galnevale skrev 2010-04-28 07:00:58 följande:
Min rädsla som jag skrev i inlägg 22 besannades i natt. Vi tog ju in Fanny till oss i går kväll. Vid 2 vaknade jag av något och någon sekund senare kopplade det att det var Fanny som rörde sig. la handen på henne och fattade genast att hon krampade.Så det blev en dramatisk natt igen med ambulansbesök men vi valde ändå att stanna hemma. J..la 1177! ska ju vara så lätt att få tag i dem men nej självklart var det kö kl 2 på natten så vi ringde 112 och de kom hem och kollade henne. Så skönt att de finns Fick även stesolid att ha hemma öm hon skulle krampa igen men det blev lugnt efter detta.Ska strax ringa vc då barnläkaren ansåg att hon nu ska ha stesolid hemma då det är 3:dje krampen. Så då får de även lyssna på henne för hon verkar även ha krupphosta i hostatackerna! Blä säger jag. De lyssnade dock på henne i natt och då lät hon bra som tur var.
usch, sitter här o ryser..har sett min son krampa en gång och jag glömmer aldrig paniken jag hade/kände då. ringde 112 men de ville inte skicka ambulance så jag fick vänta en timme på att min man kom hem från jobbet för att åka in akut med honom..in på akuten tog de honom ifrån oss och det fanns läkare och sköterskor överallt för att hålla igång allt..usch!!
varför åkte ni inte in med na? då hade de kunnat gett nåt för hostan..
hon har inte nåt liknande som min son då?? när det börjar tar det inte slut det blir bara värre o värre o slutar med hög feber kramp och nära på att sluta andas??
vi ger ventolin varje timme när det blir så oh åker in till akuten med han det låter som att han har en morrande björn i lungorna (då hjälper inga medciner som vi har hemma)
har du höjt upp huvudändan på hennes säng? det underlättar andningen, och fortsätt o ge medicin under natten..vi väcker sonen på natten också så han inte får nåt avbrott i medicineringen..(under sjukdomsperiod)det tär på krafterna men vad gör man inte för barnen=)
har du en enkel optichamber med spray hemma lr någon mer avancerad apparat med flytande medcin??