Kissekatt skrev 2010-04-30 12:44:31 följande:
Det är det lilla felstavningstrollet som blandar om. Inget man kan göra något åt tyvärr! Jag såg att du frågade om medicin. Vi har ju då fått Singulair och blir bra hjälpta av det, men det är väldigt olika vad olika läkare vill skriva ut. Fördelen med den är att den ges som pulver och inte inhaleras. Det är svårt när barnen inte vill gå med på att medicineras. Har ni provat en annan modell? Eller ett annat munstycke? Ibland kan det hjälpa. Vi har satt på ett litet klistermärke efter varje gång vi har lyckats ge medicinen. Det har sporrat och gjort det roligare. Men annars, hur hemskt det än är så får man ju tvinga.
På vårdcentralen har man nämnt singulair men dom anser sig inte vara några experter på barnastma så dom remitterar mig till barnklniken, vilket jag förstår.
Jag träffade en läkare i November 2009 då vi gick igenom hans dosering osv men sen dess har jag bara träffat läkare under akutbesök och dom har aldrig tid att gå in närmre på hans medicineringe eller andra alternativ.
Jag har bett om att få en tid för utredning några gånger men någon tid dyker aldrig upp.
Tanken slog mig idag att jag kanske kan be vårdcentrlen hjälpa mig med tid hos läkare där på sjukhuset så jag ska försöka med det.
OM jag tvingar honom, när jag ska ge honom airomiret så får jag sätta honom i knät, hålla fast hans armar och trycka över masken. Det känns hemskt men jag har prövat allt. Han har själv fått leka med inhalatorn för att lära känna den liksom.
Ibland kan han ta den mot munne själv och andas in men så fort han blir sämre så vägrar han. Han blir verkligen livrädd.
Vi använder oss utav inhalatorn Vortex. På barnkliniken sa dom att det var den bästa.
Ett pulver skulle ju vara suveränt.