Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

2barnsmamma - yr kan man bli av förkylningsvirus.

Svininfluensa är inte farligare än vanlig influensa.

• Mysmamma70

2barnsmamma - folk dör av vanlig influensa oxå. Svininfluensan anses vara mer smittsam men det är inte fler som dör av den.

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 14:32:15 följande:
    Håller med om flytningar har inte mkt men får som liknar lite gult !
    Men är det då inte ägglossning då ?

Men hur kommer det sig att du ger en tutte ?
    Flytningarna är sårvätska, det betyder att avslaget inte är borta än.

Jag ger också bara en tutte för jag har så mycket mjölk så vi hinner aldrig till den andra. Har varit likadant med alla fyra barnen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 14:34:55 följande:
    Men fy farao !!!
    Jag vill inte dööööö jag har min familje att ta hand om ..
    Näh imon ringer jag läkaren jag klarar inte av detta längre !!
    Jag kan inte sova på nättrena då jag skakar och hakar tänder då jag fryser men sambon är som vanlig och plötsligt är det som om jag brinner upp och somnar till av att jag känner mig så härligt varm i kroppen och vaknar upp sen när jag är helt yr i kroppen och tappar min balans sinne och vinglar iväg för att hämta vatten
    Oroa dig inte, du har säkert bara en vanlig förkylning men när man har feber i så många dagar ska man kolla upp det, du kan ju behöva en penicillinkur.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

ÄlskarNova - har du provat att amma så att han ligger åt fel håll mot bröstet han inte vill ta - dvs, han får ha samma kind mot bröstet?ibland hjälper det.

Förstod du?

• Mysmamma70

Krya på er alla sjuklingar, här har vi turen att vara friska (ta i trä).

Cornelia är en månad nu och vägde 4,5 kg igår, 54 cm lång (3,9 vid födseln, 51 cm).

Hon är inne i en intensiv ökningsperiod just nu så jag ammar varannan timme dygnet runt och hon har inte bajsat på tio dagar. Väntar på att jag ska få sova fyra-fem timmar i sträck på natten igen

Jag har också jobbat lite den här veckan, har fixat några texter till en broschyr och det var kul att få använda hjärnkontoret lite. Så jag har tackat ja till lite mer jobb

Det funkar tack vare att Cornelia är så nöjd och min man är hemma och tar hand om Charlie och ser till att vi får mat i oss!

Välkommen Lilablå, det här är ett bättre ställe att fördriva tid på än dumburken

• Mysmamma70

Linasmamma - lycka till vi lyckade aldrig få Charlie att ta flaskan när hans vuktkurva började dala vid tolv veckor. Så han började tidigt med gröt istället (BVCs rek). Då blev han mycket mera nöjd och efter några veckor med kvällsgröt sov han också hela nätter.

• Mysmamma70

Ludi - när man helammar kan bebisen inte bli hård i magen eftersom bröstmjölken är "ren".

Men gaser i magen kan det ju bli av det vi äter, därav pruttandet.

Cornelia bajsade inte på tio dagar då hon var i en ökningsperiod och tog upp all mjölk så det blev inget överskott till bajs.

• Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-01-23 10:43:30 följande:
    God morgon. Ele har varit vaken en stund men ligger fortf i sängen och gottar mej. Koppan sover,det.ät hennes nya smeknamn igår tog det ca två timmar innan hon kom till ro. Fick ta hjälp av alvedon och 150 ml ersättning. Testade nu på morgonen efter amningen om hon ville ha flaskan men det ville hon inte så det är bara på kvällen det saknas. Hoppas hon mår bättre idag. D och jag har mått illa inatt och haft köriga magar,men inget har hänt??? Lägenheten är skinande ren idag iaf . Skönt.
    Hoppas ni kryar på er snart!

Jag trodde inte så små kunde få vattkoppor
  • Mysmamma70
    nikka skrev 2011-01-23 10:53:04 följande:
    God Morgon Glad
    Det är riktigt fint väder ute. Fast lite kallt.. Minus 14 är det.
    Jag väljer mellan en promenad eller att gå iväg på gymmet en stund och få lite egen tid.
    Beror nog mest på vad sambon vill. Om han känner suget efter en promenad i kylan.

Idag blir Tove 5 veckor. Tänk vad tiden går fort!

Skickar iväg en massa styrkekramar! Ibland kan det behövas en kram!
    Huh så kallt... här i Skåne har vi -1 och isen är äntligen borta från vägarna så man kan promenera igen

Cornelia blir fem veckor imorgon, man vill verkligen stoppa tiden! Tungan ute
  • Mysmamma70

ondar - underbar bild

Svar på tråden December Bebis 2010 :)