Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-09-12 16:34:24 följande:
    Tack SkrattandeSkrattande.
    Huvudsaken e ju att det fungerar för en:). Förhoppningsvis kommer lille Elias sova gott om nätterna Hjärta
    Hoppas det haha men sen är det att vi måste nog ha en bord till sängkanten då jag tänkte ha lampa och välling pulver och termus så när han vaknar på natten tar jag in honom hos oss och ger honom vällning jag tror inte jag kommer att amma då jag får bara panik.

Juste det viktigaste är oxå babylarm till oss och honom i sovrummet så vi hör honom.
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-09-12 16:37:37 följande:
    2barnsmamma84: älskar sista bilden på mobilen. Vart hittar du detta? men har iofs redan 2st sängmobiler..
    ska försöka leta fram sidan till dig hoppas jag hittar den
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-09-12 16:38:18 följande:
    Kolla tradera eller något efter en sån hållare till speldosan annars, har sett några som bara sålt hållarna där- om du e väldigt förtjust i den ni redan har menar jag:) *tipsa*

Blöjor, ersättning i tetrapack att ha hemma ifall amningen inte funkar, nappflaska, kräm o puder osv är sånt jag också behöver köpa men det tror jag jag väntar med tills det är ännu mer nära. Eller kanske tills skötbordet e på plats:P kommer väl inte kunna hålla mig då:). 

Angående bärsele kan jag inte bestämma mig om jag ska ha sjal eller sele. Selen känns som om ingen egentligen är bra för spädbarns ryggar?
    Men sjalen som däremot känns bra för bebis känns krångligare just för att den ska knytas osv.
    Hur tänker ni andra?
    Hittade en jätte bra sida där jag ska beställa dessa för jag bara älskar dessa..
    Men jag måste ha hjälp med en sak och hoppas nu han leta åt mig.
    Det är så att jag letar efter en Spjälskydd till spjälsängen men den ska vara svart vit och text ''älskling'' jag har set dem innan och den är ända upp till sängkanten på spjälsängen men jag vet inte var den var..
    Märket ''älskling'' ''sötnosen'' osv

Jag skulle ta sele då då för i jul kommer vi alla som sitter här få barn och klara oss sen att ta hand om våra andra barn vi som ha och sen laga julmat och massa saker.
    Jag tänkte iaf skaffa en sele till sidan av höften som man kan ända läge till sida mage och rygg smidigt och bra..
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-09-12 16:45:18 följande:
    Usch, ja amningen ska ju verkligen inte vara panikrelaterad, då är det lika bra å strunta i det.
    Har det krånglat båda gångerna innan eller:(?

Själv har jag gjort en bröstförminskning så det är bara 50procents chans att jag kan amma, jag hoppas verkligen att brösten fungerar så att jag o bebis iaf får en ärlig chans att prova, men man vet ju aldrig:(.
    När jag fick dotter år 05 ammade jag av tvång i 2 veckor så bm tyckte det var bäst jävlarna !!
    Jag led jag hade ont jag hade smärta jag blödde till om med från bröstet äkta blod.
    Jag gav upp.

År 08 när sonen kom ville jag amma och fick mjölk okej inte så där HURRA det rinner hahaha utan det kom lite men sonen var så pass ungrig att det inte gick och han ville inte häller så jag gav upp och började gråta kände mig värdelös..
    Vällingen har hjälpt mig mkt.

Så nu när jag var hos bm sa jag nej till ammning och hon förstod mig.
    Men när jag kommer hem från bb så självklart jag kan föröka men jag kommer nog inte tänka på att jag kan då jag inte kommer kunna då allt kommer gå åt helvette denna gången med.
  • 3 barns mamma84

Tack ondar :
    Du hittade precis sen jag letade efter ååh tack gumman du är bäst !!
    ååh nu måste jag beställa detta
  • 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-09-12 20:07:39 följande:
    Jag är nervös... ska  till läkaren i morgon och mäta tappen..
    mäta tappen vad gör man då ?

Ska oxå till läkaren imon kl 10.30 vet inet vad som händer hehe
  • 3 barns mamma84

Vi tävlar just nu om en vagn haha men vet inte om vi vinner tyvärr..
    Det är en combi vagn hmm märke vet ej men den har allt till o med bilbarnstol man kan ha i den med haha grymt

Om vi inte vinner denna så blir det en anna vagn ej köpt än alltså
    Har tid på mig tänker jag ahah 99 dagar kvar mon ..

• 3 barns mamma84

Jag e panikslagen nu gråter av panik..
    Insåg nyss att jag kommer vara i vecka 31 när jag ska på mitt ANDRA barnmorske tid 12 oktober ..
    Jösses snart ligger jag fan på förlossningen

• 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-09-12 22:28:30 följande:
    Är du rädd för förlossningen? 

Jag är LIVRÄDD fan alltså vad fan har jag gjort komme jag klara detta kommer jag få leva tänk om jag där tänk om något händer tänk om något går fel det kommer göra ont vad det än blir fan fan fan nu e jag fan i mig inte lugn
Svar på tråden December Bebis 2010 :)