • LillSnurr82

Oj i natt sov min lilla Agnes heeeeela natten utan att äta.. Hon somna efter amning vid 22.30.. vakna nån gång vid 2-3 kanske.. gav henne då nappen (Hon använder annars bara napp när jag ska söva henne inne i vaggan eller i vagnen, aldrig på natten) i stället.. hon somna om. Sen vakna jag av min väckarklocka kl 5.30 (Vi skulle följa med min syster och tävla dressyr därav den tidiga tiden) då amma jag henne och gick upp.. sköööööönt natt..

Kanske ska prova ge henne nappen nån gång på natten för att försöka avvänja henne vid nattamningen..Äter annars ca 2 ggr/natt. Kan ju vara skönt att hoppa nåt mål där.

• LillSnurr82

ang blöjor. Vi använder libero tycker det är bäst uppsugningsförmåga i dem om man jämför med pampers. Använder storlek 3 på Agnes men får nog snart byta då det börjar läcka från dem(även om jag precis bytt till ren blöja och hon bajsar så rinner det ut). Ett tecken på att dom börjar bli för små.. Även fast hon inte väger 8kg än, så tycker inte att kilorekomenadtionerna stämmer dock, måste alltid gå upp en storlek innan dom väger så mycket som står på..

• LillSnurr82

Agnes bajsar flera ggr/dag men ändå börjar 3:an läcka, men inga märken efter blöjan.

Vi börja på babysim förra veckan. Här rekomenderar de att man börjar vid 3 månader men yngst 6 veckor om naveln är läkt. Agnes ääääälskar att "simma" så det var det bästa vi gjort att börja babysim.Baby

Vi kommer vaccinera , faktiskt första i morgon.

På onsdag blir Agnes 3 månader.. Skål

Svar på tråden December Bebis 2010 :)