• Anonym (orolig)

min sambo röker på ibland!!!

har bara en fundering, min sambo röker på lite då och då och jag är jätte anti mot detta för det finns ingen respekt alls utan han håller på hemma mitt framför mina ögon fast jag ber honom gå därifrån!!! vi planerar barn så småningom så då undrar jag om spermierna tar skada om jag sen skulle lyckas bli gravid? han säger att han kommer sluta helt o hållet den agen vi får barn för då har han en anledning att sluta

• Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!
  • KalleKn
    Anonym (ojdå) skrev 2010-05-11 14:42:11 följande:
    Om du är uppväxt med missbruk då förväntar man sig lite mer kunskap från dig!
    Vad skulle det vara för kunskaper menar du? Att lite hasch är inget problem? Låter som du är djupt inne i dimman.
  • end of days
    Anonym (ojdå) skrev 2010-05-11 14:42:11 följande:
    Om du är uppväxt med missbruk då förväntar man sig lite mer kunskap från dig!
    Det är ju så kallad kunskap, det finns ingen bruk, all narkotika hantering är missbruk och det kan inte komma nått gott ut ur det.
    Vissa är tyvärr enkelspåriga och sätter sina egna upplevelser framför allt annat på planeten, blir egocentrerade förbittrade as som sprider hat omkring sig :( sorry
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 14:48:02 följande:
    även dom mest problematiska missbrukare kan cleana upp sig och bättre sig, Ignoranta idioter verkar dock vara imuna mot kunskap vilket gör det hela till dött lopp. Det är en stor skilnad på att hitta det i sin ungdom för att sedan använda det, och att fastna i det och missbruka. Tonåringar är kända för sina fyllor, dom flesta av dom lär sig dock att använda alkohol med måtta, så gör även cannabis brukare. Sprida en hatisk stämning riktad mot drogbrukare bidrar bara till drogPROBLEM i samhället. tänk på det en stund.
    Fortsätter man med missbruk så har man inte hittat rätt. Det är ett problem och vad ni än tycker och vill ändra på benämningen så ändrar inte det på problemen som uppstår tvärtom.
  • Anonym (...)

Röker man på är man pundare! That's it!

• end of days
    KalleKn skrev 2010-05-11 14:52:26 följande:
    Fortsätter man med missbruk så har man inte hittat rätt. Det är ett problem och vad ni än tycker och vill ändra på benämningen så ändrar inte det på problemen som uppstår tvärtom.
    Fortsätter man med sitt bruk och hanterar sitt liv på ett ansvarfull sätt så är det inte nån snack om missbruk.
    Dom största problem med cannabis är inte drogen i sig, det är hatiska dömande as som gör drogen till nått den inte riktigt är och skapar problem med det, och lagstiftningen som slår i regel mot dom som faktiskt inte gör några fel.
    exempelvis barnen i familjer som blir trakasserade av myndigheter, "vänner" som fördömmer en ...
  • end of days
    Anonym (...) skrev 2010-05-11 14:54:23 följande:
    Röker man på är man pundare! That's it!
    Säger man det där så är man bara en idiot thats it. (förstår att du postade det där anonymt{#lang_emotions_wink})
    En pundare sysslar inte med cannabis.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 14:56:06 följande:
    Fortsätter man med sitt bruk och hanterar sitt liv på ett ansvarfull sätt så är det inte nån snack om missbruk. Dom största problem med cannabis är inte drogen i sig, det är hatiska dömande as som gör drogen till nått den inte riktigt är och skapar problem med det, och lagstiftningen som slår i regel mot dom som faktiskt inte gör några fel. exempelvis barnen i familjer som blir trakasserade av myndigheter, "vänner" som fördömmer en ...
    Alla som varit i kontakt med missbrukare känner igen ditt resonemang, förnekelsen av problem etc. Inget är missbrukarens fel, dom är bara missförstådda och det är samhällets fel att deras missbruk är stigmatiserat.
  • Anonym (beenthere)

När jag träffade min nuvarande sambo rökte han också på
    Jag ställde ett ultimatum:
    Antingen slutar du och är med mig
    eller så fortsätter du, utan mig.
    Han slutade och har inte rökt sedan dess, vi väntar nu vårt
    första barn och jag kan säga att jag aldrig suttit här idag om
    han fortf. rökt.

Ställ honom mot väggen!
    Antingen slutar han eller så drar du!

• Rakad Apa
    "Röker man på är man pundare! That's it!"

Hahaha, veckans bästa! Det var nog det dummaste jag har hört! Stackars människa, vet du inte bättre?
  • Anonym (dessa fördomar)

Suck,,, 2010 hade man ju hoppats folk skulle vara någorlunda insatta i skillnaden mellan att bruka och missbruka. För det ÄR en stor skillnad.Jag känner folk som brukar cannabis och dem som missbrukar. Allt hänger på individen så som allt gör...en del människor kan inte bruka alkohol utan att efter en tid hamna i ett missbruk. Det finns personer som inte kan träna med måtta utan som övertränar sig och skapar ett missbruksbeteende och osund leverne av nått som de flesta skulle tro enbart  kan vara positivt.

Det är i min mening fullt möjligt att bruka cannabis utan att för den skull missbruka eller vara en "pundare". Fullt fungerande personer som sköter jobb, familj och övriga relationer med glans. De är som "vem som helst" och antagligen känner de flesta nån som nyttjar denna olagliga drog utan att ni ens vet om det.

men vad gäller ts så måste det ju vara upp till dig om du kan acceptera din partners bruk av nått du ogillar. Väljer din partner att fortsätta står det ju dig fritt att agera efter det.

Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!