lisadragon skrev 2010-05-13 00:25:48 följande:
Blir både lättad och förbannad av att läsa denna tråd. Min son har sen hans första förkylning vid 7 veckor låtit som en andfådd lungsjuk gammal människa.. Jag har varenda gång vi varit in på bvc eller läkarkontroller + de gånger han fått pencillin mot ÖF o halsfluss o ögoninflammationer, varenda gång har jag sagt att han låter väldigt mycket när han andas och han hostar fruktansvärt på nätterna tills han spyr. Läkaren har sagt att han låter väl bra.. Alla som träffat oss har frågat om han är sjuk men nej, han låter så har jag svarat. För två månader sen blev jag förbannad och ville ha en utredning efter 4 ÖF och diverse andra pencillinkurer och olika hostmedicinpreparat.. Läkaren tittade och hoppsan, Viggo har för stora halsmandlar, indragna trumhinnor, biljud på lungorna och med största säkerhet för stor körtel bakom näsan! Jag läser att era barn hostar och därav får de astmamedicin, tänk om lilleman här hemma kunde få det, han hostar och hostar och hostar, tills han spyr eller tills det tar stop, och nu är det ännu värre med pollen!! Han fyller 2 år i juli och fy f*n vad jag är besviken på läkaren!! Ska ringa på fredag och begära akuttid så han kan få ngt mot sin hosta. Han får nu ventoline som hjälper lite, men nätterna kan han hosta sig igenom ändå.. Dottern rosslar och hostar hon med, ska på dom med henne också, men hon snorar med så svårt att veta, hon blir bättre av adrenalin men ej koksalt. Dock andas hon bara adrenalin när vi varit inlagda. Hon har reflux och äter zantac så maten far i matstrupe och luftstrupe hur som helst på stackarn.. Gash vad less jag är på läkarna, men tack för denna tråd, ska på dom angående hostan!! Trevlig torsdag // Lisa
Din irritation är verkligen berättigad.
Jisses så illa det är med sjukvården ibland alltså. Jag blir verkligen upprörd av att läsa sånt här. Varför tar man inte fasta på att alltid vara lite mer utvärderande, lite mer noggran och försiktig med barn?
För en helt medicinskt outbildad människa som mig så känns det rätt uppenbart att din son inte är helt ok. Varför, varför går man inte vidare.
Jag hoppas verkligen att du får ordentlig hjälp nu.
Byt läkare annars. Kräv att få träffa någon annan.
Man måste verkligen stå på sig. Hade inte jag gjort det så hade jag med största sannolikhet inte haft en medicin hemma nu.