• Anonym

Bröllp. De önskar pengar.

Det ordnar sig säkert, det känns bara så pinsamt. Jag vill ju ge mer och så har vi hamnat i den här krisen...

• Anonym

Har inte läst hela tråden men kan ni inte gå ihop med några o förklara för dem att ni inte kan ge så mycket? Då blir det ju en liten summa....vi har alltid gått ihop och köpt eller lagt pengar några familjer. Då kan man ju lägga det man kan... Om brudparet är schysta så är det ju inte därför man bjuder...för att få igen utan det är ju för att man vill dela sin dag med sin familj o sina vänner. Vill de ha pengar som räcker till en resa o blir sura för att man inte kan ge så mycket då kan de ju ställa in bröllopet o använda dessa pengar till resa o gifta sig på arlanda!

Några vänner till mig som önskade sig pengar hade en lite låda man fick stoppa ner pengarna i o kortet brevid. Då behövde de aldrig veta vem som gett vad....

• Anonym
    Anna Paulita skrev 2010-04-13 07:09:23 följande:
    Va? Gick ni ut och sa att ni önskade er 500 kr per par? Bröllopsgästerna ska inte betala bröllopet, det gör man själv!
    Anonym (hmm) skrev 2010-04-13 07:45:56 följande:
    Ni blev ledsna för att era gäster inte ville dels betala för ert bröllop och dessutom för er resa? Stackars er...
    Vi ville inte ha en massa presenter, vi ville bara ha en liten slant för som skulle täcka allt mat dryck underhållning vinster mm. och om det blev pengar över skulle dessa gå till resan.. Ja vi blev ledsna pga att vi fick en massa presenter som vi inte ville ha, vi klargjorde i inbjudningar att vi inte vill ha presenter utan en summa pengar som ska täcka så mycket som möjligt och att vi alla skulle få en dag som alla hade mat dryck underhållning vi ville inte ha ett tråkigt bröllop där maten inte räckte eller drycken tog slut osv.
    Folk köper bröllopspresenter för ca. 500-1000 kr ändå varför inte ge den slanten istället som bröllopspresent? Vi står ju här med massa porslin mm som vi inte ville ha...
  • Anonym

Eller så köper ni typ en liten byrå för typ smycken, sen viker ni tjugolappar till kläder (det finns en sajt på internet där det står hur man gör) och lägger i byrålådorna :P

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2010-04-13 09:54:25 följande:
    Men allvarligt!? Hade vi planerat ert bröllop efter hur mkt gästerna skulle bidra med?! - Då får ni skylla er själva! Ett bröllop planerar man utifrån sin EGEN ekonomi! Har man inte råd  med ett STORT bröllop, ja då får det bli ett litet bröllop! That´s it!
    Allvarligt, vi hade råd med ett stort bröllop och vi ville bara ha 500:- per par i bröllopspresent för att pengarna skulle gå till en resa istället för att få presenter som man inte uppskattar alls....
    500:- per par blir 250:- per person, det är inte mycket begärt, eller hur?
    Skitsamma vi ska inte diskutera detta här hur som helst, Gift är jag och min bröllopsdag blev en underbar bröllopsdag och skönt att slippa de snåla giriga gästerna!
  • Anonym
    Ts Mamma skrev 2010-04-13 09:57:36 följande:
    Sälj presenterna ni inte ville ha då, att kräva att bröllopsgästerns ska ge en viss summa pengar låter helt befängt! Jag hade nog inte gått på det bröllopet om jag så vore miljonär...
    Presenterna donerades till Myrorna, till bättre behövande!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-13 10:14:43 följande:
    Allvarligt, vi hade råd med ett stort bröllop och vi ville bara ha 500:- per par i bröllopspresent för att pengarna skulle gå till en resa istället för att få presenter som man inte uppskattar alls....500:- per par blir 250:- per person, det är inte mycket begärt, eller hur? Skitsamma vi ska inte diskutera detta här hur som helst, Gift är jag och min bröllopsdag blev en underbar bröllopsdag och skönt att slippa de snåla giriga gästerna!

Jag tycker det säger mer om dig än om dina gäster.

• Anonym
    Movie Freak skrev 2010-04-13 10:31:06 följande:
    500 kr är en jävla massa pengar när man inte har ngr. med 500 kr kan jag köpa blöjor för 2 månader, eller husmanskost middagsmat som räcker i 2 veckor. Så för den som har det dåligt med pengar är det inte lite pengar. o som någon sa ditt inlägg säger mer om dig en dina gäster.
    Då har du inte råd att köpa en present heller! Varför ens bemöda sig att gå på ett bröllop då? 
  • Anonym

Tack för att ni tar er tid att svara. Många bra tips.

• Anonym

Bara för att bröllopsparet önskar sig pengar så betyder det ju inte att det är det du måste ge dom? Det är ju faktiskt helt upp till dig, så varför inte ge dom en fin present från din butik? Eller skänk lite pengar till välgörenhet, då får brudparet ett brev som meddelar att du tex donerat pengar eller köpt en get, byggt en brunn osv till behövande i deras namn men det säger inte hur mycket du donerat.

Svar på tråden Bröllp. De önskar pengar.