• Anonym (orolig)

min sambo röker på ibland!!!

har bara en fundering, min sambo röker på lite då och då och jag är jätte anti mot detta för det finns ingen respekt alls utan han håller på hemma mitt framför mina ögon fast jag ber honom gå därifrån!!! vi planerar barn så småningom så då undrar jag om spermierna tar skada om jag sen skulle lyckas bli gravid? han säger att han kommer sluta helt o hållet den agen vi får barn för då har han en anledning att sluta

• Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!
  • svampen1

har en fråga. ve ni någin som har blivit gravid med någon som röker hasch varje dag då syftar ja på killen att han röker tacksam för svar

• Anonym (det funkar)
    svampen1 skrev 2010-05-09 13:54:32 följande:
    har en fråga. ve ni någin som har blivit gravid med någon som röker hasch varje dag då syftar ja på killen att han röker tacksam för svar
    judå, "vi" har inga större problem med att få barn
  • Rakad Apa

Helt upp till honom om han vill röka på men det är inte okej att han gör det framför dig då du har sagt att du inte vill det! Han får väl helt enkelt gå nån annan stans och röka. Du får väl spola ned haschet i toaletten om han inte lyssnar.

• Rakad Apa
    Anonym (Nix) skrev 2010-04-13 15:46:08 följande:
    Hach, eller det han röker "på" med, är alltd skadligt i längden. Inget man "bara lägger av med".  Man blir, stärkt beroende.
    Det är varken speciellt skadligt eller beroendeframkallande.

Och det heter HASCH! Lär dig stava människa!
  • Anonym

Säger han att han ska sluta när ni skaffar barn för att han vill det eller för att han känner att han måste säga så pga av dig?
    Jag tycker att du ska säga till honom att du blir osäker om han är lämplig för dig att skaffa barn med om han inte kan bevisa för dig att han kan sluta. Vill han ha dig och barn med dig så får han välja.
    Själv tycker jag det är ok att röka på ibland, men det är helt helt annan sak:)

• ViceGuy

Livet hade sugit pung om man inte fått röka på ibland. Säger inte att det måste va så för alla, men alla har vi någon liten hobby som vi inte vill vara utan. Problemet är att de flesta inte inser att andra människor har skilda uppfattningar från ens egna. Vi brukar kalla dom "moralkärringar".

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Anonym (Pothead)
    svampen1 skrev 2010-05-09 13:54:32 följande:
    Jag och min sambo har fått 2 barn innan de första barnet så rökte båda jag och hon varje dag, och de gjorde vi ca 2 år innan vi fick barn och hon blev med barn direkt,
    Så inga fel på mina spermier iaf.
  • Anonym (Pothead)
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-13 15:22:39 följande:
    men gud så hemskt :( min röker inte hela tiden utan röker periodvis, det blir såå mycket lögner och svek under den tiden så man vet inte vad man ska tro..har ni barn? han bara lovar och lovar hela tiden..
    Om han nu bara ljuger för dig ang de varför inte låta han för röka sitt cannabis ?
    Allså att ge han ultimatum och ställa krav kommer verkligen inte att hjälpa de kommer sluta med att han tröttnar och kanske lämnar dig,
    Varför är du så emot cannabis är de för att de är olagligt ??
    Du kanske borde gå in på swecan.org och läsa lite mer om cannabis så du vet mer om de.
  • Rakad Apa
    ViceGuy skrev 2010-05-10 15:22:01 följande:
    Livet hade sugit pung om man inte fått röka på ibland. Säger inte att det måste va så för alla, men alla har vi någon liten hobby som vi inte vill vara utan. Problemet är att de flesta inte inser att andra människor har skilda uppfattningar från ens egna. Vi brukar kalla dom "moralkärringar".
    Word!
  • Anonym

Jag blev med barn med en man som rökte MYCKET. Har försökt bli gravid i många år i två olika tidigare förhållanden utan minsta framgång. Med honom funkade det på tredje försöket.
    Våra dotter är frisk o glad och helt normal. Tror inte att det är någon fara att göra barn med någon som intar THC. Däremot är det väl inte att rekommendera att man är påverkad när man sen har ett barn att ta hand om.
    Jag tycker du ska ta ett snack med din kille om ansvarsbiten, det är så lätt för killar att bara lämna över allt ansvar på mamman. Tro inte att han kommer att ändra sig bara för att du blir gravid, det händer oftast inte.

Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!