Mega -Omega till alla! :-)
Glass skrev 2011-09-24 13:09:02 följande:
Jag har inte orkat sätta mig in i de olika oljorna för barn, men vi kör eskimo kids ochgilar hon. V vad finns det mer för bra alternativ?Eye Q finns också i flytande,med smak av vanilj eller citron, tuggisar med jordgubbsmak och vanliga neutrala kapslar. MirEPA mini finns bara med kapslar med jordgubbsmak men det går bra att tugga på de kapslarna.
Priset per dagsdos kan jag inte med när det gäller flytande så är den dyrast pga en produktionskostnad och tuggisar är också dyrare/dagsdos än vanliga neutrala kapslar.
Bobbylina skrev 2011-09-25 10:03:38 följande:
Hej! Behöver lite råd om vilken olja jag ska ge till mina pojkar, de är 3 och 4 år och väldigt bråkiga,visst det hör säkert till åldern men skulle vilja prova om det går att dämpa lite. vi äter extremt lite fisk hemma, det dom får i sig är fisken på dagis 1ggr i veckan i princip. Båda vaknar alltid på natten och kommer in till oss o trängs. Den äldsta har extremt dåligt tålamod o kan explodera för minsta lilla, och har inte ro att tex lägga ett pussel. Så vad rekomenderar ni att jag ska ge dom. Samt vilken tid på dygnet?Så för att få lite lugnare skulle jag tro att MorEPA mini skulle hjälpa er. Men om det är just att de är explosiva och aggressiva så kanske det skulle vara bättre med PlusEPA, men då kommer det här med sömnen...
Testa först med 2 st morEPA mini på morgonen och om ni får bra effekt men inte helt tillfredsställande så lägg till PlusEPA på morgonen och flytta MorEPAn till eftermiddagen, kvällen.
Förstamaj79 skrev 2011-09-25 21:17:08 följande:
Hejsan.Skulle behöva era råd.
Min 11-åring ska får börja med MorEpa för hjälp med koncentrationen.
Frågan är om vi ska välja Mini eller Smart Fats?
Undrar om dosen verkligen räcker med mini.
Vi har testat Eye-Q när han var yngre.
Det är visserligen lite mer EPA och DHA i MorEPA Smart Fats men då får man inte någon av Omega-6 posetiva effekter.
Som medelvägen skulle kunna vara att ge 3 MorEPA mini för att komma upp i lite högre dos om man vill det. Bieffekter av att ge lite mer Omega kan vara lösare avförning och att Omega-3 är blodförtunnande. Säger man till sin husläkaren att man äter Omega-3 och ber hen att fylla i det i journalen så är det inte så farligt. Vid planerade operationer underrättar man aktuell läkare och uppehåller iaf 3 veckor innan.
När ni gav Eye Q tidigare, hur mycket gav ni då? Om du kommer ihåg

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag brukar köpa Omega från vitaminvaruhuset.se
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har svarat förrän nu. Jag hade totalt glömt bort att det var frågor här. Jag brukar läsa på mobilen ibland men brukar inte svara med den för det går inte göra radbryt och cetera men tråden blir noterad som läst och när jag sen sätter mig vid datorn så glömmer man bort att läsa gå in i en tråd som det inte är nya svar i. Förlåt, förlåt.
Ha en bra dag alla!