December Bebis 2010 :)
2barnsmamma - yr kan man bli av förkylningsvirus.
Svininfluensa är inte farligare än vanlig influensa.
2barnsmamma - yr kan man bli av förkylningsvirus.
Svininfluensa är inte farligare än vanlig influensa.
2barnsmamma - folk dör av vanlig influensa oxå. Svininfluensan anses vara mer smittsam men det är inte fler som dör av den.
ÄlskarNova - har du provat att amma så att han ligger åt fel håll mot bröstet han inte vill ta - dvs, han får ha samma kind mot bröstet?ibland hjälper det.
Förstod du?
Krya på er alla sjuklingar, här har vi turen att vara friska (ta i trä).
Cornelia är en månad nu och vägde 4,5 kg igår, 54 cm lång (3,9 vid födseln, 51 cm).
Hon är inne i en intensiv ökningsperiod just nu så jag ammar varannan timme dygnet runt och hon har inte bajsat på tio dagar. Väntar på att jag ska få sova fyra-fem timmar i sträck på natten igen
Jag har också jobbat lite den här veckan, har fixat några texter till en broschyr och det var kul att få använda hjärnkontoret lite. Så jag har tackat ja till lite mer jobb
Det funkar tack vare att Cornelia är så nöjd och min man är hemma och tar hand om Charlie och ser till att vi får mat i oss!
Välkommen Lilablå, det här är ett bättre ställe att fördriva tid på än dumburken
Linasmamma - lycka till
vi lyckade aldrig få Charlie att ta flaskan när hans vuktkurva började dala vid tolv veckor. Så han började tidigt med gröt istället (BVCs rek). Då blev han mycket mera nöjd och efter några veckor med kvällsgröt sov han också hela nätter.
Ludi - när man helammar kan bebisen inte bli hård i magen eftersom bröstmjölken är "ren".
Men gaser i magen kan det ju bli av det vi äter, därav pruttandet.
Cornelia bajsade inte på tio dagar då hon var i en ökningsperiod och tog upp all mjölk så det blev inget överskott till bajs.

ondar - underbar bild ![]()