Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-09-12 22:28:37 följande:
    Det är ju bara skönt, tänk att snart så är det dax för oss att ha våra bebisar i famnen.
    Tycker det är tur ni finns för då tycker jag tiden går fortare :)
    Jag längtar tills han kommer men jag har 2 st komplikationer bakom mig 1:a svimmade under fölossningen
    2:a höl på att dö pågrund a stort barn
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-09-13 09:58:42 följande:
    Jag var inne på förlossningen igår kväll för kontroll, v 25+0, har haft en del sammandragningar och mådde pyton med blixtrande huvudvärk och trodde att mitt blodtryck hade skenat iväg igen. Fick göra CTG, ett vanligt UL och ett RUL och min livmodertapp är 4,7 cm, så det är bara elaka pinvärkar jag har.

Blev sjukskriven en vecka för vila.
    aj då men skönt att du fick vila nu gumman du MÅSTE tänka på dig och bebben nu..
    Hoppas du slipper mer värkar
  • 3 barns mamma84

Nu har jag kommit hem från läkaren.
    Allt såg bra ut fick lyssna på killens hjärta och ta blodbrov *jävla vampyrer* haha piss ont i långfingret fy 17
    Blodsockret var nere inte så mkt men iaf 6,8 och blodvärdet 8,5 blodtryck 120/80
    och läkaren tryckte på magen och allt såg fint ut
    Fin urin med vecka 25+5

• 3 barns mamma84

Idag ska jag om en stund ska jag ta spjälsängen till Amadeus sovrum och bädda den fin fin
    Det var ju omöjligt att ha den i sovrummet hos oss men,men måste ju tänka på flodhästen mig alltså hahaha
    Så tänkte jag oxå ta och plocka in baby sakerna till köket flaskor osv
    Och upp till vinden för att at ner alla baby kläder och tvätta och strycka och lägga in till sovrummet med

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-09-13 11:01:59 följande:
    Åh vad ni skriver! Här är man inaktiv en dag så får man läsa ikapp 10 sidor

Vad långt gångna alla är nu! Känner mig fjantig som tycker det är jobbigt och jag bara är i vecka 24+. Men det är klart att alla är olika och alla får krämpor olika snabbt. Nästa vecka börjar min två veckor långa intensivkurs. Är jättespänd! Är lite rädd för hur jag ska klara det. Kommer vara långa dagar eftersom jag kommer behöva ta en buss som går 06.45 och sen kommer jag vara hemma runt 18-19 varje dag. Men körkort känns viktigt så det får jag ta, även om det kommer vara två jobbiga veckor!

Haha man hinner inte vänta ryggen till så får man läsa ikapp
    Jag e nog den som är ensam med att inte ha sammandragningar tack o lov eller nja hmm igår hade jag lite mensvärk men inte ont ont hihi skönt
    Men jag e i vecka 25+5 vecka 27 på onsdag och 99 dagar kvar

Du kommer att klara detta vännen det kommer gå bra se bara frammåt du kan detta
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-09-13 11:10:26 följande:
    Sammandragningar är väl det jag lider minst utav. Har haft det några få gånger, men mest är det ryggvärk och trötthet och kisseriet som jag lider av. Med kisseriet menar jag kissa tusen gånger om dagen.  
    Skönt att du har så lite tid kvar, och du har väl dessutom ännu mindre eftersom du ska sättas igång/snittas? :)

Ja, jag tror allt det kommer gå vägen men det kommer säkert vara jobbigt. Jag var ju varit hemma sen slutet av maj/början av juni så har ju kommit ur det där att göra saker på dagarna och det första jag gör är nåt helt nytt som kräver jättemycket. Smart Men det ska gå, för jag vill ha körkort! 
    Hahaha vi borde räkna hur många ggr vi kissar idag hahaha en kul grej bara vad tycker du ?
    Fy hoppas du slipper ha så jobbigt.. kommer ihåg själv jag hade värsta värkarna SD i vecka 25 och höl i sig fram tills han var ute jag sökte inte hjälp men jag misstänker starkt att det var bara för att han var stor att jag hade detta..
    Idag har jag toppen men denna mage e större än då jag väntade pojken..

Ja jag får Tul 30/11 samma dag ska jag prata med överläkaren
    Gissar på att han är ute eller kommer ut ca 3-5 dec redan .. så det är inte många dagar kvar igentligen en så jävla skönt !!
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 11:08:19 följande:
    Märket Lundemyr är det väl?
    Jepp adressen har jag nu
  • 3 barns mamma84

Jag tycker denna mage är större redan nu och jag går IN i vecka 27 på onsdag..

vecka 27 2:a barnet

Vecka 26 3 barnet pojke

vecka 41 2 dagar efter är han ute     

• 3 barns mamma84

När ni ser bilderna tror ni att pojken elias blir mindre ?

• 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-09-13 11:35:01 följande:
    ja de hoppas ja med...men de är gode så sjukt ändå att veta att snart kan de komma när som helst...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:27:08 följande:
    När ni ser bilderna tror ni att pojken elias blir mindre ?
    menar du att du får mindre mage eller att han blir mindre???
    Om man blir större eller om man är normal bebbe .. enligt bilderna är magen större med sonen och mindre nu med denna men fan hoppas det är en på 5 kg iaf och inte något annat..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)