Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-09-06 21:21:47 följande:
    2 barnsmamman: vart hade du tagit vägen??

Nån som vet om SF måttet har betydelse om man får stora barn el inte??? när BM mätte min mage hade jag 26,alltså övre gränsen... oups tänkte ja....kommer bebisen bli bigg då?? det är ju mitt 2;a barn,el vad är det egentligen som avgör o man har nåttt o gå på?? e livrädd o få stor bebis,då vill jag ha planerat kejsarsnitt.
    Jag var avstängd i 1 mån av en person.

Sf mått folk säger att det inte har något med saken att göra det har det igentligen inte häller utan SF mått har med livmodern att göra hur den växer osv och hur barnet ligger.
    SF  kurvan är något man ska passa sig för IAF mig !!

Min dotter SF mått var som vecka hon var på 1 cm mer än vecka ja om jag var i vecka 30 så hade jag SF mått 31cm
    Normalt SF kurvan ja då låg hon på översta normal kurvan och var 4140g och 52cm

Sonen ja SF mått var i vecka 29 var den i 32cm mer och SF kurvan ja då låg han på Översta kurvan och 5cm ovanpå den alltså WOW det kommer bli ett stort barn .. ja det var han oxå 5810g och 62cm
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Jag ska till mitt andra besök hos barnmorskan 12 okt och då ska vi se SF måttet och SF kurvan är jätte nervös !!

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-06 21:31:31 följande:
    aj då,inte skoj o bli avstängd men skoj att du e tillbaka!

Vet inte om du såg de,men jag använder mitt rätta nick nu istället för Majmamman08 som jag hette innan

Aj då... ja första grav så låg jag bra till på sf kurvan o sonen vägde 3645gram. Känner att jag inte vill ha en över 4 kg...e så rädd för de!

Förstår om du vill o ska få kejsarsnitt om du får barn på 5 kilo....ajaj
    Gumman jag har följt er så jag vet att du har bytt namn snyggt namn

Gud ja jag vet att man inte vill ha mer än 4kg när jag fick min dotter tyckte hon var jätte jätte stor haha men när han kom hmm okej då var han stor.
    Så jag håller med dig barn över 4kg nej tack hahaha ..

Men jag e inte rädd av att få ett stort barn jag vet bara att barn under 4 kg eller 4,500kg det är inte som händer mig jag får helt änkelt ställa mig in på 6kg som e normalt för mig

När jag var på scanning nu rul jag hade så sa dem att dom ville hålla koll på mig och visst det gör dom oxå.
    E tacksamm men jag blir bara så förbannad när detta är mitt livmitt beslut mitt oro min bebis att varför får jag inte bestämma vad jag vill och inte vill ha.
     ??
    Jag sa till henne att okej om jag ska få igångsättning ja då vill jag ha det redan 1-3 dec för då vet vi hur stor han är.
    Om dom vill ge mig snitt ja då sa jag att då vill jag banne mig GÅ över tiden tills jag känner att nu kan jag inte mer då får dom öppna mig med kvinen men inte annars.
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-09-06 22:28:21 följande:
    sf-mått är som sagt att man bara mäter livmodern inte bebisen och allt beror på hur barnet ligger och hur mycket vatten man har.
    William låg på sidan så min bm kunde inte mäta sf-måttet då.

Vilken sida ligger era barn på?
    min skruttis ligger på vänster sida med ryggen uppåt och bena nedåt
    Han ligger i mitten mäst haha men när jag ligger så tar han mitt håll han har väl benen mot blåsan då han ÄLSKAr att sparka mig i blåsan och sen vänder han huvudet ner och sparkar mig i revbenen det gör piss ont .. så denna kille e  ikke lugn av sig för 5 öre
    DIREKT när musiken kommer på ojojoj Disco i magen hahaha
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-09-07 14:44:15 följande:
    JAG HAR FÅTT HAVANDESKAPSPENNINGEN BEVILJAD! *glad!* Skål

så nu har jag bara 20dgr kvar att jobba (går hem den 6oktober)!  
    Grattis gumman jag själcv ska på mamma ledigt het 20 okt men jag har bm tid 12 okt och tänker redan då ta ledigt som mamma ledig om jag nu bara får
  • 3 barns mamma84

Vi har köpt nappflaskor 2 st 2 st hakklappar nappflaskborste vällingburk leksak till vagnen matsked och nappflask nappar till 4 pak
    Allså en babybox som man köper här i Dk men imon ska jag skriva under babyxor libero och ska hämta den sen när jag skickat
    Vagn köper vi snart det blir carena vagnen men om vi viner en vagn vi tävlar om så har den ALLT
    Alltså en skitsnygg vagn combi och har oxå babyskydd hihi så då har vi det oxå.
    Sängen har vi tagit fram redan till Elias
    Och babykläder beställda gå in på www.mamma84.bloggplatsen.se

• 3 barns mamma84

Moma:
    Grattis till en pojke i magen gud vad kul hehe nu är det säkert massa titt på pojk kläder som här då haha
    Vad ska pojken din heta ?
    Fina bilder.

Idag gick man in i vecka 26 så 104 dagar kvar och nedräkningen börjar den 12 sep då det bara är 100 dagar kvar YESS äntlig 2 siffrigt hihi
    Gillar inte 3 siffrigt hihi

Hur många här ska få pojkar nu och hur många ska få flickor leder pojkarna iår oxå

Moma: Pojke
    2 barns mamma84: Pojke

Juste jag sjukskriver i Oktober idag har jag haft så j*vla ont i ryggen och ryckningar i underlivet känns INTE skönt alls draroch håller på.
    Och små sammandragningar men det försvan snabbt igen så det var nog inget.
    Har inte fårr SD ännu hehe *skönt''
    Med sonen hade jag från vecka 20 till vecka 41+2 tills han kom ut och mina var så kraftiga att jag grät varje gång det var dags att andas med munnen och näsan

• 3 barns mamma84

mOma: Milo så klart snyggt namn

• 3 barns mamma84

Nu är man hemma igen efter en jobb dag  skönt att vara hemma igen.
    Jo foglossningen har varit idag med så typist det trycker i slidan på mig en konstig kännsla som om den skulle komma vid limodertappen typ :-/ fy inte roligt alls
    Sen orkar man bara gå fram och tillbaks från rum till rum och så värker det i bennen och man måste sitta ner och vila.
    Jobbigt att bara gravid alltså.
    Vagga mig fram hahaha som Emelie skrev haha

• 3 barns mamma84

ÅÅh jag vill ha mina babykläder snart !!!
    Men idag hittar jag inte änns nycklarna så jag han inte se om posen kommit haha typist MIG

Svar på tråden December Bebis 2010 :)