Bröllp. De önskar pengar.
Det ordnar sig säkert, det känns bara så pinsamt. Jag vill ju ge mer och så har vi hamnat i den här krisen...
Det ordnar sig säkert, det känns bara så pinsamt. Jag vill ju ge mer och så har vi hamnat i den här krisen...
Har inte läst hela tråden men kan ni inte gå ihop med några o förklara för dem att ni inte kan ge så mycket? Då blir det ju en liten summa....vi har alltid gått ihop och köpt eller lagt pengar några familjer. Då kan man ju lägga det man kan... Om brudparet är schysta så är det ju inte därför man bjuder...för att få igen utan det är ju för att man vill dela sin dag med sin familj o sina vänner. Vill de ha pengar som räcker till en resa o blir sura för att man inte kan ge så mycket då kan de ju ställa in bröllopet o använda dessa pengar till resa o gifta sig på arlanda!
Några vänner till mig som önskade sig pengar hade en lite låda man fick stoppa ner pengarna i o kortet brevid. Då behövde de aldrig veta vem som gett vad....
Eller så köper ni typ en liten byrå för typ smycken, sen viker ni tjugolappar till kläder (det finns en sajt på internet där det står hur man gör) och lägger i byrålådorna :P
Jag tycker det säger mer om dig än om dina gäster.
Tack för att ni tar er tid att svara. Många bra tips.
Bara för att bröllopsparet önskar sig pengar så betyder det ju inte att det är det du måste ge dom? Det är ju faktiskt helt upp till dig, så varför inte ge dom en fin present från din butik? Eller skänk lite pengar till välgörenhet, då får brudparet ett brev som meddelar att du tex donerat pengar eller köpt en get, byggt en brunn osv till behövande i deras namn men det säger inte hur mycket du donerat.