Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Anna Wahlgren eller?

• Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-01-30 19:18:00 följande:
    Ne, mitt mamma hjärta skulle aldrig fixa det, nån gång har hon skrikit en hel kväll & inget har hjälpt...då måste jag själv pausa i en halv minut för att inte bli tokig, så då har jag lagt ner henne gått ut, andats & gått in igen men det är det enda....
    Ja, det måste man ju göra! Då är det tufft...
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

En god vän till mig hade ett kolikbarn och körde ut med bilen varje kväll när det var som värst. Hon somnade, han parkerade bilen och sov själv. Så lyckades de få några timmars sömn varje natt och mamman fick vila hemma med de andra barnen.

• Mysmamma70

Moma - ta det lugnt! Framfall brukar gå tillbaka inom sex månader, men du ska vara extra flitig med knipövningarna. Och det är inget dom hindrar dig från att ha sex om det inte känns obehagligt

• Mysmamma70

Moma - jag fick framfall förra gången, kunde ha sex utan problem. BM sa att det tar minst 12 veckor att bli återställd efter förlossningen om man kniper flitigt, men det kan ta upp till ett halvår. Du får fråga på efterkontrollen

• Mysmamma70

Moma - det gick tillbaka och jag barnvagnspromenerade som vanligt. Men passa på att fråga när du ringer och bokar tid! Du är ju ung och har bara fött ett barn så det borde vara ännu lättare för dig att bli återställd

• Mysmamma70

Vi var också på mässan, Delifi, fast i fredags

Cornelia sov de fem timmarna vi var där så jag hann med att få healing, behandling av en naprapat, lyssna på en föreläsning och handla lite. Visst var det en härlig mässa!

• Mysmamma70
    wildahallon skrev 2011-02-01 16:08:56 följande:
    Han sover många gånger men högst en kvart åt gången. tror han inte får nån ro på dagarna :/

Vill han ha närhet?

Min trea sov bara i famnen på dagtid tills han var fyra månader.

Eller går det att söva honom i vagnen?

• Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2011-02-01 16:27:23 följande:
    *S* har inte testat tvättmaskinen,
    men prova vetja...ALLT e tillåtet i kampen för NÖJD bebis å SÖMN
    Ja, till och med en sväng i bilen om det krävs för att söva...
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 16:17:08 följande:
    Men fy vad jobbigt finns det inget som kan hjälpa soc eller så att få mer hjälp ?
    Eller bostadsbedrag ?
    Eller det kanske ni reda har ?
    Hoppas det löser sig så ni slipet flytta för det är jätte tråkigt ju
    Var med själv med om detta att det var dyrt vi bodde i sverige i en 2:a och hyran var på 5000kr + El ca 500-1000 kr det var jätte dyrt
    Och ebba misste alla sina vänner och amadeus hade PRECIS börjat dagiset när han var 9 månader och så plötsligt måste vi alla flytta
    NU har vi radhus hyran är på 5000kr sen El 500-1000 kr men vi betallar OXÅ vatten som kan gå till ca 3000 kr var 3:e 4:e månad det är billigt att bo här men vi har soc hjälp oxå .. sambon jobbar och jag är mammaledig får själv bara ut 4000 kr sambon 9000 kr och sen barnbidrag var 3:e månad 11000kr och bostadsbidrag på 3000-4000kr ..
    Så vi har bättre här

Håller tummarna att ni slipper flytta vännen..

Aj då en förskyld pojk inte kul alls vet hur det e min Elias har hosta hostar HELA tiden lilla gubben då och har snorig näsa inte så det rinner men att han har jobbigt att sova
    Men jag lyfter upp honom med kudde under hans madrass så han halv ligger upp och sover det är det bästa för honom just nu.
    Vår senaste elräkning för december var på 6500
Svar på tråden December Bebis 2010 :)