Momalicious skrev 2011-01-10 15:05:13 följande:
Jag tycker också det är svårt att avgöra vad som är vad iband. Och ibland är det ju flera saker på samma gång, typ att han både är hungrig och har ont i magen. Men det är bara att gå igenom hela "listan" och testa allt och tillslut hittar man (förhoppningsvis) anledningen till kinkigheten.
Igår slog Elliot nåt slags matrekord, han bara åt och åt och åt hur länge som helst. 150 ml smaskade han i sig under två timmar och sedan fick jag sitta och amma ännu mer. Puh. Och idag har han också ätit mängder. I natt var iaf min sambo så snäll att han gick upp med Elliot och matade honom med urpumpad mjölk så jag fick sova hela 6,5 timmar sammanhängande. Superskönt!
Imorgon ska vi till amningsmottagningen. Ska bli skönt. Dels att förhoppningsvis få hjälp med varför han bråkar så vid bröstet och dels förhoppningsvis hitta ett sätt att han tar högerbröstet på det "vanliga" sättet, och dels att få hjälp med hur jag ska kunna amma utan att jag bullar upp med massa kuddar och grejer. Om jag bara kan amma så kommer jag aldrig lämna huset. Kan ju inte släpa med mig massa kuddar och grejer om jag ska iväg nånstans. Men bara att få en lösning på det kommer vara skönt.
Ja absolut och vad värdelös man känner sig när man inte "kommer på" rätt sak direkt.. I alla fall jag. Börjar släppa lite det där av att känna mig misslyckad, men ibland slår det till. Ibland är dom ju kinkiga utan speciell anledning också, men man vill gärna hitta en "orsak".
Tim äter nästan 125 ml vid varje mål nu, är ungefär 3-4 timmar mellan målen. Ska bli spännande att se vad han väger i morgon, ujujuj. Mammas klump, haha!
Hoppas att ni får massor med hjälp och råd i morgon!