Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Härligt med egentid!

Vi tänkte testa att bada lille Tim snart också, hans navelgrej trillade i förrgår. Han älskar tvärtemot Elliot att byta blöja, att fläkta lilla snoppen och kissa i frihet är det bästa som finns, hahaha. Hjärta

Hur går det för dig med amningen?

• Karttikeya
    Moma: Hoppas att det löser sig med amningen i alla fall. Jag tyckte det var skitjobbigt innan vi bestämde hur vi skulle göra, men nu är jag jättenöjd - och viktigast av allt så är ju Tim nöjd. Jag "helammade" ju ändå bara några dygn. Han får ungefär 50/50 bröstmjölk/ersättning nu, är så nöjd med min bröstpump!

Inte lika lyxig natt inatt, haha. Man börjar bli bortskämd.. Sov "bara" tre timmar i sträck som längst. Flört Har dragit på mig en elak nackspärr också, aj. Min nedstämdhet blir verkligen bättre och bättre. Men ska få komma och ta blodvärdet i morgon, känner att jag vill se så att det går åt rätt håll.

Herrejösses, ni snackar skydd.. Jag har inte ens tänkt tanken.. Men så har vi inte tänkt tanken på sex ännu heller, eller jo. Ibland är jag svinkåt, men blöder ju fortfarande och då känns det inte så lockande när man tänker lite längre. Är rädd att det ska göra ont också.. Jag tror jag vill ha spiral iaf, men min mamma lyckades ju bli gravid med mig med spiral.. Inget skydd är ju 100% säkert såklart. Vet iaf att jag inte vill käka p-piller igen!
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2011-01-09 19:21:25 följande:
    Majorma: Skönt att du mår bättre, jag mår oxå någorlunda bättre, får se hur det blir nu när Danne min gå till jobbet imon eftersom barnen är hemma fortf Obestämd
    Jag bävar inför nästa vecka (from 17e) då min karl börjar jobba. Ska jag klara allting själv? *svälj*

Och du som har två småttingar till att ta hand om, fattar inte hur du orkar. ^^ Supermamma!
  • Karttikeya

God morgon! Inatt fick vi sova mer. Trodde jag skulle få vara vaken hela natten eftersom att Tim inte ville somna förrän 12 trots massor av mat. Han var kinkig hela kvällen igår så han kanske hade ont i magen stackarn Rynkar på näsan Är så svårt att avgöra ibland vad det är tycker jag.

Men Tim somnade 00 i af, sov till 5.40! Somnade 06 och sov till 9.30. Inte illa. Nu sover han igen och jag passar på att greja litegrann. Känner mig ju utvilad. Nackspärren är dock kvar, suck.. Kräks

Börjar få tillbaka min aptit. Gott tecken tror jag. Glad

Willes Mamma: Tja, det låter ju inte bättre än att det är mensen.. Men vad trist att det kommer så tätt inpå!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-10 15:05:13 följande:
    Jag tycker också det är svårt att avgöra vad som är vad iband. Och ibland är det ju flera saker på samma gång, typ att han både är hungrig och har ont i magen. Men det är bara att gå igenom hela "listan" och testa allt och tillslut hittar man (förhoppningsvis) anledningen till kinkigheten.

Igår slog Elliot nåt slags matrekord, han bara åt och åt och åt hur länge som helst. 150 ml smaskade han i sig under två timmar och sedan fick jag sitta och amma ännu mer. Puh. Och idag har han också ätit mängder. I natt var iaf min sambo så snäll att han gick upp med Elliot och matade honom med urpumpad mjölk så jag fick sova hela 6,5 timmar sammanhängande. Superskönt! 

Imorgon ska vi till amningsmottagningen. Ska bli skönt. Dels att förhoppningsvis få hjälp med varför han bråkar så vid bröstet och dels förhoppningsvis hitta ett sätt att han tar högerbröstet på det "vanliga" sättet, och dels att få hjälp med hur jag ska kunna amma utan att jag bullar upp med massa kuddar och grejer. Om jag bara kan amma så kommer jag aldrig lämna huset. Kan ju inte släpa med mig massa kuddar och grejer om jag ska iväg nånstans. Men bara att få en lösning på det kommer vara skönt. 
    Ja absolut och vad värdelös man känner sig när man inte "kommer på" rätt sak direkt.. I alla fall jag. Börjar släppa lite det där av att känna mig misslyckad, men ibland slår det till. Ibland är dom ju kinkiga utan speciell anledning också, men man vill gärna hitta en "orsak". Glad

Tim äter nästan 125 ml vid varje mål nu, är ungefär 3-4 timmar mellan målen. Ska bli spännande att se vad han väger i morgon, ujujuj. Mammas klump, haha!

Hoppas att ni får massor med hjälp och råd i morgon!
  • Karttikeya

Idag har Tim fått bada för första gången. Det gick bra och han verkade gilla det. Men han fick en liiten kallsup på slutet för att han sprattlade till. Så nu får vi öva lite på greppet så han slipper sådant, stackarn! Tungan ute Nu ligger han o sover gott i sin säng, trots att han sovit hela kvällen. Återstår dock att se om han sover bra i natt nu också Flört

• Karttikeya

Yaaay lycka till suzzy! SkrattandeSkrattande

Idag var vi på bvc, Tim hade växt en cm till 53 cm och ökat i vikt 245 g på en vecka. Huvudomfånget hade ökat med 2,5 cm. Det går fort!!

Vi har hunnit med en tur på ikea idag också Glad Imorgon kommer hunden hem igen..... Får se hur detta går.

• Karttikeya
    Jenni78 skrev 2011-01-11 18:11:00 följande:
    Majorima: Har du provat bärsjal? Jag lånade en bärsjal av min syster och köpte en BabyBjörn begagnad. Tyckte att bärselen var bättre -  inte så varm och enklare att ta på. 

Idag var Vanja till BVC-tanten igen. 4114g och 56 cm. Nästa vecka blir det första läkarbesöket.
    ludicrous skrev 2011-01-11 18:17:03 följande:
    Majorima - jag beställde precis en Manduca-sele. Vill inte ha en babybjörn och är inte så pigg på att knyta, är rädd att knyta fel o så.. Så det blev en sån sele som är ergonomisk o mysigare :)
    Nej har inte provat bärsjal, tycker mest de ser så trevliga ut.

Manducaselen är ju snordyr... Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)