Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Ninnie81 skrev 2010-09-14 08:58:00 följande:
    gu va ni hinner skriva brudar...hihi..

igår höll ja på att slå ihjäl mig. skulle på övervåningen och hämta en sak. de sluta med att ja snubbla och dunsa ner de sista 4 trappstegen...både vänster ben och höger axel fick sig en omgång. även min stackars rumpa...aj aj säger ja ida..har en härlig blå röv idag..haft massor av sd efter de...men annars gick de bra...satt på golvet och ojade mig. då frågade min äldsta son <melwin " men mamma var gör du?? d där är inge bra"..sen kom Malcom som är 1 år och sa " mamma aj aj" och gav min en kram....hur söta och sköna ungar har man inte.

angående overall så köpte ja en på Ullared i somras som var i strl 62 sen skulle en kompis ge min i present en fleece overall...

säger än en gång att köp inte på er för mycke bebis kläder i början för man får massor så har man redan mycke sen innan så kommer de knappt hinna använda de. hitta massor av plagg från Melwin som var nya eller knappt använda när Malcom föddes som ja använde...har nu bara köpt 1 body, 1 st byxa, 1 dregglig och hm´s starkpaket som bebis ska ha på bb. har massor från grabbarna som är neutrala ifall de skulle bli en tjeja.
    Fy aj aj aj att bara göra så och klätra och hålla på ''kvinna du är GRAVID'' tar dig i örat och tar dig in på rummet !!

Ja blå röv e väl snyggt haha
    Men skönt att magen har det bra iaf

Jag säger det samma vi har inte sköpt ett skit jag ska bara köpa första plagg till honom som han ska ha på BB jag tänker inte göra detta att jag köper massa kläder i sl 56 haha och bli förvånad att en 63cm pojke kommer ut precis som son bror ..
    Där ligger jag på sängen och halv borta och får en trevlig BB lapp av bm och tittar på vikt och längde
    ÖÖÖÖÖH VA???
    5810g och 62cm huvud 40cm ÖÖÖÖÖH det är väl omöjligt !! haha detta går jag inte med på nu blir det sonens kläder DIREKT..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Jag tror jag håller på att ta livet av mig själv haha nääh skoja jag skulle ta en macka o så som typist carina så skär jag på min hand haha så nu blöder man haha (mens innan 9 månader coooolt) hahaha borde hämta mina 1000 års gammla bindor som ligger och ruttnar i skåpen till elias är ute

• 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-09-14 09:16:05 följande:
    ha ha..va ska man göra om man är lika graciös som en flodhäst..tur att bebis är väl vaderas i allt späck och vatten

har du provat att dricka iskallt vatten...brukar få fart på bäbis då.

men vagör du då??? som håller på att skära bort dina fingrar??? inte bra inte bra

hörre du..nog kan ja förstå att de blev en chock...menar du är ju inte så stor i dig själ precis..gör de bra som får fram honom...respekt till dig damen.
    Nej stor e man inte herregud jag trodde jag skulle tappa ögonen när ajg såg min Sumobrottare
    Jag sa till sambon direkt ''jag sa till dig att jag ville ha en bebis inte en stor bebis utan du ve en lite bebis''
    Sambon bara skarttade

Jag e piss rädd jag trycker på magen inget händer Gråterfan säg inte att han har gått bort !!!!!
    Hämtar vatten kallt vatten va ??
  • 3 barns mamma84

Driker vatten men inget händer :-0
    Magen känns tung och hård

• 3 barns mamma84

Sätter på musik o ser vad han säger

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-09-14 09:31:28 följande:
    Ibland är dem ju lugna i magen. Men jag vet hur orolig man blir. Drick ett stort glas isvatten. 
    JAAAA äntligen !!
    Ligger på rygg och trycker på magen båda sidorna och trycker igen NU blev han minsan piss arg haha han sparkar mig påblåsan och vände sig troligtviss om och e lugn igen men han e nog trött kille idag
  • 3 barns mamma84
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 09:33:12 följande:
    Eftersom jag och min sambo väntar barn i december och majoriteten av inläggen här är skrivna av tjejer så kan jag väl som kille passa på att fråga er lite saker eftersom ni nästan är i samma vecka som min sambo.

Vad förväntar ni er av er partner under graviditeten? Vill ni att han skall vara omhändertagande eller mer åt sköta sig själv hållet?
    Ibland får man nämligen känslan av båda (inom loppet av 4 minuter) vilket naturligtvis kan vara förvirrande :)

Sen oroar sig min tjej väldigt mycket över om det inte "sparkar" var tredje sekund och brukar "gunga" eller massera lite på magen för att "väcka igång" lite action. Hur mycket sparkar era barn?.. hon är i vecka 28-29.

För övrigt är det intressant att se hur mycket ni orkar (och hinner) skriva här! :P
    1: Fågan ja jag vill att min sambon ibland ska hålla sig borta och bara hålla käfften.
    Ibland vill jag att han vissar kärlek och kramar om mig men sen vill jag att han är som vanligt som bara är för sig själv.
    Vi tjejer ja när vi är gravida är vi som levande ljus vi vill ha kärlek värme men också ''låta oss vara''

2: Frågan
    Min pojke sparkar mig varje dag men idag var han super lugnt och jag blev självklart nyss super RÄDD av att något skulle vara FEL går in i vecka 27 morgon .. och detta är tredje graviditeten och alla mina 2 barn har varit vilda av sig medans denna är vild och nu ska han spela ett spratt till mig.

Man säger att barn lugnar ner dig när förlossningen närmar sig men sen oxå vem orkar hålla på och vara glad och sprattlig varje dag
  • 3 barns mamma84
    Utomlands skrev 2010-09-14 09:50:18 följande:
    om det skulle hända igen sâ prova med att sätta en ficklampa mot magen. om bebis e vaken sâ ska du se att den sprallar pâ

Bebisarna sover hârt nu när de sover plus att de sover lite mer än innan detta eftersom hjärnan börjat fungera och dâ är de tröttare... det är vad jag har lást i alla fall pâ Babycenter.
    kramizar till er alla!
    ååh vad härligt tack så mkt
    Ja nu e han pigg och ärlät haha sparkar mig som bara den nu haha han har väl redan kommit till Tråsåldern Hjäääälp hahahaha
  • 3 barns mamma84
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 09:53:29 följande:
    Ficklampa mot magen...ja sambon säger att när hon blottat magen i solen har det blivit liv o rörelse. Men låter ju lite sådär att sticka upp en lampa i ansiktet på stackaren :(
    *Kunde inte göra något annat att skartta på detta du skrev''
    Haha lillen då och man tar fram en lampa hahaha borde tsta på sambon på natten JÄVLAR vad han skulle bli sur *Skrattar*
  • 3 barns mamma84
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 09:52:15 följande:
    Ja barn lugnar sig kanske när förlossningen närmar sig, men samtidigt stressar istället mamman upp sig eftersom barnet just är så lugnt... ironiskt värre :).
    Ja nå är förlossninge här snart men denna lilla skit får vara i magen tills han är halv vuxen av sig haha går in i vecka 27 imon så det finns gott om dig sen är det att skita ut honom och ge honom nyckeln till sitt sovrum hahahaha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)