Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 10:58:47 följande:
    de ringde från sjukan idag angående mina prover då jag va där,de hade fått svar nu. o det jag drabbats av heter barnsängsfeber. vilket namn
    Vad är det? Foten i munnen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-14 12:10:09 följande:
    Hahaha matgrisra alltså
    Men shit längden haha helt galet sjukt hur kan man växa 5 cm på 14 dagar???
    Ja, du verkar få långa barn... Cool

Här mäter man inte längden förrän barnen börjar räta ut sig.
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 13:09:18 följande:
    jaha,så ni får aldrig veta hur långa de e då?? Här  tar de bebis ben o sträcker ut,ser så hemskt ut då de oftast ligger i grodposition jueObestämd 

Kollade i Charlies papper - vi fick första längden på 6 v kontrollen

Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 13:14:08 följande:
    ja de flesta barn skriker ju,vilket gör att benen sträcks ut automatisk och då brukar de fånga upp de o hålla fast de en kort sekund för o mäta Inte så att de tar o bänder ut benet,hehe :-P

Usch de ser sååå kallt o obehagligt ut o ligga på den där plankan när de ska mätas o den där skålen när de ska vägas, att de inte kunde komma på något lite mer mjukare o mysigare för dem

Mina har aldrig skrikt där, de ser ut att tycka det är mysigt att strippa i den goa värmen de har på BVC

• Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 13:36:54 följande:
    ja där ser man,så olika de är mellan alla landsting / privat.

åh här har de bara en liten plätt där de får ligga på under värme  o sen får man lyfta de barnen till ett annat ställe där de ska vägas o mätas, tycker de annars e svinkallt i rummet
    NhjärtaD skrev 2011-01-14 13:26:12 följande:
    Har läst att när de är så här små så känner de inte av nån växtvärk, brukar komma runt 2-3 års åldern....Nova har haft perioder med växtvärk

Willesmamma: Ja det är tur vi lever nu

Usch blir så nojjig när lillan ligger med sin älsklings filt & drar den över ansiktet men hon älskar det, men jag är rädd att hon slutar andas
    gud ja, jag e med så himla nojig över att Albin ska få något över ansiktet
    Att de växer på längden märker man ändå på kläderna
  • Mysmamma70

Håller med Delifi, det är tråkigt att läsa im hur en del av männen behandlar er. Särskilt nu när vi är extra känsliga av hormoner som gravid och nyblivna mammor.

Respektera er själva och acceptera inte att bli illa behandlade! De kommer troligen inte att ändra på sig, så det är era val. Att leva med en sån man resten av livet eller välja en av alla fina, kärleksfulla män som finns.

Usch, det blev ett tråkigt fredagskvällsinlägg, men jag som är lite äldre än de flesta av er här har egna etfarenheter av detta. Och jag vet hur lycklig man kan bli i rätt relation!

Säger som Delifi - stärk er självkänsla och säg ifrån!

• Mysmamma70

Tur att inte världens bästa man bara finns i ett exemplar - det finns en till oss alla om vi håller dörren öppen och stänger för skitstövlarna

• Mysmamma70

Jag tackar min lyckliga stjärna varje dag för att jag får leva med världens underbaraste

• Mysmamma70

Cornelia sover fortfarande rätt mycket på dagarna och har sin vakenperiod på kvällen och fram till 01.00 ungefär.

Sen sover hon oftast gott om natten och vaknar bara för ett nattmål som tar tio min.

Inatt har hon sovit lite oroligt, men det har hjälpt när jag haft min hand hos henne, så det är skönt att ha henne i sängen intill, även om jag har kramp i armen idag

Hon har fått sempers magdroppar i en vecka nu och det har hjälpt jättebra mot det lilla knip hon hade.

Hon skriker faktiskt bara när hon sitter varmt påklädd i babyskyddet och vi inte hunnit ut än :p

• Mysmamma70

Grattis Annika!

Delifi - härligt med sju timmar, här får jag nöja mig med fyra än så länge

Krya på er ni som är sjuka!

• Mysmamma70

Ludi - fyra timmar är bara på natten, annars är det 2,5-3 timmar och napp

Svar på tråden December Bebis 2010 :)