Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-08-02 21:53:16 följande:
    nä jag har inte snitt datum då utan  bf datum
    jaha hahaha okejSkämspinsamt sorry
    Men då får du tänka på mig iaf haha och jag håller tummarna att jag får fira min födelsedag med din bebis
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Någon mer än jag som äter som en häst nu äter o äter blir aldrig mätt hahaha Elias äter mig innefrån

Idag går jag oxå in i vecka 21

• 3 barns mamma84

Ny bild på Elias i magen mig vecka 21

• 3 barns mamma84

Här i danmark får man en böter om jag går till en interljuv och han som interljuvar mig som kanske vill anställa mig frågar om jag är gravid får han/hon bäter..
    Så här i danmark får man jobba som gravid.

• 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-08-04 22:39:56 följande:
    Har jag nog gjort sen vecka 10
    Mohahaha
    Vora jag med men sen blev jag bara hungrig när jag kände att nu behövde jag mat men nu ojojoj är hungrig hela tiden ingen hjälper han äter mig innefrån haha
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-08-05 06:54:30 följande:
    Morgon.. Drömde att jag fick missfall i natt och att vi inte skulle kunna bli gravida igen.. Rynkar på näsan Vaknade med stora tårar rullandes ner för kinderna. Sjuka hjärna!

Men när jag satte mig här så började bebis rumla runt. Känner den väldigt ofta nu och har lyckats känna utanpå magen också. Det är så himla mysigt <3

Vad jag längtar tills december!!
    Det är hämskt gumman har oxå drömt om sådan men förra vecka drömde jag om att sambon lämnade mig och sa att han inte älskade mig längre jag bara grät till och med vaknade upp av att jag var så lessen och jag inte kunde hålla tårarna.
    Sen tittade jag på min sambo som låg brevid mig i sängen och jag slutade gråta och började skratta av att jag var så patetisk

Ja jag längtar med men till november
  • 3 barns mamma84

Idag är jag hemma med svullen tandkött (vistomstand) den har kommit ut för länge sen men nu har jag ont då jag är gravid fan oxå själva tanden gör inte ont utan bara tandköttet som jag kan lufta upp med tungan oxå :-/ konstigt..
    Barnen är på dagiset och sambon åkte till jobbet.
    Idag ska vi handla mat i Tyskland och sen titta på vagnar och allt bebis tillbehör med i babis affären i tyskland

• 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-08-05 09:31:34 följande:
    Köp corsodyl (munhålegel) omgående och tryck ner i fickan i tandköttet, det där har hänt mig 3 gånger nu under min graviditet och första gången slutade det i en dyr tandläkarräkning eftersom det ledde till en infektion i fickan.
    Dom andra gångerna har det gått att rädda med corsodyl om man kör igång direkt. 
    Herregud är det så allvarligt då ska jag be sambon följa med mig till apoteket idag om just detta.
    Trodde inte det skulle vara så allvarligt med detta.
    Men varför blir det så ?
    Är tandköttet så känsligt under en graviditet ?
  • 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-08-05 09:47:13 följande:
    Ja tandköttet kan tydligen bli väldigt känsligt under en graviditet, vet dock inte varför.
    Men vissa får problem och andra inte, i min förra graviditet märkte jag ingenting alls men nu i denna
    så har jag fått problem med tandköttet hela tiden.
    Men om du börjar med corsodyl  direkt så kommer det gå bra, så forsätter du att smörja på det några dagar efter att "ömheten" är borta från tanden. 
    Och OM ömheten kommer tillbaka i tandköttet senare så är det bara att börja smörja på direkt igen.
    Detta är verkligen super bra! Och man besparar sig själv mkt smärta och dyra pengar!
    Lycka till :) 
    Så då är det en finger in i munnen och sen kleta på detta då ?
    Är det som lim ?

Jag har aldrig haft problem innan och nu vill detta plåga mig med
    Om jag skulle tugga med denna sida såg är det som hjärtat i tandköttet slår massa slag.
    Sen är det svåt att låta bli med tungan
  • 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-08-05 09:44:04 följande:
    Godmorgon damer!

Tänkte höra lite, hur mkt har ni gått upp i vikt?
    Jag  är i v.21 på lördag och jag hade gått upp 1 kg för några veckor sedan som jag nu har gått ner igen.
    Så nu väger jag lika som från början. Känns konstigt att jag inte gått upp någonting.
    Minns inte exakt hur det var med första sonen men nog hade jag gått upp ett par kg iaf vid denna tidpunkt.

Lyx !!!
    Och grattis till komande vecka 21

Jag gick in i vecka 21 igår vecka 20+1 idag och jag har gått upp Skäms vägde innan 65kg i vecka 13+6 inskrivning hos barnmorskan gick jag till vågen och vägde 73,3kg så nu e jag i vecka 21 har nog redan gått upp 10-11kg säkert hehe
    Men det syns inte utan bara magen som är stor hihi kanske en stor bebis denna gången med :-0

Med 1:a vägde jag 55 kg och gick upp till 73kg typ sen gick jag ner till 65kg och har vägd det hela tiden.
    Hon blev normal stor över 4 kg iaf
    Med 2:a vägde jag normala 65kg gick upp till ca 78kg och sen gick jag ner till normala 65kg när han kom ut men han var över 5kg närmare 6kg Hihi
Svar på tråden December Bebis 2010 :)