• moii

Inga spermier..

Kanske en skada på ledningen från testikeln till gången ut som orsakats av operation kanske.

De visste inte varför det inte kom ut nåt alls från
    Min sambo eftersom bara en testikel var påverkad egentligen men de sa att det var ganska vanligt att det kunde bli så

• moii

Opererade ner testiklarna från bukhålan eftersom de inte kom ner "självmant"

• moii

Mellan 6 och 8 vid två olika tillfällen. Vet inte exakt hur gammal

• moii

Höst44 så är det för
    Min sambo också, exakt men i den normalstora finns det friska om än få spermier. Dock är det ingen kromosomavvikelse.

• moii
    LillaRäven skrev 2011-10-26 17:23:16 följande:
    Moii, jag vet att jag citerar ett väldigt gammalt inlägg, men jag har en liten fråga. I det tredje stycket skriver du något som får upp mitt hopp iaf. Men jag vill bara förtydliga lite, vad för "skada" syftar du på? Tacksam för svar Glad
    alltså jag syftar på att det måste ha blivit en skada vid operationen av testiklarna som gjort att tex att den ena testikeln inte är utvecklad eller kanske är det så att det blev en skada på ena ledningen. Jag vet inte riktigt. detta är vad urologen berättade för oss, och han sa att det är vanligt att även om det borde funka att få ut spermier från den fungerade testikeln är det vanligt att det inte gör det.

Som sagt vi är faktiskt gravida idag, men vi har inga embryon i någon frys och frysförsök fungerar inte för oss eftersom spermierna inte riktigt verkar klara upptiningen + att det alltid blir ganska få när man lockar ut, men tillräckligt som det verkar :)
  • moii
    H44 skrev 2011-10-25 22:28:20 följande:
    Moii: å bra :) vart är ni e er resa?
    vi är gravida i v 12 idag. tre icsi-försök varav 13 utplockade ägg har resulterat i 1 ET bara. första gången klarade inte spermierna upptiningen riktigt och 2a gången avslutade man för man trodde inte att äggen växte men det visade sig vara en cysta som förvillade. 3e gången 7 ägg varav tre mogna 1 befruktat, och det var ett guldägg som det verkar. :)
  • moii
    redhead83 skrev 2011-10-26 17:32:11 följande:
    Här hemma är vi i samma situation. Första provet var helt tomt och det lär bero på förhöjda hormonvärden. Någon som har erfarenhet av det eller ändå vet något om det?
    Sambon ställde en rak fråga om läkaren trodde att det skulle gå att få fram några spermier och hon svarade JA. Gör man det även om chansen är liyen, bara för att hålla vårat humör uppe tror ni? Själv vågar jag inte hoppas på något.
    tror inte att de gissar faktiskt. tror att de är ärliga med vad de tror, det är min erfarenhet. De säger verkligen att det kan vara svårt om de tror det och om de tror att man ska ha hoppet uppe så säger de det. I alla fall är det min erfarenhet.
  • moii

Jag har haft cystor på äggstocken, har aldrig varit några bekymmer! Jag menar med cystorna. De är ju oftast godartade.

• moii

Har de kollat att ni är folkboförda? det har jag aldrig hört att de gjort förut faktiskt. Vilka resultat väntar ni på?

De kan nog plocka ut spermier och frysa ned men problemet är väl lite att inte alla spermier klarar upptiningen. Vi tex kan vara göra färskförsök och måste göra biopsi vid äggplock varje gång , vilket iofs inte gör så mycket då färskförsök ger bra resultat för många.

Svar på tråden Inga spermier..